۰
plusresetminus

فسا شهری با قدمت الواح گلی تخت جمشید

تاریخ انتشارسه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۹
در الواح گلی تخت­ جمشید نام فسا به صورت پسه یا باشیا آمده که خود نشان از آبادانی و قدمت این شهرستان است.
فسا شهری با قدمت الواح گلی تخت جمشید
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس می گوید: شهرستان فسا از شهرستان­های مرکزی و جنوبی استان فارس است که از شمال به شهرستان شیراز، از غرب به شهرستان جهرم، از جنوب شرقی به شهرستان داراب و از شمال شرق به شهرستان نی­ریز محدود می­ شود. این شهرستان به مرکزیت شهر فسا دارای 4205 کیلومتر مربع وسعت و فاصله آن تا شیراز 124 کیلومتر است.

امیری ادامه می دهد: در الواح گلی تخت­ جمشید نام فسا به صورت"پسه" یا "باشیا" آمده که خود نشان از آبادانی و قدمت این شهرستان است. علاوه بر آثار مذهبی و تاریخی، این شهرستان دارای چشم­انداز طبیعی زیبایی است. همچنین دارای صنایع­دستی مختلف بوده و کلوچه خوشمزه نان فسایی نیز از سوغاتی­های معروف آن است. فسا دارای آب و هوای معتدل و گرم است. این شهرستان با دارا بودن 2 واحد اقامتی پذیرای میهمانان و گردشگران است.

وی می افزاید: جاذبه های گردشگری این شهرستان گردشگاه میان جنگل، گردشگاه چهل چشمه، منطقه جنگلی بهشت فسا(بهشت کوثر)، قمپ آتشکده، تل ضحاک، منطقه گِليان و عمارت نقاره‌خانه (عمارت محمدی) است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امام زاده حسن- شاهزاده قاسم و شاهزاده ابراهیم- امام زاده اسماعیل را از بقاع متبرکه شهرستان است.

امیری می گوید: بافتن قالی- قالیچه-گلیم-گبه- حصیر- رویه گیوه-کوزه گری از جمله صنایع دستی و سنتی فسا است.

این مقام مسئول بیان می کند: غذاهای محلی شهرستان یخنی-کباب بادمجان- بادمجان رو تاوه - آب ماشکی-ماست و تجنی و نان فسایی است.
کد مطلب : ۱۰۲۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما