«نورآوران بهداشت» به مناطق محروم روستایی لارستان اعزام می‌شوند

31 مرداد 1394 ساعت 10:07

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از اعزام «نورآوران بهداشت» به مناطق محروم روستایی این شهرستان خبر داد.


به گزارش حافظ نیوز، عاطفه رئوفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لارستان گفت: توجه بیشتر به روستاهای محروم این شهرستان در دستور کار ما قرار دارد و در همین راستا جلسه مشترکی با کمیته امداد برای تبادل‌نظر در زمینه حل مشکلات بهداشتی درمانی روستائیان مناطق محروم این شهرستان برگزار شد.

وی حل مشکل اعتبار تغذیه کودکان زیر 6 سال و مشارکت در ساخت سرویس‌های بهداشتی را از دیگر مصوبات این نشست اعلام و بیان کرد: علاوه بر خدماتی که علوم پزشکی در راستای رسالت بهداشتی و درمانی خود در مناطق کمتر برخوردار انجام می‌دهد، پزشکان، پرستاران و کارمندان این مجموعه نیز به سبب اعتقادات و رویکرد انسان دوستانه شغلی خود فعالیت خیرخواهانه متعددی را پیگیری می‌کنند.

رئوفی ادامه داد: در همین راستا در یک طرح ابتکاری با مشارکت امداد و علوم پزشکی نشان افتخار به پزشکانی که در طرح حمایت از ایتام مشارکت دارند، اهدا می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه پایبندی به اخلاق و حفظ حرمت اشخاص و مردم سرلوحه کار خواهد بود، ابراز کرد: دانشکده علوم پزشکی لارستان کار اصلی پیگیری، سیاست‌گذاری و نظارت بر سلامت را بر عهده دارد و با دارا بودن بیش از یک هزار و 300 نیروی کارآزموده و 370 دانشجو آماده ارائه خدمات به مردم است و باهدف ارتقای خدمات در نقاطی با نیاز بیشتر، اکیپی از پزشکان در طرحی با عنوان «نورآوران بهداشت» به مناطق محروم روستایی لارستان اعزام خواهند شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی لارستان نیز با بیان اینکه 88 پزشک و پیراپزشک شاغل در لارستان کار حمایت از 100 کودک یتیم از طریق مشارکت در طرح‌های محسنین و ایتام را بر عهده‌ دارند، گفت: کارکنان زیرمجموعه علوم پزشکی به دلیل برخورداری از سطح بالای فرهنگ اجتماعی، امکان حمایت بیشتر از کودکان نیازمند را دارا هستند و امیدواریم روزبه‌روز شاهد رشد مشارکت این قشر نخبه جامعه باشیم.


کد مطلب: 10098

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10098/نورآوران-بهداشت-مناطق-محروم-روستایی-لارستان-اعزام-می-شوند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir