۰
plusresetminus

مسابقات کتابخوانی مهاجرین "افغانستانی" در شیراز برگزار شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲
دوازدهمین دوره مسابقات کتابخوانی مهاجرین در حرم سیدعلاء الدین حسین(آستانه) شیراز به همت نهضت کتابخوانی مهاجر برگزار شد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری شفقنا، افغانستان در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان خانم و آقا درباره موضوع آسیب های ماهواره به رقابت پرداختند.

فراخوان این مسابقات دو ماه پیش در سطح مهاجرین شیراز اعلان عمومی شد و شرکت کنندگان در روز جمعه به پرسشنامه های طراحی شده پیرامون کتاب "بشقاب های سفره پشت بام مان” پاسخ دادند.

هدف از این مسابقات آشنایی نسل جوان با آسیب های احتمالی ماهواره و جلوگیری از ترویج فرهنگ ماهواره ای می باشد.

کتاب بشقاب های سفره پشت بام مان در ارتباط با اهداف ماهواره و تاثیر آن بر خانواده و بخصوص نوجوانان و جوانان بحث های مفصلی دارد که در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان به پرسشهایی درباره این کتاب پاسخ دادند.

غلامعباس مومنی، سرپرست نهضت کتابخوانی مهاجر(چکاد) با حضور در این مسابقات از شرکت کنندگان تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد : فرهنگ کتابخوانی باید در میان جامعه مهاجر ترویج شود، هدف ما آشتی دادن نسل امروز با کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به آسیبهای ماهواره بعنوان یک عامل مخرب در خانواده ها تصریح کرد : شبکه های ماهواره ای بنیان خانواده ها را هدف قرار داده اند و این وظیفه نسل جوان است که با آگاهی از این مسایل با چشم باز به رسالت آگاهی رسانی خود عمل کند.

خانم مریم حیدری، مسئول بخش آموزش نهضت کتابخوانی نیز هدف از برگزاری این مسابقات را آگاهی از مضررات ماهواره برای خانواده ها دانست و افزود : ما اینجا جمع شده ایم تا به کمک هم به یک فهم جمعی از زیان های ماهواره برسیم، برد و باخت و مقام آوردن خوب است اما هدف اصلی شرکت کننده ها باید آگاهی توام با عمل باشد.

وی افزود : نهضت کتابخوانی مهاجر در طول 12 سال فعالیت مداوم در حیطه فرهنگ کتابخوانی این افتخار را دارد که در زمینه آموزش، تربیت فرزندان، مسابقات قرآن، کتابخوانی و … همیشه پیشقدم باشد.

حیدری تصریح کرد : نتایج دوازدهمین دوره از مسابقات کتابخوانی ویژه مهاجرین شیراز و اهدای جوایز سیزدهم همین ماه اعلام می شود.

شایان ذکر است نهضت کتابخوانی مهاجر مجموعه ای فعال از مهاجرین افغانستانی مقیم شیراز است که در طول سالهای مهاجرت تلاش دارد تا مردم را با فرهنگ کتابخوانی آشنا کند.
کد مطلب : ۱۰۱۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما