۰
plusresetminus
معاون آموزشی دانشگاه شیراز:

دانشگاه شیراز در فهرست یک درصد دانشگاه‌های اثرگذار جهان است/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ با بنیاد نخبگان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۸
تقوی گفت: تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد نخبگان بسته‌ایم که حدود 35 نفر را مورد حمایت مالی قرار داده است.
دانشگاه شیراز
دانشگاه شیراز
 به گزارش "حافظ نیوز"، سید محسن تقوی در نشست خبری فعالیت معاونت آموزشی دانشگاه شیراز، بحث خود را بر سه محور معرفی دانشگاه شیراز، توسعه آموزش عالی وا فتخارات دانشگاه و جذب و تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی قرار دارد.

وی دانشگاه شیراز را جزو دانشگاه‌های برتر کشور با بیش از 17 هزار دانشجو در کلیه مقاطع دانست و افزود: وظیفه اصلی دانشگاه تربیت نیروی انسانی متخصص و پاسخگویی به نیازهای جامعه و کمک به حل مشکلات است و دانشگاه شیراز با توجه به توانمندی بالا توانسته وظیفه خود را به نحوی شایسته انجام دهد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز با بیان اینکه دانشگاه شیراز، وظیفه نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان را بر عهده دارد، گفت: این دانشگاه تاکنون چندین دانشگاه خارج از استان هم چون هرمزگان، بوشهر، یاسوج، سلمان فارسی کازرون و صنعتی شیراز را راه‌اندازی و فرآیندهای آنها توسط دانشگاه شیراز انجام می‌شود.

وی در محور دوم بحث بر ضرورت ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای تأکید و بیان کرد: بر این اساس دانشگاه برای گذار از رشته‌های تک‌رشته ای و رسیدن به رشته‌های میان رشته‌ای تلاش می‌کند و برنامه‌های مختلف طراحی واجرا شده که این رشته‌ها پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

تقوی ادامه داد: جذب سالیانه 1800 نفر از طریق روزانه در مقطع کارشناسی ، 450 نفر مجازی و 400 نفر کارشناسی ناپیوسته، 1450 نفر کارشناسی ارشد روزانه که بخشی به صورت استعدادهای درخشان و 550 نفر پردیس بین‌الملل و حدود 200 نفر مجازی ثبت نام می‌شوند.

وی بیان کرد: آمار متوسط سالیانه دکتری در سال جاری 400 نفر روزانه، 50 نفر ممتازین بدون کنکور بر اساس آیین‌نامه استعدادهای درخشان جذب شده‌اند و 170 نفر بین الملل اعلام ظرفیت کرده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز با بیان اینکه پذیرش دانشجو از طریق کنکور ارشد متمرکز یا کنکور سراسری و پذیرش استعدادهای درخشان است، گفت: 4500 نفر از دانش‌آموختگان امسال فارغ‌التحصیل شدند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به توسعه رشته‌ها اشاره و بیان کرد: در مقطع کارشناسی رشته زبان فرانسه، مهندسی مواد و گرافیک تصویب و سال آینده جذب دانشجو خواهیم داشت، در رشته مدیریت جهانگردی امسال از مهر 94 بصورت مجازی دانشجو پذیرفته می‌شود و در مقطع دکتری رشته روانشناسی بالینی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، زمین شناسی مهندسی، تاریخ عمومی جهان مجوز گرفته شده و امسال پذیرش صورت می‌گیرد.

تقوی گفت: رشته‌هایی همچون کارشناسی ارشد مهندسی معماری ، مهندسی مواد و دکتری حقوق عمومی وعلوم سیاسی و زبان وادبیات عرب و معماری در دست اقدام است که فرآیند آن انجام شده و امیدواریم در سال آینده پذیرش داشته باشیم.

وی افزود: رشته‌های شهرسازی، مهندسی نفت، علوم قرآن و حدیث، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی و مراقبت‌های ویژه دامپزشکی از رشته‌های در دست اجرا برای مقطع دکتری است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز بیان کرد: فرآیند رشته‌های کارشناسی ارشد انرژی‌های تجدیدپذیر و پلیمر و ادبیات تطبیقی و جامعه‌شناسی جوانان در حال اجراست تا طی دو سال آینده به رشته‌های دانشگاه اضافه ‌شوند، این رشته‌ها سنجیده شده وبر طبق نیازسنجی تصمیم گرفته می‌شود.

وی افزود: یکی از افتخارات دانشگاه شیراز در سال گذشته این بود که دانشجویان کارشناسی بیش از 60 نفر رتبه زیر 20 داشتند و این تعداد جدای از افرادی هست که ممتاز بودند و بدون کنکور وارد دانشگاه شدند و حدود 30 نفر از مقاطع طی یک سال گذشته ممتاز شناخته وبه صورت بورس موقت به مدت یکسال مورد حمایت قرار گرفتند.

تقوی عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد نخبگان بسته‌ایم که حدود 35 نفر را مورد حمایت مالی قرار داده است و این دانشگاه در فهرست یک درصد دانشگاه‌های اثرگذار جهان شناخته و هشت نفر از اعضای هیأت علمی جزو یک درصد دانشمندان جهان شناخته شدند، این دانشگاه همچنین موفق به کسب مدال طلای سی وهفتمین دوره مسابقات ریاضی دانشگاه‌های کشور و کسب سه مدال برنز در انتخاب سه دانشجوی ممتاز کشور شده است.

وی در ادامه به فرآیند جذب و انتخاب اعضای هیئت علمی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره و بیان کرد: هر سال در شهریور فراخوان تخصص‌هایی که نیاز داریم را اعلام می‌کنیم و داوطلبان از طریق سایت مدارک را ارسال و در دو فرآیند غربالگری می‌شوند، در انتخاب آنها سه معیار تحصیل در دانشگاه برتر، معدل و کیفیت پایان‌نامه و پژوهش‌هایش لحاظ و سنجیده می‌شود، سال گذشته 70 نفر از بین حدود 700 نفر بصورت پیمانی استخدام کردیم که بعد از پنج سال از پیمانی به رسمی آزمایشی تغییر پیدا کرده و دوباره مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند، در صورت کسب امتیاز لازم به رسمی قطعی تغییر وضعیت پیدا می‌کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز اضافه کرد: در سال گذشته 70 نفر از پیمانی به رسمی آزمایشی و 20 نفر از آزمایشی به قطعی تغییر پیدا کردند و بر طبق آمار در حال حاضر 636 نفر هیأت علمی که 100 نفر خانم هستند، را داریم.
کد مطلب : ۱۰۳۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما