شهردار شیراز؛

پروژه بزرگ و مهم بزرگراه کوهسار مهدی در شیراز افتتاح شد+گزارش تصویری

16 ارديبهشت 1396 ساعت 11:54

شهردار شیراز گفت: بزرگراه کوهسار مهدی و پل کابلی ولیعصر(عج) شیراز در نیمه شعبان به بهره برداری می رسد.


به گزارش "حافظ نیوز"، برای ساخت بزرگراه کوهسار مهدی که شش و نیم کیلومتر طول دارد 200 میلیاردتومان هزینه شده است.
پاک فطرت گفت: چهار تونل، ۱۲ پل بزرگ و متوسط در این طرح اجراشده است.
وی گفت:دراین طرح علاوه بر توجه به مسائل زیست محیطی، مسیرهای ویژه برای عابران و دوچرخه سواران درنظر گرفته شده است.
معاون فنی عمرانی شهرداری شیراز گفت:: تسهیل عبور و مرور و روان سازی ترافیک از محورهای شمالی به سمت غربی و بالعکس شیرازو کاهش زمان سفر از جمله مزایای این طرح است.
فرج زاده گفت:با اجرای این طرح عبور و مرورازسمت بولوار سرداران و بولوار جمهوری اسلامی، دروازه قرآن و ورودی شمال شیراز به سمت بولوار شهیدچمران و محدوده‌ی غربی شیراز روان‌تر شود.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در این طرح بزرگ عمرانی، شش پل بزرگ و یک زیرگذر به طول 550 مترمربع ساخته شده و دارای چهار تونل به طول 2 هزار و 600 متر مربع است.
علیرضا پاک‌فطرت در ادامه توضیح داد: پروژه کوهسار از ورودی تقاطع جام‌جم در بلوار جمهوری شروع می‌شود و امتداد می‌یابد و با اتصال با پل شهدای جهاد و محور سپیدان، عملاً شرق شیراز را به غرب و بزرگراه حسینی‌الهاشمی وصل می‌کند و در وسط این مسیر از طریق تونل‌های چمران از روی پل ایمان شمالی عبور می‌کند و تا کوچه ی تعریض شده ی  ۹۴ و بعد تقاطع قصردشت و خیابان همت شمالی و تقاطع معلم (که در دست تکمیل است) و تقاطع عبدالله رودکی امتداد می‌یابد و اتصال شمالی جنوبی شهر را نیز برقرار می‌سازد .
شهردار شیراز همچنین از افتتاح پل کابلی ولیعصر (عج)شیراز به عنوان یکی از پل‌های بزرگ کابلی کشور اشاره و تصریح کرد: این پل کابلی تنها پل کابلی تک پایلون کشور به شمار می‌رود.
شهردار شیراز با تاکید براینکه تعریض کوچه 94 برای اتصال بزرگراه کوهسار مهدی به میدان قصردشت انجام شده است، گفت: در اقدامی کم‌نظیر، به جای قطع درختان واقع در مسیر، با استفاده از امکانات و تکنولوژی روز، درختان جابه‌جا شده است همچنین باید گفت چندین برابر درختان جابجا شده؛ در مسیر درخت کاشته شده و می شود .
شهردار شیراز افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است بر روی این پل جشن بزرگ نیمه شعبان برگزار و همزمان نیز مراسم افتتاحیه با برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)  در ارتفاع 65 متری به بهره‌برداری برسد.


کد مطلب: 16810

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/gallery/16810/1/پروژه-بزرگ-مهم-بزرگراه-کوهسار-مهدی-شیراز-افتتاح-گزارش-تصویری

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir