۰
plusresetminus
حماسه 7 اسفند و آرایش سیاسی احزاب و جریاناهای گوناگون؛

آرایش سیاسی احزاب و جریانهای سیاسی اصلاح طلب و اصولگرای شیراز در انتخابات مجلس شورای اسلامی چگونه خواهد بود؟

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۳
در حالی که در حدود یک هفته تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده، احزاب و جریانهای سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب و مستقلین، آرایش سیاسی خود را تشکیل داده و برای جلب نظر و رای مردم تلاش می کنند.
به گزارش "حافظ نیوز" در حالی که در حدود یک هفته تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده، احزاب و جریانهای سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب و مستقلین، آرایش سیاسی خود را تشکیل داده و برای جلب نظر و رای مردم تلاش می کنند.

اصولگرایان چگونه می آیند؟
پس از کش و قوسهای فراوان سرانجام لیست چهارنفره ائتلاف اصولگرایان در شیراز اعلام شد.
سید احمرضا دستغیب، جعفر قادری، فریدون عباسی و حسین نجابت 4 نفری هستند که ائتلاف اصولگرایان برای حضور در لیست شیراز، برگزیده است.

لیست اصولگرایان شیراز
اما این لیست، پایان کار جریانات سیاسی اصولگرا در شیراز نبود و لیستی دیگر، با محوریت جمعیت فدائیان رهبر و حاج نعمت الله تقا استاندار فارس در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد که مشابهت 50 درصدی با لیست ائتلاف اصولگرایان دارد.
در این لیست، نام سید حسین ذوالانوار، جعفر قادری، ابراهیم عزیزی و حسین نجابت به چشم می خورد.
جمعیت فدائیان رهبر


اصلاح طلبان چگونه می آیند؟
در طرف دیگر کارزار سیاست در شیراز، طیف های گوناگون اصلاح طلبان و جریان سیاسی موسوم به اعتدالگرایی پس از تلاشهای بسیار نتوانستند به لیستی واحد دست یابند و و هر کدام ترجیح دادند لیستی جداگانه منتشر کنند.
در حالی که پیش از این، نام چهار نامزد اصلاح طلب به نامهای جوانشیر کدخداپور، سید علاءالدین کراماتی، اکبر اجرائی و مسعود رضایی به عنوان نامزدهای نهایی این جریان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به صورت گسترده پخش شده بود،
لیست اصلاح طلبان شیراز

خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا لیستی دیگر را منتشر کرد که در آن، نام مسعود رضایی، فرج الله رجبی، علی اکبری و مهدی شیخ موحد به چشم می خورد.
در عین حال، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان فارس در گفتگو با ایسنا، خبر منتشر شده در ایلنا را تکذیب کرده و می گوید: هنوز لیست مورد حمایت این جبهه در استان فارس و شیراز نهایی نشده است که اعلام شود.
نوذر امامی با تکذیب لیست منتشر شده در فضای مجازی، تصریح کرد: اگر قرار بر اعلام لیست باشد، تنها سخنگو یا رئیس شورای هماهنگی اصلاحات آن را رسانه‌ای خواهد کرد.
وی با تاکید براینکه در ایام انتخابات معمولا فضا برای ایجاد شایعه بیشتر به‌چشم می‌آید،‌ گفت: اولین و مهمترین اولویت جبهه اصلاحات، زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه است.
سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان فارس نیز به خبرنگار ایسنا گفت: هنوز بررسی افراد مد نظر این جبهه برای قرار گرفتن در لیست ادامه دارد.
همچنین دبیر حزب اعتدال و توسعه فارس نیز پیشتر در گفتگو با ایسنا از بررسی گزینه هایی چون احمدرضا دستغیب، فرج‌الله رجبی، علی احمدی، دهقان‌فارسی، جوانشیر کدخداپور، بهرام پارسایی و محمدهادی ربانی برای حضور در لیست اعتدالگرایان شیراز خبر داده بود.

آخرین خبر از جبهه اصلاحات و حامیان دولت/
آخرین اخبار امروز از جبهه اصلاحات و حامیان دولت حاکی از آن است که سرانجام پس از کش و قوسهای فراوان، اصلاح طلبان و حامیان دولت به لیست واحد رسیدند.
آنگونه که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده، بهرام پارسایی، مسعود رضایی، فرج‌الله رجبی، محمد مهدی شیخ موحد 4 نامزد نهایی حامیان دولت و اصلاح طلبان خواهند بود و افرادی چون ربانی شیرازی، کدخداپور، اکبر اجرایی، علاءالدین کراماتی و علی احمدی از حضور در لیست بازمانده اند
  • لیست اصلاح طلبان شیراز

    لیست اصلاح طلبان شیراز

  • لیست اصولگرایان شیراز

    لیست اصولگرایان شیراز

  • جمعیت فدائیان رهبر

    جمعیت فدائیان رهبر

کد مطلب : ۱۳۱۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسین فریدون ماه