فرماندار فسا: پیمانکار مسکن مهر مشکلات را حل نکند با او برخورد می کنیم

7 شهريور 1394 ساعت 13:04

فرماندار فسا گفت: عملکرد نامطلوب برخی پیمانکاران مسکن مهر نیز مزید بر علت شده و در برخی موارد امر ساخت و ساز و واگذاری وکیفیت ابنیه را دچار اختلال کرده است.


به گزارش حافظ نیوز، فسایی نوشت: مدتی پیش طی گزارشی به بررسی مشکلات و معظلات مسکن مهر در شهرستان فسا پرداختیم(+) در همین رابطه مصاحبه ای داشتیم با سمیع پور فرماندار ویژه فسا که در ادامه آمده است:

با توجه به مشکلات مسکن مهر نظرتان راجع به مسکن مهر چیست ؟
اصولاً هر کار شتابزده ای که از پشتوانه تدبیر وسنجش کلیه جوانب آن بهره مند نباشد دچار مشکل خواهد شد مسکن مهر در کشور گرچه به منظور رفع مشکل اقشار آسیب پذیر مطرح و عملیاتی شد اما به دلیل کم توجهی به عوامل اقتصادی، فنی، حقوقی و عدم اخذ نظر متخصصین و صاحب نظران امر دچار مشکلات فراوانی برای دستگاههای اجرائی و خدماتی و علی الخصوص برای متقاضیان شده که مع الاسف میزان رضایتمندی در برخی از پروژه ها را کاهش داده است. در این میان عملکرد نامطلوب برخی پیمانکاران مسکن مهر نیز مزید بر علت شده و در برخی موارد امر ساخت و ساز و واگذاری وکیفیت ابنیه را دچار اختلال کرده است.

وضعیت پروژه مسکن مهر فسا چگونه است؟
پروژه 583 واحدی مسکن مهر فسا كه از اواخر سال 88 شروع شده مشکلات بیشتری داشته است که تا کنون 374 واحد آن هم نهایی وحدود 100 واحد آن قابل سکونت شده است .

زحمات و نیت صادقانه کلیه مسئولینی که دغدغه ی مسکن دار شدن اقشار کم در آمد را دارند قابل تقدیر است.  مسئولین راه و شهرسازی در تلاش هستند تا پیمانکار زودتر عیب ونقص های پروژه به وسیله پیمانکار رفع كند و کلیه واحدها بدون نقص تحویل گردد.

آیا تصمیمی برای برخورد با پیمانکار متخلف گرفته شده است؟
براساس قوانین طرف قرارداد پیمانکار مسکن مهر معاونت ساختمان و مسکن اداره کل راه وشهرسازی استان می باشد و وظیفه ی نظارت بر پروژه نیز بعهده آن مدیریت و نماینده آن در شهرستان خواهدبود. به منظور انجام تعهدات و برخورد احتمالی با پیمانکارجلسات و بازدیدهای مکرری از سایت مسکن مهر فسا صورت پذیرفته و مذاکراتی با کلیه مسئولین مرتبط انجام شده از جمله در جلسه اخیر شورای مسکن شهرستان مورخ 11/5/94و 24/5/94 برای اخذ انشعابات آب و برق و گاز و مخابرات هماهنگی لازم بعمل آمده که توجه به مشخص شدن بازه زمانی که برای اجرای تعهدات پیمانکار در نظر گرفته شده مشکلات موجود به زودی مرتفع می شود در غیر اینصورت و پس از احراز تخلفات پیمانکار مسلماً طبق قوانین و قراردادهای موجود با وی برخورد خواهد شد .

چه راهکار و تصمیمی برای بهبود وضعیت مشکل اتخاذ شده است ؟
طی مذاکرات و جلساتی که با برخی اعضای پروژه مسکن مهر وبا حضور مسئولین استان و شهرستانی داشتیم به منظور بهبود وضعیت، موضوع تشکیل هیات امنا با پیگیری اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان به منظور پیگیری مدیریت سایت مسکونی و امور مشاعات و جداسازی بخش کارگاهی از مسکونی مطرح گردیده است. همچنین رایزنی با بانک مسکن و مدیریت ساختمان و مسکن استان در خصوص تعیین قیمت تمام شده واحدها وتکمیل صددرصدی پروژه و جلب رضایتمندی ساکنین محترم در دستور کار برنامه های این فرمانداری و شورای مسکن شهرستان می باشد.


کد مطلب: 10304

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10304/فرماندار-فسا-پیمانکار-مسکن-مهر-مشکلات-حل-نکند-او-برخورد-می-کنیم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir