فرهنگ‌سرای کتاب کودک در جهرم راه‌اندازی می‌شود

28 مرداد 1394 ساعت 18:20

رئیس کتابخانه‌های عمومی جهرم از تبدیل کتابخانه عمومی شهر خاوران جهرم به فرهنگ‌سرای کتاب کودک خبر داد.


به گزارش حافظ نیوز، مجتبی امیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در جهرم، از برگزاری نخستین نشست کتاب‌خوان در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: ایجاد انگیزه مطالعه در افراد جامعه، اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده‌شده، معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی به شیوه معرفی استاندارد کتاب ازجمله اهداف برگزاری این مهم است.

وی افزود: بهبود نگرش مردم و کیفیت سبک زندگی در اثر مطالعه هدفمند و کاربردی، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ‌سازی این امر، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی مردم و آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به‌عنوان گامی مهم در توسعه فرهنگ مطالعه از سیاست‌های این نشست است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم با اشاره به چگونگی برگزاری این مهم، تصریح کرد: نشست کتاب‌خوانان محفلی ادبی و 90 دقیقه‌ای است که 12 نفر از کتاب‌خوانان به مدت حداکثر 7 دقیقه به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود می‌پردازند که اعضای کتابخانه‌های عمومی، نویسندگان، کتابداران، فعالان رسانه در حوزه فرهنگی، مسئولین محلی و استانی و علاقه‌مندان کتاب از مدعوین این مراسم هستند.

وی با اشاره به اینکه 10 کتابخانه عمومی در سطح شهرستان جهرم وجود دارد، افزود: از این تعداد 3 کتابخانه در روستاهای این شهرستان وجود دارد که اداره کتابخانه عمومی جهرم در راستای افزایش کتابخانه در روستاها با در اختیار گذاشتن مکانی مناسب توسط مسئولان آمادگی خود برای تجهیز این مکان‌ها اعلام می‌کند.

امیرزاده با اشاره به اینکه فرهنگ‌سرای کودک در خاوران جهرم راه‌اندازی می‌شود، گفت: کتابخانه این شهر تبدیل به فرهنگ‌سرا می‌شود و متأسفانه کتاب‌های هوشمند در جهرم وجود ندارد که تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی از راه‌اندازی بخش نابینایان در کتابخانه فاطمه الزهرا (ع) جهرم خبر داد و عنوان کرد: امکانات تحقق این امر فراهم است.


کد مطلب: 10024

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10024/فرهنگ-سرای-کتاب-کودک-جهرم-راه-اندازی-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir