۰
plusresetminus
نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی(ع)؛ 1-

آیت‌الله ایمانی: سابقه دیرینه فارس در تشیع و عزاداری امام حسین(ع) در اجلاسیه تجلی پیدا کند/ اجلاسیه پیرغلامان حسینی(ع) تجلی «امر به معروف و نهی از منکر» باشد/ تمام هیئت‌های مذهبی و شخصیت‌ها باید درگیر این قضیه شوند

تاریخ انتشاردوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: این اجلاسیه باید یک حرکت دانش‌بنیان باشد و اگر کار دانش‌بنیان نباشد و بر مسائل علمی تکیه کامل نداشته باشیم خروجی ما ضعیف خواهد بود.
ایت الله ایمانی
ایت الله ایمانی
 به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی اظهار داشت: سابقه استان فارس در تشیع و عزاداری امام حسین(ع) از همه استان‌ها بیشتر است و به همین دلیل باید برگزاری آن با دیگر استان‌ها متفاوت باشد و باید این سابقه دیرینه در این عزاداری و همایش تجلی پیدا کند.

وی تصریح کرد: این همایش باید یک حرکت دانش‌بنیان باشد و اگر کار دانش‌بنیان نباشد و بر مسائل علمی تکیه کامل نداشته باشیم خروجی ما ضعیف خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: اگر محتوای اجلاسیه بالا نباشد آثار فرهنگی به دنبال ندارد و باید غنا در محتوا دیده شود که اتاق فکر می‌تواند این مسئله را بر اساس یک حرکت دانش‌بنیان تأمین کند و آن هزینه‌هایی که داریم باید با محتوا همسنگ باشد.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: تمام هیئت‌های مذهبی و شخصیت‌ها باید درگیر این قضیه شوند، مخصوصاً هیئت‌هایی که جوان محور هستند باید در این قضیه ورود پیدا کنند و این حضور هم بدون سعه صدر و تحمل نظرات مخالف امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به مسئله فضای حاکم بر کشورهای منطقه تکلیف نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی طبیعتاً مقداری مشکل‌تر است و همایش پیرغلامان امام حسین(ع) یک نماد بین‌المللی است که همه نمایندگان کشورها و جمعیت‌های مختلف حضور دارند لذا باید از نظر مسائل امنیتی پیش‌بینی‌های دقیق و لازم در این عرصه مورد نظر باشد.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری بیان داشت: اصلا هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است و باید این همایش تجلی از امر به معروف و نهی از منکر باشد.
کد مطلب : ۱۰۱۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما