۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در سروستان :

با ادبیات ناپسند نمی شود در این جهان مدیریت کنیم، بلکه باید با عقل،تدبیر، صبر و حوصله و علم کار کرد

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۲
محفل تجلیل از مقام شامخ معلم و گرامیداشت سالگرد استاد شهید مرتضی مطهری با حضور آذری مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس ، مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان سروستان برگزار شد.
به گزارش "حافظ نیوز"، در این مراسم باشکوه ، سلیمان کرمی فرماندار سروستان ضمن گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری  و بزرگداشت مقام معلم و تبریک این روز به جامعه فرهنگیان ، در سخنانی گفت : تکریم و تعظیم از مقام معلم ، تکریم از علم است و جامعه ای که همواره حرمت معلم را پاس بدارد آهنگ رشد و تعالی آن جامعه شتاب بیشتری می گیرد و تاکید کرد: هر جا سایه مهر و محبتی است و سفره از خودگذشتگی و ایثار گسترده باشد حضور پیدا و ناپیدای معلم را می توان دید.
وی بابیان اینکه امکانات آموزش و پرورش این شهرستان پس از قریب به یک قرن از تاسیس آن در سروستان زیبنده فرهنگیان این شهرستان نیست ، خواستار تخصیص امکانات بیشتر و توجه دولت به خواسته های جامعه فرهنگی سروستان  این شهرستان شد.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سروستان با اشاره به جایگاه ممتاز سروستان در بین ادارت آموزش و پرورش استان، افزود : با حداقل امکانات موفقیت های چشمگیری نصیب دانش آموزان این شهرستان در کنکور شده است که قطعا اگر شرایط مناسب تری فراهم شود نتایج بهتری نصیب خواهد شد.
کرمی در ادامه بابیان مشکلات موجود از جمله مشکل زمین اردوگاه فرهنگیان آموزش و پرورش ، کمبود امکانات آزمایشگاه مرکزی سروستان ، توجه بیشتر به مدارس بخش کوهنجان ، امکانات کم تالار حافظ، تامین خودرو های جدید و مستهلک بودن خودروهای فعلی این اداره ، خواستار پیگیری بیشتر در جهت اختصاص امکانات به آموزش و پرورش شهرستان شد.
 سخنران اصلی این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس بود که ضمن تبریک و گرامیداشت این هفته به معلمین سروستانی ،  با اشاره به مشکلات مالی موجود در کشور و بویژه وزارت آموزش و پرورش گفت : بنده وقتی نمی توانم مشکلات معلمانم را حل کنم علاقه ای به سخنرانی ندارم. 
آذری با انتقاد از رویه گذشته گفت : با ادبیات ناپسند و حرف بد نمی شود در این جهان مدیریت کنیم، بلکه باید با عقل،تدبیر، صبر و حوصله و علم کار کرد و بالاترین امر به معروف حفظ نظام است و کارآمدی نظام باعث حفظ آن خواهد بود. 
ایشان با اشاره به کاهش منابع انسانی در آموزش و پرورش فارس و ایجاد مشکلاتی عدیده برای این اداره کل گفت : از مجموع استخدام 5 هزار نفری  که به زودی در این وزارتخانه صورت گیرد، سهمیه در نظرگرفته شده برای استان فارس 300 نفرمی باشد .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پاسخ به درخواست های فرماندار و فرهنگیان در ابتدای این مراسم گفت: من قولی برای محقق شدن این خواسته ها نمی دهم اما  تلاش خواهم کرد ، بخشی از خواسته های مورد تقاضا عملی شود هر چند عملی شدن همه خواسته ها نیز در مقابل شما انسان های فرهیخته ،نجیب و صبور،هیچ است. 
در این مراسم یوسف محمودی به عنوان نماینده فرهنگیان سروستان حل مشکل کمبود دبیر در سطح دبیرستان ها و هنرستان های سروستان، راه اندازی مجدد خانه معلم و مجتمع رفاهی فرهنگیان سروستان براساس مصوبات موجود، تاسیس پژوهشکده معلم ،در نهایت حل موانع بوجود آمده در احداث اردوگاه فرهنگی و تربیتی سروستان را  از جمله خواسته های فرهنگیان این شهرستان عنوان نمود.
در پایان این مراسم از معلمان نمونه شهرستان و فرهنگیانی که در سال جدید به افتخار بازنشستگی نایل آمده بودند با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.

خبرنگار: ابراهیم زاده
کد مطلب : ۶۶۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما