۰
plusresetminus
رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر شیراز در گفتگو با «حافظ نیوز»

معین: «شهرداری بیشتر هزینه های احداث سد تنگ سرخ را تقبل کرده و پیگیر احداث سریعتر آن است/ دولت به تعهدات خود در این باره پایبند باشد/ تولیت شاهچراغ می توانست از زمین های اهدایی بهره برداری مناسبت تری داشته باشد»

تاریخ انتشارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶
سرنوشت سد تنگ سرخ به عنوان یکی از چالش برانگیزترین پروژه های عمرانی استان فارس و همچنین برخی نواقص پروژه توسعه حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) سبب گردید با سید محسن معین عضو و رییس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شورای چهارم شهر شیراز به گفتگو بنشینیم.
معین: «شهرداری بیشتر هزینه های احداث سد تنگ سرخ را تقبل کرده و پیگیر احداث سریعتر آن است/ دولت به تعهدات خود در این باره پایبند باشد/  تولیت شاهچراغ می توانست از زمین های اهدایی بهره برداری مناسبت تری داشته باشد»
- جناب آقای معین، وضعیت احداث سد تنگ سرخ در بالادست شیراز، سالهاست که به عنوان یک پروژه چالش برانگیز و به حال خود رها شده مطرح می باشد. آیا شورای شهر شیراز در سال 94 برای تعیین تکلیف این پروژه و اتمام آن برنامه خاصی مد نظر دارد؟
شورای شهر سال گذشته برای تکمیل این طرح ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب کرد که بر اساس در خواستی که پیمانکار وزارت نیرو داد، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان آن پرداخت گردید و در سال جاری نیز شورای شهر در حدود ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی کرده است. اما نکته ای که باید به آن توجه شود این است که بر اساس توافقات صورت گرفته شورای شهر موظف به پرداخت ۵۰ درصد هزینه این طرح است و پرداخت ۵۰ درصد دیگر آن به عهده وزارت نیرو است.
اما شورای شهر به جهت حسن نیت و تسریع در روند این پروژه، عمده هزینه های این طرح را تقبل کرده است و در حال حاضر با توجه به اینکه حدود ۱۰ میلیارد تومان دیگر هزینه برای اجرای این طرح مورد نیاز است از دولت محترم و وزارت نیرو تقاضا داریم که به وظایف قانونی شان عمل کنند و در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

- در خصوص طرح توسعه حرم احمد ابن موسی(ع)، به نظر می رسد علیرغم همه اقدامات صورت گرفته این پروژه دارای نقایص و ایراداتی نیز می باشد. در این باره شورای شهر نظارتی بر حسن اجرای طرح توسعه حرم مطهر داشته است؟
در خصوص حرم مطهر شاهچراغ(ع)، بر اساس مصوبه ای در شورای سوم  زمین توسعه حرم که میدان احمدی سابق بود توسط شهرداری به صورت رایگان تقدیم آستان مقدس شاهچراغ(ع) گردید ولی متأسفانه در طراحی و استفاده مطلوب از این زمین هیچ نظرخواهی از شهرداری و شورا نشد و این زمین که در واقع حکم کیمیا داشت، به جای آنکه تولیت آستان از آن استفاده بهینه داشته باشند و به صورت دو طبقه از آن بهره برداری کنند، به صورت یک طبقه آن را طراحی و ساختند در حالی که این زمین شرایط ساخته شدن به صورت دو طبقه را دارا بود چرا که به عنوان مثال می شد طبقه پایین آن با کاربری پارکینگ باشد و طبقه دوم هم در اختیار صحن شبستان قرار گیرد. در مجموع به نظر می رسد آستان شاهچراغ(ع) برای بهره برداری از این طرح با عجله کار کرده اند البته باید به این نکته نیز اشاره شود که هم اکنون پروژه خوبی اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است اما می شد به صورت بهتر این زمین را ساخت و مورد بهره برداری قرار داد همچنین در مورد نواقص مختصری هم که در این پروژه وجود دارد اظهار نظر نمی کنیم چرا که در افتتاح و بهره برداری متأسفانه از شورا و شهرداری دعوت نشده است.
گزارشگر: نیلوفر پرتو
کد مطلب : ۶۳۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما