۰
plusresetminus
آیت‌الله خاتمی در حرم شاهچراغ(ع):

باید در ولایتمداری تولی و تبری داشت/ فتنه‌گران 88 خواستند حریم ولایت را بشکنند، اما خود شکستند

تاریخ انتشارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نامگذاری سومین حرم اهل بیت(ع) صرفاً یک تشریفات نیست بلکه یک نامگذاری هدفمند است و هدفش این است که تراز دین و وفاداری سومین حرم اهل بیت(ع) به مکتبش در تراز این امامزادگان وفادار به دین و ارزش‌ها است.
ایت الله خاتمی
ایت الله خاتمی
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) گفت: محبت عترت، هنجار فرامذهبی و فرا اسلامی است یعنی تنها شیعیان نیستند که به اهل بیت(ع) عشق می‌ورزند بلکه جهان اسلام عاشق اهل بیت(ع) هستند و افراد بسیاری نیز از ادیان الهی دیگر به آنان عشق می‌ورزند.

وی افزود: ابتکاری که مقام معظم رهبری به خرج دادند و مدالی را به شیراز افتخار کردند که این جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع)، یک مدال بسیار پرافتخاری است و انتساب سومین حرم اهل بیت(ع) به شیراز علاوه بر افتخار، مسئولیتی نیز در پی دارد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: نامگذاری سومین حرم اهل بیت(ع) صرفاً یک تشریفات نیست بلکه یک نامگذاری هدفمند است و هدفش این است که تراز دین و وفاداری سومین حرم اهل بیت(ع) به مکتبش در تراز این امامزادگان وفادار به دین و ارزش‌ها است.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: چهره شیراز به دلیل جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) بودنش، باید چهره عشق به دین باشد لذا اگر کسی بخواهد بررسی کند که آیا مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) قدرشناس هستند یا خیر، باید نشانه‌های دین‌داری را در شیراز بررسی کند.

وی تصریح کرد: مجاوران حرم اهل بیت(ع) در عرصه سیاسی نیز باید بیش از دیگران ولایتمدار باشند چون ولایتمداری در تمام امامزادگان وجود داشته و همگی آنان فدایی اهل بیت(ع) بوده‌اند، مجاوران حرم‌های اهل بیت(ع) باید در ولایتمداری تولی و تبری داشته باشند یعنی در ابراز عشق و علاقه به ولایت کم نداشته باشند و در زمینه ابراز برائت از دشمنان اسلام و ولایت نیز سنگ تمام گذارند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مجاوران حرم‌های اهل بیت نیز باید در عرصه سیاسی ابراز تولی داشته باشند و ارادت‌های خود را با ولایت تنظیم کنند و به همین اندازه که این تولی از سومین حرم اهل بیت(ع) انتظار است، توجه به تبری نیز به همین اندازه مهم است.

وی گفت: فتنه‌گران در سال 88 می‌خواستند با عشق به ولایت مقابله کنند و حتی مقام معظم رهبری نیز در نماز جمعه همان سال درخواست کردند که اردوکشی خیابانی را به کنار بگذارند و از راه قانونی که همان شورای نگهبان است برای بازشماری درصدی از آرا وارد شوند زیرا اردوکشی خیابانی در حقیقت کمک کردن به آمریکا و اسرائیل است اما متأسفانه فتنه‌گران در فتنه 88 به خیابان‌ها ریختند تا حریم ولایت را بشکنند اما خود شکستند.
کد مطلب : ۱۰۱۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما