بازدید وزیر آموزش و پرورش از بزرگترین پروژه فرهنگی خیرساز جنوب کشوردر لارستان

30 مرداد 1394 ساعت 14:58

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفر خود به لارستان، از بزرگترین پروژه فرهنگی، آموزشی و ورزشی خیرساز جنوب کشور در این شهرستان بازدید کرد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا، این پروژه شامل سالن ورزشی، کتابخانه و فضاهای آموزشی است و توسط خیر لارستانی حاج ناصر منیری در سه فاز در دست ساخت است.

برای اجرای فاز اول این پروژه که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، 300 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش، کلنگ احداث آموزشگاه 9 کلاسه امیرکبیر در شهرستان لارستان به زمین زده شد.

برای ساخت این واحد آموزشی اعتباری بالغ بر 19 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که 50 درصد از سوی اداره کل نوسازی مدارس و 50 درصد نیز از سوی موسسه خیریه نیک اندیشان هاشمی لارستان تامین خواهد شد.

این آموزشگاه در زمینی به مساحت سه هزار و 200 متر مربع احداث خواهد شد و کتابخانه، نمازخانه، کارگاه، آزمایشگاه، بخش اداری و سرایداری هم برای آن پیش بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفر 2 روزه خود به لارستان همچنین از مرکز آموزش امام جعفر صادق (ع) لار نیز بازدید کرد.

در این مرکز آموزشی شبانه روزی که به شکل هیات امنایی اداره می شود، 50 دانش آموز به شکل رایگان تحصیل می کنند و در کنار کتاب های درسی، به فراگیری قرآن نیز می پردازند.

شرکت در همایش تخصصی جوان و اندیشه و دیدار با فرهنگیان لارستان از دیگر برنامه های سفر 2 روزه وزیر آموزش و پرورش به این شهرستان است.

لارستان به مرکزیت لار در 345 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.


کد مطلب: 10068

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10068/بازدید-وزیر-آموزش-پرورش-بزرگترین-پروژه-فرهنگی-خیرساز-جنوب-کشوردر-لارستان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir