دبیر جامعه روحانیت شیراز در گفتگو با «حافظ نیوز»:

هیچ فرد یا گروه و قوه‌ای جز شورای نگهبان نمی‌تواند قانون اساسی را تفسیر کند/ عده‌ای قبل از برگزاری هر انتخاباتی، فعالیت‌های خالصانه شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند/ مسئولین رده بالا به تبعات اظهارات خود توجه کنند

1 شهريور 1394 ساعت 14:49

حجت‌الاسلام طاهری گفت: اگر قانون اساسی را قبول داریم، باید تابع تمامی بندهای آن باشیم و همه قوانین آن را بپذیریم.


 حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری در گفتگو با "حافظ نیوز" با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور راجع به نظارت شورای نگهبان اظهار داشت: ضمن احترام به جایگاه ریاست جمهوری و تأکید بر فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی بر دولت، اما باید یادآور شد که وظایف هر بخشی از حکومت توسط قانون اساسی مشخص شده است و وظایف شورای نگهبان نیز در قانون اساسی مشخص شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که تفسیر قانون اساسی طبق قانون اساسی جزو اختیارات شورای نگهبان است، افزود: هیچ فرد یا گروه و قوه‌ای جز شورای نگهبان نمی‌تواند قانون اساسی را تفسیر کند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با تصریح بر پایبندی به قانون اساسی بیان کرد: واقعیت این است که اگر قانون اساسی را قبول داریم، باید تابع تمامی بندهای آن باشیم و همه قوانین آن را بپذیریم.

حجت‌الاسلام طاهری با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای قبل از برگزاری هر انتخاباتی، فعالیت‌های خالصانه شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند، گفت: اینکه عده‌ای با زیر سؤال بردن یک نهاد که وظایف آن طبق قانون اساسی تصریح شده است، آن را زیر سؤال برده و قصد تضعیف آن نهاد را داشته باشند، آب به آسیاب دشمن و باعث خرسندی دشمنان می‌شود؛ حال این نهاد ممکن است شورای نگهبان یا قوای سه‌گانه و یا نیروهای مسلح باشد.

تولیت آستان سیدعلاءالدین حسین(ع) با اذعان به اینکه همواره دشمن در طول تاریخ نظام اسلامی به دنبال شکستن شورای نگهبان بوده است، گفت: همه باید مراقب سخنان خود باشند تا باعث سوءاستفاده و تضعیف نهادهای انقلابی نشود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: همواره قبل از برگزاری انتخابات، گروه‌هایی در داخل کشور برای مطرح کردن خود، به ایجاد تضعیف نهاد شورای نگهبان می‌پردازند و البته به‌طور طبیعی کارکرد این گروه‌ها بعد از انتخابات تمام می‌شود.

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه ما معتقدیم رئیس‌جمهوری قصد شکستن این نهاد را ندارد؛ تصریح کرد: باید مسئولین رده بالا به تبعات اظهارات خود توجه کنند و نباید با صحبتی امکان سوءاستفاده دشمن را فراهم سازند.


کد مطلب: 10130

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10130/هیچ-فرد-یا-گروه-قوه-ای-جز-شورای-نگهبان-نمی-تواند-قانون-اساسی-تفسیر-کند-عده-ای-قبل-برگزاری-انتخاباتی-فعالیت-های-خالصانه-زیر-سؤال-می-برند-مسئولین-رده-بالا-تبعات-اظهارات-خود-توجه-کنند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir