به بهانه ادعای برائت دولت از سند 2030 از سوی رئیس جمهور؛

هنگامی که برخی مسئولان همه کار می کنند بجز یک عذر خواهی ساده!

21 خرداد 1396 ساعت 13:04

اقدام اشتباه، اشتباه است حال می خواهد دولت آن را به تنهایی انجام داده باشد و یا اینکه علاوه بر دولت، مجلس و ده ها ارگان دیگر نیز در اجرای آن شریک بوده باشند...


حافظ نیوز/ سرویس فرهنگی سند فرهنگی آموزشی 2030 و غائله ای که تصویب و اجرای بی سر و صدای آن در کشور ما به وجود آورده است ماجرای پیچیده ای نیست.
پس از سالها تحقیق و پژوهش در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ده ها هزار ساعت کار کارشناسی، سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه و تدوین و ابلاغ می شود؛ سندی که بنا بر گفته مقام معظم رهبری، نیاز کشور به خارج را برطرف می کند و پس از 100 سال زمینه استقلال فرهنگی کشور را پدید می آورد.
اما دولت تدبیر و امید علیرغم وجود این سند، اجرای آن را به وقت دیگری موکول می کند و اجرایی کردن سند آموزشی و فرهنگی 2030 که از جانب یونسکو ابلاغ شده را در دستور کار خود قرار می دهد.
چندی از این اقدام دولت می گذرد تا اینکه مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتراضاتشان نسبت به اجرای مخفیانه این سند را پس از آنکه اعتراضاتشان در پشت درهای بسته به نتیجه نمی رسد علنی می کنند و حتی به رهبر انقلاب نیز نامه نگاری می کنند.
عکس العمل رهبر انقلاب نیز در مواجهه با سندی که سکولاریسم و تضاد با مبانی دینی در آن مشهود است کاملا قابل پیش بینی است تا آنجا که در دیدار اخیرشان با دانشجویان لب به اعتراض گشوده و می فرمایند:
” درباره سند آموزشی 2030 مسئله استقلال کشور مطرح است... برخی می‌گویند ما در این خصوص تحفظ داده‌ایم و گفته‌ایم فلان بخش آن را قبول نداریم، درحالی‌که حتی اگر هیچ مورد واضحِ خلاف اسلام در آن وجود نداشت، باز هم نظام آموزشی نباید در بیرون از کشور نوشته شود، حال آنکه موارد خلاف اسلام نیز در آن سند وجود دارد و برداشت افرادی که خیال می‌کنند ما در این موضوع گزارش‌های درستی نگرفته‌ایم، برداشت درستی نیست... اینجا ایران و جمهوری اسلامی است و این ملت، ملت بزرگی است، چرا باید چند نفر در یونسکو یا سازمان ملل، نظام آموزشی ما را بنویسند؟“
حال در نقطه مقابل این سخن، مسئولان دولتی به جای آنکه بابت تصویب و اجرای آن از ملت و رهبر انقلاب عذرخواهی کنند، هر روز بهانه جدیدی می آورند تا آنجا که طبق آخرین اظهارات مسئولان فرهنگی دولت، مجلس شورای اسلامی و برخی نهادهای دیگر نیز از اجرای این سند مطلع بوده اند.
و در ادامه، ریاست محترم جمهور با انتشار برخی نامه نگاریها در صفحه اینستاگرام خود، چنین می گوید که برای اجرای سند 2030 یک عزم کلی میان ارگان های دولتی و غیر دولتی وجود داشته است! که در این باره ذکر 2 نکته ضروری است:
نخست آنکه اقدام اشتباه، اشتباه است حال می خواهد دولت آن را به تنهایی انجام داده باشد و یا اینکه علاوه بر دولت، مجلس و ده ها ارگان دیگر نیز در اجرای آن شریک بوده باشند. بنابراین، بهتر است به جای آسمان و ریسمان بافتن بهم، برخی مسئولان یاد بگیرند که غائله های اینچنینی را با یک معذرت خواهی و البته جبران خطاهای صورت گرفته پایان دهند.
و دومین نکته نیز آنکه همانگونه که در نامه منتشر شده از سوی رئیس جمهور مشهود است؛ برنامه اجرایی و نظارتی تحقق کامل آموزش 2030 از سوی دولت ابلاغ شده است.
از واژه تحقق کامل نیز چنین بر می آید که دولت محترم، قصدی بجز تحقق کامل آن را نداشته است! بنابراین، همانگونه که عنوان گردید، بهتر آن است که در جهت تمکین نص صریح قانون اساسی که بر استقلال کشور و لزوم عینیت یافتن آموزه های اسلامی در نظام آموزش و پرورش تصریح دارد، مسئولان محترم اصل اشتباه صورت گرفته را بپذیرند و ضمن عذرخواهی، اجرای سند 2030 را متوقف کرده و اجرای سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش را در پیش گیرند.

 


کد مطلب: 17009

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/gallery/17009/1/هنگامی-برخی-مسئولان-همه-کار-می-کنند-بجز-یک-عذر-خواهی-ساده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir