ساخت بیمارستان در لار به‌شرط وجود حداقل 150 هزار بیمه‌شده

30 مرداد 1394 ساعت 14:22

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس گفت: تأمین اجتماعی تنها در صورتی می‌تواند اقدام به ساخت مرکز درمانی کند که بیش از 150 هزار بیمه‌شده در شهر متقاضی وجود داشته باشد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از لارستان، سید علی‌اکبر بنی‌هاشمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با توجه به جمعیت بیمه‌شده هر شهرستان، نسبت به ساخت مراکز درمانی متناسب اقدام می‌شود، اظهار داشت: ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی در هر شهر نیازمند جمعیت بیمه‌شده بیش از 150 هزار نفر است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در لارستان دلیل تأخیر یک‌ساله در شروع ساخت بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان را تشریح و بیان کرد: طبق تفاهم صورت گرفته بین مسئولان لارستان، خیرین و سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد که مسئولان شهرستان با مشارکت خیرین زمین مناسب برای ساخت درمانگاه و بیمارستان را تهیه‌کرده و با نظارت و مشارکت سازمان تأمین اجتماعی نسبت به احداث آن اقدام کنند.

این مسئول اضافه کرد: در پی این تفاهم‌نامه سازمان نیز تعهد کرده که هزینه تجهیزات پزشکی، نگهداری و تأمین نیروی انسانی آن را بپردازد اما تاکنون و باوجود مکاتبات متعدد که سوابق آن موجود است، هنوز خیرین جهت ساخت درمانگاه و بیمارستان اعلام آمادگی نکرده‌اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس بابیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی بر اساس سطح‌بندی اقدام به ساخت بیمارستان می‌کند، تصریح کرد: با توجه به جمعیت بیمه‌شده هر شهرستان، نسبت به ساخت مراکز درمانی متناسب اقدام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برحسب سیاست سازمان در راستای دسترسی بیشتر آحاد مردم به خدمات سازمان تأمین اجتماعی، با مراکز متعدد خصوصی و دولتی برای خرید خدمت عقد قرارداد کرده که مردم فهیم لارستان نیز از مزایای این‌گونه خدمات بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه مراکز درمانی شهرستان لارستان ازجمله بیمارستان آن، ‌طرف قرارداد سازمان هستند، ادامه داد: در بخش سرپایی حدود 70 درصد و در بخش بستری حدود 90 درصد هزینه‌ها توسط سازمان پرداخت می‌شود و این نحوه خدمات‌رسانی به شکل غیرمستقیم است و شامل تمام بیمه‌شدگان به‌ویژه در بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی می‌شود.

بنی‌هاشمی در پاسخ به گلایه خیرین لارستانی در مورد اصرار مسئولان برای انجام مراحل ساخت بیمارستان و درمانگاه این شهرستان توسط خیرین، ابراز داشت: ازآنجاکه ساخت بیمارستان در هر شهر نیازمند جمعیت بیمه‌شده بیشتر از 150 هزار نفر بوده و هم‌اکنون جمعیت بیمه‌شده لارستان بسیار کمتر از میزان موردنظر است، به‌منظور حفظ یکسانی روال ارائه خدمات در سراسر کشور و ازآنجاکه امکان دریافت خدمات تخصصی و با فنّاوری بالا در شیراز میسر است، شایسته است که مردم لارستان در امر گسترش مراکز درمانی فراتر از امکانات سازمان و تأمین هزینه‌های مربوطه مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی در این مورد مثالی ذکر و بیان کرد: مردم شهرستان‌های لامرد، جهرم و سپیدان نیز از این طریق با مشارکت در این امر خداپسندانه صاحب مراکز درمانی خوبی شده‌اند چنانکه هم‌اکنون درمانگاه تخصصی جهرم اهدایی بنیاد آیت‌الله حق‌شناس افتتاح‌شده و درمانگاه لامرد نیز به‌زودی افتتاح می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس یادآور شد: در زمانی که مسئولان محترم شهرستان لارستان تشخیص داده و خیرین نیز آن‌ها را یاری کنند، عملیات اجرایی احداث بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان آغاز می‌شود.


کد مطلب: 10062

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10062/ساخت-بیمارستان-لار-به-شرط-وجود-حداقل-150-هزار-بیمه-شده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir