۰
plusresetminus
مسلاد حاجی زاده در پایان اردوی جهادی انقلابیون جوان:

رفتن ما از این مناطق پایان کار جهادیمان نیست

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۸
اردوی جهادی گروه های جهادی شهید شاهچراقی و انقلابیون جوان در روستاهای کهکران،بهشت مکان و ساران سفلی شهرستان سپیدان پایان یافت.
به گزارش "حافظ نیوز"، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز با اشاره به اردوی جهادی گروه های جهادی شهید شاهچراقی و انقلابیون جوان در روستاهای کهکران،بهشت مکان و ساران سفلی شهرستان سپیدان گفت: کار جهادی دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز با برگزاری یادواره شهدای این سه روستا به پایان رسید.
میلاد حاجی زاده با بیان اینکه دانشجویان جهادی مشکلات روستاهای مذکور در عرصه های مختلف راشناسایی کرده اند؛گفت: رفتن ما از این مناطق پایان کار جهادیمان نیست و مطالبه از مسئولین برای رفع مشکلات اهالی این روستاها مطالبه از مسئولین را در ادامه دنبال خواهیم کرد و در راس کار ما قرار دارد.
وی با اشاره به ارسال مطالبه های دانشجویی و مردمی به دستگاه های ذیربط شهرستان سپیدان و درخواست پاسخ رسمی از آنها گفت:  واقع بودن باغهای تفریحی و استقبال زیاد گردشگران از این مناطق،بسیاری از معضلات فرهنگی را به  این روستاها اورده است و این در حالی است که دستگاه های ذیربط فرهنگی شهرستان سپیدان در این زمینه تعلل کرده اند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز ادامه داد: پایان هفته ها اتفاقات ناخوشایند فرهنگی ای در این مناطق رخ میدهد و هیچ کس دستگاهی هم بر باغات آنها نظارت نمیکند و نزدیک ترین پاسگاه هم چند ده کیلومتر با این سه روستا فاصله دارد؛ بنابراین هیچ برخورد سلبی ای در مواجهه با ابتذال هایی که به واسطه حضور گردشگران رخ میدهد انجام نمیشود و فرهنگ اصیل اهالی این مناطق رو به افول است.
حاجی زاده گفت: با وجود بیش از دوهزار سکنه، روستاهای کهکران،بهشت مکان و ساران سفلی فاقد روحانی و خانه عالم هستند و مساجدشان تعطیل است.ساختمان مدارس این مناطق امنیت ندار، فاقد حداقل ترین ها است و سطح آموزشی نازلی هم دارد.معابر و جاده های این مناطق نا امن و فاقد گارد ریل است و در فصول سرد سال مشکلات عدیده ای را برای اهالی از قبیل بسته شدن راه ها یجاد میکند.عدم گاز رسانی به این روستا نیز از دیگر مشکل های مردم این مناطق است و مردم مجبور هستند از کپسول های گاز استفاده کنند که آن هم همیشه در دسترس نیست و مردم برای تهیه اش به خصوص در فصول سرد. ، رنج بسیاری میکشند.
وی با اشاره به اینکه حدود چهار ده از انقلاب اسلامی میگذرد اما هنوز رسیدگی به مشکلات محرومين مد نظر برخی مسیولین نیست،اظهار کرد:برخی مسیولین برای خود شانیتی درست کرده اند که کسی نتواند از انها مطالبه کند و این شانیت خیالی باید شکسته شود.اگر خانواده مسیولین سپیدان هم در این روستاها زندگی میکردند آیا هنوز اهالی آن این مشکلات را داشتند؟حتی دهدار روستا هم در این روستا زندگی نمیکند و فقط هفته ای یک روز به روستا سر میزند.
حاجی زاده در پایان با بیان اینکه مشکلات مناطق محروم و روستایی تاثیر زیادی بر مهاجرت روستاییان به شهرها و در ادامه ایجاد مشکلاتی چون حاشیه نشینی دارد، تاکید کرد: مسيولین سپیدان موظف هستند تمام توان خود برای حل مشکلات مردم روستاهای کهکران،بهشت مکان و ساران سفلی به کار گیرند و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز نیز دست از مطالبه گری از مسیولان ذیربط برنخواهد داشت.
کد مطلب : ۱۷۴۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما