۰
plusresetminus
واکنش‌ها به بازگشایی سفارت بریتانیا؛1-

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز: نباید فراموش کرد پیگیری سیاست‌های زیاده‌خواهانه انگلستان بر دیپلماسی ترمیم روابط ارجحیت دارد/ مردمان انقلابی ایران از آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه نمی‌آیند

تاریخ انتشاردوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹
در این بیانیه تصریح شده است: دولتی، سیاست خارجی با محوریت تنش‌زایی را در دستور کار قرار دهد و از سوی دیگر دولتی دیگر تمام داشته‌های خود را بر اعتمادسازی و روابط دوستانه کند، نباید انتظار داشت رابطه‌ای اصولی و اخلاقی با سایر کشورها شکل گیرد.
بسیج دانشجویی
بسیج دانشجویی
به گزارش "حافظ نیوز"، بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در بیانیه ای مبنی بر بازگشایی سفارت انگلستان در تهران اعتراض خود را به دولتمردان تدبیر و امید نشان دادند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در شامگاه شصت و دومین سالگرد کودتای انگلیسی- آمریکایی ۲۸ مرداد خبری مبنی بر بازگشایی سفارت انگلستان در رسانه‌ها اعلام شد.

در همین راستا بر آن شدیم تا به سبب وظیفه ملی و دینی خود چند نکته را با ملت ایران در میان نهیم: سیاست توسعه روابط با سایر کشورها که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم کلید خورده است، می‌تواند در صورت رعایت الزامات آن، زمینه ساز یک دیپلماسی مبنی بر احترام متقابل برای پیشبرد اهداف صلح طلبانه کشور و مقابله با تخریب چهره کشورمان در افکار عمومی باشد؛ اما نباید فراموش کرد که متاسفانه برخی کشورها از جمله انگلستان چندان علاقه ای به برقراری رابطه سالم دیپلماتیک با کشور عزیزمان را ندارند و همانطور که در گزارش کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس به صراحت بیان شد، پیگیری اهداف و سیاست‌های زیاده خواهانه این کشور بر دیپلماسی ترمیم روابط ارجحیت دارد. به همین جهت وقتی قرار باشد دولتی، سیاست خارجی با محوریت تنش زایی را در دستور کار قرار دهد و از سوی دیگر دولتی دیگر تمام داشته‌های خود را بر اعتماد سازی و روابط دوستانه کند، نباید انتظار داشت رابطه‌ای اصولی و اخلاقی با سایر کشورها شکل گیرد.

برای اثبات این مدعا فقط کافی است به یک سال پیش رجوع کنیم. ساعتی پس از دیدار رئیس جمهور کشورمان با نخست وزیر انگلیس که در جهت ترمیم روابط انجام شد، نگذشته بود که دیوید کامرون در مجمع عمومی دهانش به هر جمله ای علیه ایران و ایرانی باز شد... در اینجا به دولت یادآور می‌شویم، تا زمانی که رفتار و مشی سیاست‌های دولت‌های استکباری از جمله انگلستان بر طبق احترام متقابل اصلاح نشود، توسعه روابط و در پیش گرفتن سیاست تنش زدایی به هیچ وجه به مصلحت کشور نبوده و هرگز منافع ملت را تأمین نخواهد کرد؛ زیرا بر طبق این قاعده طرف ایرانی همیشه باید مشغول تنش زدایی و اعتماد سازی باشد؛ در حالی که طرف مقابل در حال بوجود آوردن تنش و خصومت و اعتماد سوزی است. با این نگاه به وقایع فی مابین روابط ایران و انگلیس در طول تاریخ، دیگر لازم به یادآوری نیست که در اذهان مردم ایران، انگلستان همیشه پای ثابت ظن تاریخی (مبتنی بر تجارب اثبات شده و نه توهمات) توطئه علیه ایرانیان بوده است.

نگاه به تاریخ و مستندات ثبت شده به درستی بر عمق این تیزبینی و بصیرت ملت ایران صحه می‌گذارد.

تاریخ ایران پر است از وقایع ددمنشانه و عبرت انگیز که منشأ همه‌ی آن‌ها بی واسطه یا با واسطه به دولت بریتانیا و مرکز ثقل و هدایت آن در ایران، یعنی سفارت انگلستان در تهران باز می‌گردد:

از بوجود آوردن هولوکاست ایرانی بین سال‌های ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ میلادی که در آن بالغ بر ۹ میلیون نفر از مردم ایران به سبب قحطی بزرگ جان خود را از دست دادند تا اجرای کودتاهای گوناگون در ایران همانند کودتای ۳ اسفند ۱۲۹۹ و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲

از منحرف کردن نهضت مشروطیت و تبدیل مجلس شورای اسلامی به مجلس شورای ملی که منجر به دیکتاتوری رضاخان شد تا تجزیه کشور از جمله جدایی افغانستان و بحرین از حمله به سفارت ایران در سال ۵۹ که منجر به شهادت دو تن از کارکانان سفارت ایران شد تا تلاش تمام و کمال برای براندازی نظام اسلامی در فتنه ۸۸ و همکاری در قتل دانشمندان هسته ای ایران

از قرار دادن رسانه دولتی خود در اختیار معاندین جمهوری اسلامی از جمله ریگی و ... تا حمایت از تشیع لندنی در جهت برانگیختن اختلافات مذهبی در ایران و جهان اسلام و برهم زدن وحدت امت اسلامی

متاسفانه با وجود تاکیدات فراوان دلسوزان کشور که در میان خفقان رسانه ای خود ساخته دولت گم شده است؛ سیاست برون گرای دولت تدبیر و امید قصد تغییر ندارد و ملت ایران همچنان باید به جای مطالبه‌ی حقوق خود و دریافت غرامت صدماتی که که به ملت ما در طول سالیان دراز زده شده است به سکوت و تشکر روی آورد تا مبادا دشمنانی که هیچ گاه به منافع ملت ایران نمی‌اندیشند از ما ناراحت شده زیر میز برجام نافرجام بزنند.

در پایان با هشدار به عواقب این روند مضر و خطرناک علیه ایران اسلامی اعلام می‌داریم که مردمان انقلابی ایران که سربازان در صحنه امام زمان عج هستند، هرگز از آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه نخواهند آمد و آماده‌اند تا در هر مقطعی که دشمن قسم خورده با هر شکل و شیوه ای در صدد نفوذ به ایران و انقلاب مردمی ملت ایران هستند، با اقدام انقلابی خود و فدای تمام کمال جان و مال و حیثیت خود از این مسئله جلوگیری کنند.

وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ
کد مطلب : ۱۰۱۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما