۰
plusresetminus
اختصاصی «حافظ نیوز»

«فاضلاب صدرا» به شیراز رسید!/ «وقوع فاجعه زیست محیطی» در برخی مناطق شیراز/ عضو هیئت رئیسه شورای شهر: «دو سال است به مسئولان مربوطه هشدار داده ایم؛ باید فورا کمیته بحران تشکیل شود» + تصاویر

تاریخ انتشارجمعه ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۱
بر اثر بارندگی های اخیر، فاضلاب شهر صدرا سرریز کرده و به سمت مناطق شهری شیراز در حال حرکت است.
به گزارش "حافظ نیوز" سرانجام بحران بالقوه فاضلاب شهر صدرا که طی سالهای گذشته، همواره مورد اعتراض برخی شهروندان ساکن مناطق و شهرک های شمال غرب شیراز و همچنین مورد توجه و نقد کارشناسان حوزه شهری شیراز قرار داشت در حال تبدیل شدن به یک فاجعه زیست محیطی است. بر این اساس، فاضلاب شهر صدرا که متاسفانه به خوبی تحدید و مرزبندی نشده و به لحاظ جغرافیایی نیز از ابتدا به درستی جانمایی نشده بود، بر اثر بارندگی های اخیر در حومه شهر شیراز و صدرا، با افزایش شدید حجم آب ورودی مواجه و لبریز شد و سرریز فاضلاب صدرا به سمت برخی شهرک ها و مناطق مسکونی شمال غرب شیراز حرکت کرده و در ادامه خطر آلودگی برخی قنات ها و سرچشمه های آب شرب این مناطق به شدت وجود دارد.
در همین ارتباط، مهندس احسان اصنافی عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز و ناظر شهرداری در این منطقه در گفتگو با "حافظ نیوز" تصریح کرد: علیرغم اینکه هشدارها در خصوص تهدید بودن فاضلاب صدرا برای شهر شیراز، از حدود دو سال پیش به شهرداری صدرا و اداره آب و فاضلاب شهرستان شیراز اعلام شده بود، متاسفانه طی این مدت برای رفع این بحران اقدامی صورت نگرفت و متاسفانه بر اثر بارندگی های اخیر، فاضلاب شهر صدرا سر ریز شده و به یک کیلومتری مناطق مسکونی در شهرک جوادیه شیراز رسیده است.
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین متاسفانه با بررسی های صورت گرفته معلوم گردید اولین چشمه آب منطقه پردیس شهرک جوادیه و 9 رشته قنات در این منطقه که در تامین آب شرب محدوده منصورآباد نیز مورد استفاده بوده و تا باغات قصردشت نیز امتداد میابد، هم اکنون با احتمال آلودگی مواجه شده است.
این عضو شورای شهر در ادامه با اشاره به بازدیدهای میدانی از این منطقه افزود: متاسفانه آنچه در بازدید امروز ما از شهرک پردیس جوادیه مشهود بود، ورود فاضلاب به ابتدای چشمه ها و باغات تنگه قره پیری و در فاصله حدود یک کیلومتری مناطق مسکونی شهرک پردیس جوادیه است که احتمال ورود آن به محیط مسکونی شهرک فاجعه ای زیست محیطی در نوع خود می باشد.
اصنافی در انتها افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع، از مسئولان محترم استانداری ، فرمانداری ، محیط زیست ، آبفا، سازمان عمران شهر صدرا و شهرداری صدرا برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت های جبران ناپذیر زیست محیطی انتظار می رود کمیته بحران تشکیل داده و اقدامات فوری را در دستور کار قرار دهند.
 
  • بحران فاضلاب صدرا

    بحران فاضلاب صدرا

  • بحران فاضلاب صدرا

    بحران فاضلاب صدرا

  • بحران فاضلاب صدرا

    بحران فاضلاب صدرا

  • بحران فاضلاب صدرا

    بحران فاضلاب صدرا

  • بحران فاضلاب صدرا

    بحران فاضلاب صدرا

  • بحران فاضلاب صدرا

    بحران فاضلاب صدرا

کد مطلب : ۱۲۴۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
شهروند
feedback
Iran, Islamic Republic of
کوروش، زرتشت، امیرکبیر، حافظ، سعدی، قوام، بهرام گور و...... کجایید که شهرتان، کشورتان، خال رخ هفت کشور را این .... بی عرضه،دبی لیاقت، مدرک دار بی سوادو..... نابود کردند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا صدراا .... نداره فقط یه عده بلدن کلاه کنن حقه مردمه بدبختو بخورن واقعا لعنت به این آدمها