۰
plusresetminus
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس:

کلمات به مهمانی «ملکوت هشتم» می‌روند/ دومین دوره این جشنواره در مشهد، شیراز، قم، طبس و تبریز برگزار می‌شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
جعفری گفت: بزرگان شعر آیینی کشور و استان در دومین دوره جشنواره ملکوت هشتم، عشق و ارادتشان را به امام عاطفه‌ها، حضرت امام رضا علیه السلام تقدیم می‌کنند.
امام رضا (ع)
امام رضا (ع)
به گزارش "حافظ نیوز"، سید محمد امین جعفری حسینی ضمن اعلام این خبر افزود: پس از برگزاری با شکوه و موفق اولین جشنواره ملی ملکوت هشتم در سال گذشته، دومین دوره این جشنواره با حضور و شعرخوانی بزرگان شعر آیینی کشور و استان و تقدیم اشعاری در مدح و منقبت حضرت امام رضا علیه السلام برگزار خواهد شد.

وی ضمن یادآوری این نکته که همه کتابخانه‌های عمومی استان، در دهه کرامت معطر به برگزاری برنامه‌های فرهنگ رضوی بوده‌اند، برگزاری دومین جشنواره ادبی ملکوت هشتم را بیت آخر مثنوی بلند فعالیت‌های فرهنگی این اداره کل در دهه‌ی کرامت نامید.

جعفری عنوان کرد: این برنامه از سلسله همایش‌های ملی ملکوت هشتم است که در سال‌های گذشته تنها در مشهد مقدس برگزار می‌شد اما از سال گذشته این همایش در چهار نقطه کشور و امسال نیز در پنج نقطه کشور برگزار می‌شود، برگزارکننده این همایش مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی است و امسال همزمان با شهر مشهد مقدس در شهرهای شیراز، قم، طبس و تبریز برگزار خواهد شد.

جعفری خاطرنشان کرد: امسال این جشنواره ملی با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام اجرا می‌شود.

جعفری همراهی‌ها و همدلی‌های بی دریغ موسسه‌ی آفرینش‌های ادبی هنری آستان قدس رضوی و مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس را بهترین پشتوانه و دلگرمی برای برگزاری شایسته‌ی این جشنواره نامید و ابراز امیدواری کرد که حضور شاعران و معاشران شعر در شیراز، پایتخت ادبی ایران اسلامی، سند تازه ای از توانمندی‌های غیر قابل انکار مردمان اين شهر را رونمایی کند.

وی گفت: آیین اختتامیه این جشنواره، چهارم شهریور ماه با حضور مسوئولین ارشد استان، شاعران و هنرمندان سرشناس کشور و استان و علاقمندان شعر آیینی و با برگزاری شب شعر «ملکوت هشتم» در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار خواهد شد.
 
کد مطلب : ۱۰۱۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما