۰
plusresetminus

تلاش برای مهار آتش سوزی تالاب پریشان کازرون ادامه دارد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۶
آخر مرداد 94 آتش سوزی زیرسطحی در تالاب پریشان کازرون درغرب فارس رخ داد که از آن به عنوان خودسوزی دریاچه پریشان یاد شده و تا پنج روز پس از آن هم ادامه یافت و گفته شده تلاش برای مهار آتش ادامه دارد.
حمیدرضا گرامی فرماندار کازرون بعدازظهر سه شنبه سوم شهریور به اتفاق چند مسوول با حضور در منطقه ای از تالاب پریشان که دچار آتش سوزی شده است برچگونگی تلاش برای اطفای حریق نظارت کرد.

وی به ایرنا گفت: با همکاری مجامع محلی حاشیه تالاب پریشان واستفاده از نیروهای محیط بان و سایر ادارات بیش از 30 درصد آتش زیرسطحی تالاب پریشان مهار شده است.

بنا به گفته کارشناسان محیط زیست کازرون،یکی از مشکلاتی که مهار این آتش سوزی را با مشکل مواجه و زمان نشاندن آتش را طولانی کرده است، جنس خاک تالاب و سوختن نی زارهای زیرسطحی است که امکان ورود ماشین های سنگین آتش نشانی به داخل تالاب را ناممکن کرده است.

برای مقابله با آتش زیرسطحی تالاب، لوله کشی آب از چاه های اطراف تالاب و انتقال آب به دریاچه روشی بوده که در پیش گرفته شده است.

آنگونه که ماموران مهار آتش در محل یاد شده گفتند این روش افزون براینکه بخش عمده ای از آتش زیر سطحی را مهار کرده، باعث جلوگیری از پیشرفت آتش به سایر نقاط شده است.

گرامی فرماندار کازرون ابرازامیدواری کرد با استفاده بیشتر از امکانات ادارات این شهرستان طی چند روز آینده آتش مهار شود.

آتش سوزی زیرسطحی تالاب پریشان را کارشناسان اداره محیط زیست کازرون به دلیل خشکی این تالاب که نزدیک به یک دهه طول کشیده ارزیابی کرده اند و گفته اند گرما نیزارهای این تالاب را سوزاند و آتش از آنجا به دیگر نقاط سرایت کرد.

حدود پنج تا 6 هکتار بخش شمالی تالاب در منطقه چشمه بنگ درگیراین آتش سوزی شده است.

تالاب بین اللملی پریشان با وسعت 4500 هکتار آبگیر تنها تالاب آب شیرین کشور است که حدود کمتراز یک دهه است که دچار خشکی شده است که این روزها به جای آب، آتش از درون آن بیرون می آید.

این تالاب قبل از خشک شدن، زیست گاه هزاران پرنده مهاجر از نقاط مختلف کشور بود.

شهرستان کازرون در 120کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
 
کد مطلب : ۱۰۲۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما