۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار:

دولت برای حل مشکلات عدیده بازنشستگان، کارگروه ویژه تشکیل دهد/ تأمین اجتماعی در جامعه ما ضعیف است

تاریخ انتشارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۳
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: کمک‌های غیرنقدی ناچیز به بازنشستگان و مستمری‌بگیران هیچ دردی را از آن‌ها دوا نمی‌کند و بلکه نوعی تحقیر بازنشستگان و توهین به آن‌ها نیز هست که همه این عوامل نشانگر آن است که تأمین اجتماعی در جامعه ما ضعیف است.
ذوالانوار
ذوالانوار
به گزارش "حافظ نیوز"، سید حسین ذوالانوار در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات و مطالبات مالی بازنشسنگان گفت: بین دستگاه‌های متولی امور ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که این مسئله بر مشکلات قشر بازنشسته افزوده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: بازنشستگان قشری هستند که به حق، دِین خود را طی سال‌ها به نظام اسلامی و جامعه ادا کرده‌اند و حال، در سال‌هایی که  توان و رمقی کمتری برای انسان باقی می‌ماند، آرامش و آسودگی خیال شاید تنها خواسته میلیون‌ها نفر از این قشر شریف باشد.

ذوالانوار در ادامه با اشاره به مشکلات موجود قشر بازنشسته در کشور گفت: در شرایطی که امروزه حتی شاغلان باوجود دریافت حقوق متعادل و بعضاً با داشتن چند شغل، از وضعیت اقتصادی خود ناراضی‌اند به طور حتم، مشکلات مالی بازنشستگان با دریافت مستمری ناچیز چندان عجیب و دور از ذهن نیست که متاسفانه تاخیرهای بعضاً چندماهه در پرداخت همین حقوق نیز بر مشکلات معیشتی بازنشستگان می‌افزاید.

وی همچنین در تشریح مشکلات امروز جامعه بازنشستگان تصریح کرد: عدم وجود نظام جامع بیمه درمانی ویژه بازنشستگان که بتواند به صورت مجزا از دیگر اقشار جامعه، بخش اعظمی از هزینه‌های سنگین درمان را تأمین کند، تاخیرهای بعضاً چندماهه در پرداخت مستمری در برخی نهادها و ارگان‌ها و عدم اختصاص مناسب تسهیلات رفاهی و مالی از مهم‌ترین مشکلات این قشر از جامعه است.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: متاسفانه پس از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز موفق به تعریف و اجرای ساز و کاری نشده‌ایم که افراد جامعه پس از طی دوران اشتغال و فعالیت‌های خود، با خیالی آسوده وارد دوران بازنشستگی شوند؛ این در حالی است که بررسی‌ها در برخی کشورهای صنعتی دنیا نشان می‌دهد که افراد با رسیدن به سن بازنشستگی احساس خشنودی دارند که همین امر، سبب تقویت انگیزه کاری و تغییر نگرش جوانانی که در ادارات و سازمان‌ها مشغول به‌کار هستند، منجر می‌شود چرا که با نحوه ارائه مطلوب خدمات دولت به بازنشستگان و مستمری‌بگیران در جامعه، یک کارمند جوان دیگر با رغبت بیشتری به انجام وظایفش می‌پردازد.

وی با اشاره به برخی کمک‌های غیر نقدی صورت گرفته به بازنشستگان تصریح کرد: کمک‌های غیرنقدی ناچیز به بازنشستگان و مستمری‌بگیران هیچ دردی را از آن‌ها دوا نمی‌کند و بلکه نوعی تحقیر بازنشستگان و توهین به آن‌ها نیز هست که همه این عوامل نشانگر آن است که تأمین اجتماعی در جامعه ما ضعیف است و سازمان ذیربط می‌بایست تسهیلات مناسبی با توجه به شرایط و تورم موجود در جامعه به افراد بازنشسته و سالمند ارائه دهند.

ذوالانوار در ادامه تصریح کرد: از دولت انتظار می‌رود برای حل دائمی مشکلات بازنشستگان در کشور، کارگروهی ویژه با حضور و عضویت نمایندگان این قشر تشکیل شود و نتایج اقدامات آن‌ها نیز به اطلاع عموم مردم برسد.
 
کد مطلب : ۱۰۱۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما