پوشش بیمه تأمین اجتماعی برای بیش از 1000 خانوار زیرپوشش کمیته امداد فیروزآباد

4 شهريور 1394 ساعت 17:03

رئیس کمیته امداد فیروزآباد گفت: امسال در بخش بیمه تأمین اجتماعی با هزینه 5 میلیارد ریال یک‌هزار و 100 خانوار زیرپوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که شامل 470 خانوار زن بی‌سرپرست و 630 مجری طرح اشتغال است.


به گزارش حافظ نیوز، حسین امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد با اعلام اینکه هفته دولت باارزش‌ترین زمان برای تبیین گزارش عملکرد نهادها و سازمان‌ها است اظهار داشت: خدمات کمیته امداد در 36 سرفصل کاری ارائه می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه سلامت برای شکل‌گیری امنیت پایدار در جوامع پیشرفته به بیان اقدامات درمانی و بهداشتی کمیته امداد پرداخت و گفت: در سال جاری در بخش بیمه تأمین اجتماعی با هزینه 5 میلیارد ریال، یک‌هزار و 100 خانوار زیرپوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که شامل 470 خانوار زن بی‌سرپرست و 630 مجری طرح اشتغال است.

این مسئول بابیان اینکه کمیته امداد با همکاری صندوق‌های توسعه بیمه اجتماعی مستقر در دهستان‌ها 312 خانوار روستایی و عشایر را از مزایای بیمه بازنشستگی و ازکارافتادگی صندوق توسعه بهره‌مند کرده و افزود: مبلغ حق بیمه مربوطه از طرف کمیته امداد مرکز به‌طور مستقیم به‌حساب این صندوق واریز شده است.

رئیس کمیته امداد فیروزآباد ادامه داد: تمام نیازمندان روستایی و عشایر زیرپوشش، در حمایت بیمه درمانی سلامت قرارگرفته و به 2 هزار و 610 نفر از نیازمندان شهری نیز کارت بیمه درمانی کمیته امداد تعلق‌ گرفته است.

امیری اضافه کرد: این نهاد 2 میلیارد و 600 میلیون ریال بابت مراجعه این افراد به 31 پزشک و مرکز درمانی طرف قرارداد به‌حساب آنان واریز کرده است.

وی بر حمایت و رسیدگی ویژه کمیته امداد به وضعیت بیماران خاص و صعب‌العلاج تاکید کرد: علاوه بر قبول 100 درصدی هزینه‌های این طیف از بیماران 60 دستگاه پزشکی شامل ویلچر، تشک طبی، کپسول اکسیژن و دستگاه گلوکومتر به‌صورت امانی در اختیار بیماران قرار داده شده است.

امیری بابیان اینکه 270 میلیون ریال صرف هزینه‌های درمانی مددجویان شده است بیان داشت: این هزینه‌ها شامل مواردی از قبیل هزینه عینک طبی، سمعک و دندان مصنوعی شده و طرح تغذیه کودکان زیر شش سال مبتلا به سوتغذیه امسال برای 100 نفر با واریز ماهانه 700 هزار ریال به‌حساب بن‌کارت آنان صورت می‌گیرد.

وی گفت: در کنار کمک‌های دولت بخش عظیمی از اعتبارات این نهاد که منجر به شکل‌گیری اقدامات این‌چنینی ‌شود از محل صدقات، نذورات و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) فیروزآباد تصریح کرد: مانند گذشته نیازمند کمک‌های مردم خیر و نوع‌دوست به‌منظور سازمان‌دهی منظم‌تر در بهبود وضعیت معیشت و سلامتی نیازمندان هستیم.


کد مطلب: 10271

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10271/پوشش-بیمه-تأمین-اجتماعی-بیش-1000-خانوار-زیرپوشش-کمیته-امداد-فیروزآباد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir