۰
plusresetminus

همایش هم‌اندیشی شهرداران، دهیاران و شوراهای شهر و روستا در قیر و کارزین

تاریخ انتشارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
به مناسبت هفته دولت همایش بزرگ هم‌اندیشی شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور رئیس شورای اسلامی استان فارس در قیروکارزین برگزار شد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از پرگون، به مناسبت هفته دولت، همایش بزرگ هم‌اندیشی شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور رئیس شورای اسلامی استان فارس در قیروکارزین برگزار شد.

در این همایش که با سخنرانی فرماندار قیروکارزین و رئیس شورای اسلامی استان فارس همراه بود شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا به بیان نظرات و مسائل و مشکلات خود پرداختند و در پایان همایش جلسه پرسش و پاسخ در سالن همایش‌های فرمانداری قیروکارزین برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی استان فارس در سخنان خود در این همایش اظهار داشت: در این سال که مقام معظم رهبری آن را سال همدلی و هم‌زبانی نام‌گذاری کرده‌اند باید با تعامل بیشتر برای رفع موانع و مشکلات مردم تلاش و کوشش کنیم.

حسن فریدونی با اشاره به ایجاد زمینه‌های استفاده از سیستم‌های به‌روز و الکترونیک برای شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی برای ارتباط با دستگاه‌های اجرایی در قیروکارزین، افزود: سه عنصر مردم، دستگاه‌های اجرایی و فنّاوری اگر با یکدیگر حرکت کرده و یک هدف را دنبال کنند به نتایج خوبی خواهیم رسید.

وی با اشاره به مشکلات روستاها و لزوم رفع موانع و مشکلات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به منویات مقام معظم رهبری بیان داشت: بحث اصلی در استان فارس کشاورزی و دامداری بوده که خاستگاه آن روستاها است و باید مسائل و مشکلات این حوزه با کمک و توجه دولت‌مردان رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا و نماینده شورای استان فارس در شورای عالی استان‌های کشور خاطرنشان کرد: شوراها با انتخاب مستقیم مردم بر سر کار آمده‌اند و باید وظایف و قوانین را به‌خوبی بشناسند چراکه طبق قانون می‌توانند بر تمام شئون یک شهر نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: قانون این اختیار را به شوراها داده که ناظر بر تمام امور باشند و امید است در سال دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی ارتباط شوراها با سایر نهادها را تقویت کنیم و شوراها فقط شورای شهرداری نباشند.

فریدونی با بیان اینکه باید موارد و مسائل در روستاها و شهرها را به‌صورت طرح درآورده تا در سطح استان و کشور مطرح کرده و به نتایج مطلوب برسیم، اضافه کرد: جایگاه شوراها باید ارتقا یابد و همچنین مدیریت واحد شهری در شهرها محقق شود که شهردار و شوراها بتوانند بااقتدار کامل در شهر به مردم خدمات‌رسانی کنند.

رئیس شورای اسلامی استان فارس در پایان با اشاره به مشکلات شهرداری‌ها افزود: با توجه به مشکلات مالی به وجود آمده اگر شهرداری‌ها به‌سوی کسب درآمد پایدار حرکت نکنند در آینده با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

فرماندار قیروکارزین نیز در سخنان خود در این همایش اظهار داشت: شورای روستا، شهر و شهرستان به‌عنوان رابط قانونمند بین مردم و حکومت نقش تأثیرگذار و ارزشمندی در اداره‌ امور شهرستان دارند.

اشکان کاظمی با اشاره به برگزاری همایش شهرداران و شوراهای اسلامی در پنج شهر این شهرستان افزود: تلاش کرده‌ایم با حضور در میان مردم و بررسی مسائل و مشکلات شورامحوری و شوراباوری را در این شهرستان نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای ارتباط الکترونیک شوراهای شهر و روستا با دستگاه‌های اجرایی فراهم‌ شده است تصریح کرد: قیروکارزین از معدود شهرستان‌هایی است که با ایجاد زیرساخت‌ها در آن شوراها می‌توانند در دورترین نقاط نیز با دستگاه‌های اجرایی مکاتبه کرده و مسائل و مشکلات را غیرحضوری پیگیری کنند.

این مسئول گفت: وظیفه دولت حمایت از شوراهاست و در این راستا فرمانداری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

کاظمی در پایان با بیان اهمیت جایگاه مشاوره و نقش مطلوب شوراها در پیگیری مطالبات مردم و تحقق برنامه‌های توسعه‌ای دولت، اظهار داشت: نهادینه کردن خرد و تصمیم‌گیری جمعی برای تسریع در رفع مشکلات از مهم‌ترین دستاوردهای انجام امور با شور و مشورت است.

 
کد مطلب : ۱۰۲۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما