۰
plusresetminus
رئیس اداره منابع آب پاسارگاد خبر داد:

توقیف 12دستگاه حفاری غیر مجاز در پاسارگاد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴
گروه های گشت و بازرسی منابع آب پاسارگاد با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان،چندین دستگاه حفاری غیر مجاز را در حین حفاری توقیف و جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.
توقیف 12دستگاه حفاری غیر مجاز در پاسارگاد
به گزارش حافظ نیوز به نقل از طنین پاسارگاد، گروه های گشت و بازرسی منابع آب پاسارگاد با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان، از ابتدای سال جاری تاکنون 12دستگاه حفاری غیر مجاز را در حین حفاری توقیف و جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

رئیس اداره منابع آب پاسارگاد اظهار داشت: دستگاه حفاری توقیف شده در شهرستان پاسارگاد جهت حفر چاه غير مجاز بکارگیری شده بود که ضمن توقیف و جمع آوری ادوات، برابر تبصره 4 ماده واحده قانون تعیین و تکلیف چاه های فاقد پروانه به پارکینگ نیروی انتظامی انتقال یافت.

رسولی افزود: از ابتدای سال جاری تاكنون چندین مورد در حال حفاری شناسایی و به دلیل فقدان پروانه حفر، پر و مسلوب المنفعه شد.

وی در ادامه خاطر نشان كرد: دستگاه های حفاری چاه كه فاقد مجوز صلاحیت حفاری و برگ تردد از شرکت آب منطقه ای هستند، مجاز به حفر چاه و نقل و انتقال دستگاه حفاری نمی باشند و صاحبان اینگونه دستگاه ها موظفند به شركت های آب منطقه ای مراجعه و نسبت به دریافت مجوزهای مذكور اقدام نمایند.

رنجبر کارشناس حقوقی اداره منابع آب شهرستان پاسارگاد نیز اظهار داشت: توقیف دستگاه های غیر مجاز بعد از تعقیب و گریز و با هماهنگی کامل اداره منابع آب و نیروی انتظامی صورت گرفت.

وی ادامه داد: این دستگاه ها شبانه اقدام به حفر چاه های غیر مجاز می کنند که بعد از شناسایی و با دستور قضایی توقیف و به پارکینگ انتقال داده می شوند.

رنجبر با بیان اینکه اغلب صاحبان این دستگاه ها افغانی هستند، تصریح کرد: دستگاه های حفاری غیرمجاز بیشترین ضربه را به منابع آب شهرستان وارد کرده اند و با این موارد به شدت برخورد قانونی می شود.

وی بیان داشت: کسانی که اقدام به حفاری چاه های غیر مجاز در شهرستان پاسارگاد می کنند، مطمئن باشند که این شهرستان جای امنی برای حفاری غیر مجاز نیست و به شدت با آنها برخوردخواهیم کرد.


 
کد مطلب : ۱۰۰۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما