۰
plusresetminus
آیت‌الله خاتمی در حرم حضرت شاهچراغ(ع):

همه امامزادگان(ع) محور وحدت هستند/ ولی فقیه تنها یک رهبر سیاسی نیست/ هیهات منا الذله فریاد سیدالشهدا(ع) است

تاریخ انتشارجمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران 36 سال است که با عزت و ذلت‌ناپذیری بیعت کرده است و به فضل خدا تا آخرنیز این‌گونه زندگی خواهد کرد و زیربار زور دنیای سلطه و استکبار نخواهد رفت زیرا این راه و منش پیروان اهل بیت(ع) است.
آیت‌الله سید احمد خاتمی
آیت‌الله سید احمد خاتمی
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله سید احمد خاتمی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) گفت: نامگذاری سومین حرم اهل بیت(ع) برای شیراز به دلیل فراوانی مراقد امامزادگان لازم‌التعظیم در این شهر و حواشی آنهاست و اینکه این همه امامزادگان به این دیار آمدند، نشانه آن است که شیراز از دیرزمان کانون محبت فرزندان فاطمه(س) بوده است وگرنه آن‌ها شیراز را انتخاب نمی‌کردند، لذا حق شیراز بود که مقام معظم رهبری نام این شهر را سومین حرم اهل بیت(ع) گذاشتند.

وی اظهار داشت: امامزادگان فرامذهبی، فراحزبی، فرا گروهی و محور وحدت
کانون‌ها و تریبون‌های دینی ما باید فراجناحی و فراگروهی باشند
هستند و از تعبیر زیبای مقام معظم رهبری که فرمود امامزادگان باید قطب فرهنگی باشند، باید درس گرفت است و خود برای متولیان فرهنگی یک الهام است.

امام جمعه موقت شیراز بیان داشت: کانون‌ها و تریبون‌های دینی ما باید فراجناحی و فراگروهی باشند، و این کانون‌ها باید کانون جذب همه آنهایی باشد که دلداده دین هستند و نباید تریبون‌های دینی، تریبون حزبی شوند و منبر، محراب، مسجد، حسینیه، هیئت، خانه حزبی و گروهی باشد و باید در این کانون‌ها اصل دین و ارزش‌های آن مطرح شوند.

وی با بیان اینکه ولایتمداری از ویژگی امامزادگان است، گفت: حجت شرعی امروز ما، جان جانان قهرمان قهرمانان، امید انبیا و اوصیا، حضرت حجت‌بن الحسن(عج) است ولی
از تعبیر زیبای مقام معظم رهبری که فرمود امامزادگان باید قطب فرهنگی باشند، باید درس گرفت است
این خورشید پس ابر است اما در عین حال شیعه خود را بی سامان نگذاشته است و به ما آدرس داده است که به سراغ چه کسی برویم و این آدرس در روایت احمدبن اسحاق موجود است که امام زمان(عج) فرمود در غیبت من در رابطه با مسائلی که برایتان اتفاق می‌افتد به سراغ ولی فقیه آیید و این‌ها حجت شرعی من بر شما هستند و من هم حجت خدا بر آن‌ها هستم.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: حجت شرعی باید ملاک رفتار ما باشد و معیار این حجت شرعی در زمان ما به خصوص در عرصه‌های سیاسی ولی فقیه است و تمام حرف اینجاست که ولی فقیه در نظام ما تنها یک رهبر سیاسی نیست و مردم به ولی فقیه، به چشم یک رهبر سیاسی نگاه نمی‌کنند بلکه ایشان جانشین عام امام زمان ما هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، ذلت‌ناپذیر بودن را ویژگی تمام
تربیت شدگان فاطمه(س) زیربار ذلت نمی‌روند
امامزادگان دانست و گفت: تربیت شدگان فاطمه(س) زیربار ذلت نمی‌روند، و هیهات منا الذله فریاد سیدالشهداست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روند مذاکرات اخیر با بیان اینکه دشمنان ملت ایران، هنوز این ملت را نشناخته‌اند و از اول مذاکرات یعنی از حدود 18 ماه پیش تاکنون، آمریکایی‌ها با یک تحلیل غلط مدام ملت ایران را تحقیر کردند و حرف‌های نامربوطی گفتند که در شأن خودشان بود، خاطرنشان کرد: ملت ایران 36 سال است که با عزت و ذلت‌ناپذیری بیعت کرده است و به فضل خدا تا آخرنیز این‌گونه زندگی خواهد کرد و زیربار زور دنیای سلطه و استکبار نخواهد رفت زیرا این راه و منش پیروان اهل بیت(ع) است.
کد مطلب : ۱۰۰۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما