فرماندار آباده خبر داد

توزیع 52 هزار اصله نهال یارانه‌دار برای نوسازی باغات میوه آباده

30 مرداد 1394 ساعت 14:40

فرماندار شهرستان آباده از توزیع 52 هزار اصله نهال یارانه‌ای برای نوسازی باغات میوه این شهرستان خبر داد.


به گزارش حافظ نیوز، محمدرضا زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آباده عملکرد یک‌ساله دولت تدبیر و امید در آباده را موفق خواند و اظهار داشت: حضور پررنگ و مؤثر مردم وفادار ایران اسلامی که در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف تاریخ همگام با مسئولان در راستای حفظ آرمان‌های ملی و مذهبی و رشد و بالندگی کشور می‌کوشند، اصلی‌ترین پشتوانه مسئولان در اجرای طرح‌ها و پیشبرد برنامه‌ها است.

وی افزود: خدمت به این مردم با بصیرت وظیفه شرعی و انسانی مسئولان است و دولت تدبیر و امید تلاش دارد با ایجاد مشارکت، زمینه توسعه هر منطقه را با توجه به مزیت‌های نسبی همان منطقه فراهم سازد.

فرماندار آباده با بیان اینکه مسئولان اجرایی دولت تدبیر و امید در آباده طی یک سال گذشته با جدیت در راستای پیشرفت این شهرستان کوشیده‌اند، ادامه داد: اقدامات متعددی در زمینه‌های مختلف صنعتی، راه و شهرسازی، کشاورزی، بیمه، آب، برق و گازرسانی، بهداشت و درمان، مسکن روستایی و...در این شهرستان صورت گرفته است.

زارع اضافه کرد: توسعه بخش صنعتی آباده با اجرای طرح‌هایی مانند بهره‌برداری از کارخانه کاشی و سرامیک پاسارگاد سرام با تولید 6 میلیون مترمربع در سال و اشتغال‌زایی 500 نفر به‌طور مستقیم با اعتباری بالغ‌بر 800 میلیارد ریال و کلنگ زنی شهرک صنفی به‌منظور خارج کردن صنوف آلاینده از شهر بااعتبار پیش‌بینی‌شده 100 میلیارد ریالی مدنظر بوده است.

به گفته وی، کارخانه ایزوگام شرق 302 آسیا بااعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد ریال راه‌اندازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی و فرعی به طول 18 کیلومتر با هزینه 27 میلیارد ریال محقق شد.

فرماندار آباده یادآور شد: اصلاح شیب و ایمنی بخشی از جاده آباده - ایزد خواست (رفت‌وبرگشت) به طول 100 کیلومتر با هزینه‌ای بالغ‌بر 10 میلیارد ریال ازجمله اقدامات مهم در یک سال گذشته بوده‌اند.

اجرای سیستم آبیاری نوین در یک هزار و 260 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان بااعتباری بالغ‌بر 75 میلیارد ریال از محل اعتبارات بلاعوض صندوق توسعه ملی دیگر موردی بود که زارع به آن اشاره و بیان کرد: اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی خسرو شیرین و ایزد خواست به طول 14 کیلومتر کانال از محل اعتبارات بلاعوض صندوق توسعه ملی به مبلغ 32 میلیارد ریال انجام شد.

وی ادامه داد: احداث کانال‌های آبیاری عمومی به طول 5 کیلومتر، مرمت و لای روبی 11 رشته قنات بااعتبار 8 میلیارد ریالی و کلنگ زنی پروژه احداث استخر ذخیره آب کشاورزی با ظرفیت 1/2 میلیون مترمکعب (به‌عنوان بزرگ‌ترین استخر ذخیره آب کشاورزی کشور) از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و با اعتبار پیش‌بینی‌شده 150 میلیارد ریالی در ادامه همین بحث مورداشاره فرماندار واقع شد.

فرماندار آباده تصریح کرد: راه‌اندازی کارخانه سورت و بسته‌بندی میوه‌جات، حبوبات و ادویه‌جات و احداث یک واحد سردخانه 2 هزار تنی با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به‌عنوان طرح‌های کشاورزی اجرایی در این شهرستان قابل اشاره هستند.

زارع افزود: راه‌اندازی یک واحد مرغداری گوشتی 60 هزار قطعه‌ای با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی، تغییر الگوی کاشت با توجه به خشک‌سالی و کشت 5 هکتار زعفران و ارقام زودرس ذرت در همین بخش انجام پذیرفت ضمن آن‌که توزیع 52 هزار اصله نهال یارانه دار جهت نوسازی باغات میوه آباده اجرایی شد.

راه‌اندازی یک واحد ورمی کمپوست با ظرفیت یکهزار تن در سال با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی، واگذاری 42 قطعه از مجتمع دامداری ایزد خواست و وزیر آباد به‌منظور اجرای پروژه گاوداری شیری و بره پرواری به افراد واجدالشرایط و اجرای طرح سراسری واکسیناسیون دام سنگین سطح شهرستان برای پیشگیری از تب مالت به‌صورت رایگان از دیگر اقدامات انجام‌شده در حوزه کشاورزی این شهرستان در سال گذشته بود که زارع در سخنان خود به آن اشاره کرد.

این مسئول به اجرای طرح بیمه رایگان سلامت همگانی با پوشش 6 هزار و 500 نفری و ادامه اجرای طرح بیمه روستایی و عشایر آباده با زیرپوشش قرار دادن 20 هزار نفر اشاره و بیان کرد: احداث دو باب مخزن تعدیل فشار خط انتقال آب آباده بااعتبار 10 میلیارد ریالی و حفر یک حلقه چاه آهکی برای تأمین آب شرب شهر بهمن با هزینه 3 هزار و 500 میلیون ریالی در همین مدت به انجام رسید.

وی تصریح کرد: پروژه مخزن ذخیره آب 2 هزار و 500 مترمکعبی ایزد خواست که بااعتبار بیش از 20 میلیارد ریال همزمان با سفر رییس‌جمهور به استان فارس آغاز شد و علاوه بر آن 20 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر آباده اختصاص یافت.

آغاز اجرای پروژه آب‌رسانی به مجموعه فیروزی (شامل روستاهای فیروزی، علی‌آباد، نجف‌آباد، سعادت‌آباد و چنار) با پیش‌بینی اعتبار 6 هزار میلیون ریالی از دیگر خدمات دولت به مردم این شهرستان بود که فرماندار آباده در سخنان خود تشریح کرد.

فرماندار آباده به اقدامات اجرایی در زمینهٔ گازرسانی به سه روستای دهستان خسرو شیرین و آغاز عملیات شبکه‌گذاری در روستای شورجستان اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش خاموشی‌ها 9 کیلومتر خط 20 کیلوولت برای خط 407 سورمق در سطح این شهرستان به بهره‌برداری رسید که اعتبار این طرح 3 هزار و 500 میلیون ریال بود.

احداث روشنایی بلوار شهید فهمیده در حدفاصل صغاد و بهمن با اعتبار بیش از 2 هزار و 500 میلیون ریال، نصب 100 دستگاه چراغ 150 وات در سطح شهرستان با اعتبار بیش از 400 میلیون ریال و احداث و توسعه شبکه توزیع برق در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان به طول 2/2 کیلومتر بااعتبار بیش از 770 میلیون ریالی دیگر مواردی بود که وی در سخنان خود از انجام آن خبر داد.

زارع با تأکید بر تلاش دولت در محرومیت‌زدایی و آبادانی در روستاها بیان داشت: بهسازی روستاهای خسرو شیرین، حشمتیه و امیرآباد شامل زیرسازی، آسفالت، لبه گذاری و احداث میدان با اعتبار بیش از 4 میلیارد ریال، تکمیل پروژه تکمیل 36 واحدی مسکن محرومین ادریس آباد شهر آباده با 3 هزار و 300 مترمربع زیربنا و اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال، صدور اسناد مالکیت 400 واحد مسکن روستایی و پرداخت تسهیلات مسکن در راستای مقاوم‌سازی 200 واحد مسکن روستایی ازجمله عملکردهایی اجرایی دولت در حوزه مسکن روستایی آباده بوده است.

فرماندار آباده همچنین از اختصاص اعتبار 70 میلیارد ریالی از اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری به بیمارستان شماره دو آباده، افتتاح سه خانه بهداشت در سورمق و روستاهای حشمتیه و دهدق به مساحت 310 مترمربع خبر داد و گفت: این خانه‌های بهداشت با اعتبار بیش از 3 میلیارد ریال احداث شدند ضمن آن‌که احداث خانه پزشک سورمق به مساحت 110 مترمربع و اعتباری بالغ‌بر  یک میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

احداث مرکز بهداشتی درمانی شهر صغاد به مساحت 560 مترمربع با اعتباری بالغ‌بر 3 هزار و 300 میلیون ریال دیگر موردی بود که زارع از اجرای آن خبر داد و افزود: دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته با بهره‌برداری و بهسازی آزمایشگاه دهستان بیدک و شهر ایزد خواست با اعتبار 3 میلیارد ریالِی، ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی با اعزام گروه تخصصی در منطقه محروم خسرو شیرین و بهسازی بخش‌های مختلف بیمارستان و اجرای نظام سلامت، در راستای خدمت به مردم آباده و رضایت‌مندی آنان گام برداشته است.

احداث طبقه دوم ساختمان دانشکده پرستاری حضرت زهرا (س) با زیربنای 650 مترمربع و اعتبار 8 میلیارد ریالی و جذب اعتبار 10 میلیارد ریالی برای تکمیل ساختمان درمان بستر شهر ایزد خواست از دیگر مواردی بود که وی در ذیل بخش بهداشت و درمان به توضیح آن پرداخت.


کد مطلب: 10064

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10064/توزیع-52-هزار-اصله-نهال-یارانه-دار-نوسازی-باغات-میوه-آباده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir