دستمال کاغذی با نام 'شاد مهر' تقلبی اعلام شد

3 شهريور 1394 ساعت 10:07

روابط عمومی اداره کل استاندارد استان فارس اعلام کرد: دستمال کاغذی با نام ' شادمهر' که به نشانی فیروزآباد عرضه می شد ، فاقد مجوز استاندارد و تقلبی است.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از این روابط عمومی، مدیر کل استاندارد فارس در مورد لزوم استفاده از نشان استاندارد برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری گفت:دستمال کاغذی مشمول استاندارد اجباری است و تولید و عرضه آن بدون علامت استاندارد و مجوزهای قانونی ممنوع است.

مرتضی رهنما با اشاره به کشف واحد تولید کننده دستمال کاغذی تقلبی در فیروزآباد بیان داشت: متاسفانه عده ای سود جو بدون توجه به قانون، اقدام به عرضه کالای تقلبی بدون مجوز و غیر استاندارد کردند که این عمل آنان موجب بدنامی تولیدات داخلی دارای مجوز قانونی و همچنین خسارت به مصرف کنندگان می شود.

وی ادامه داد: برخورد قانونی با متخلفان از جمله اعلام عمومی موضوع و همچنین ارسال پرونده متخلف به دستگاه قضایی از وظایف اصلی اداره کل استاندارد است و در این مورد استاندارد به وظیفه خود عمل می کند.

رهنما ، همچنین از مردم خواست در هنگام خرید کالا به نشان استاندارد و نشانی دقیق سازنده دقت کنند و برای اطمینان می توانند کد 10 رقمی حک شده زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال و از اصالت کالا و به ویژه نشانی دقیق سازنده آن اطمنیان حاصل کنند.

وی گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف ، موارد را به اداره کل استاندارد به شماره پیام گویای 36290906 اطلاع دهند.


کد مطلب: 10219

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10219/دستمال-کاغذی-نام-شاد-مهر-تقلبی-اعلام

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir