۰
plusresetminus
شورای اداری فارس؛ 2-

رضایی: باید نگاه دولت به فارس تغيير كند، فارس را نباید يك استان برخوردار و گل‌وبلبل ديد/ سطح اختيارات استانداران و مديران استاني افزایش یابد/ نقش کم‌رنگ حمایتی صندوق‌های بیمه، روزگار کشاورزان را سخت‌تر کرده است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۶
رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: در بحث واگذاري تسهيلات بانكي، بانك‌ها در استان فارس تا سقف پنج ميليارد تومان اختيار پرداخت دارند، درصورتی‌که اين ميزان نياز سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادي را رفع نمي‌كند.
نماینده جهرم در مجلس
نماینده جهرم در مجلس
به گزارش "حافظ نیوز"، محمدرضا رضایی در جلسه شوراي اداري استان فارس با بیان اینکه همه ظرفیت‌های استان فارس در حوزه کشاورزی محدودشده و این حوزه بیش از 10 سال درگیر خشکسالی هست، گفت: کشاورزان روزگار سختی دارند و از طرف دیگر واردات مرکبات و قیمت پایین محصولات کشاورزی و نقش کم‌رنگ حمایتی صندوق‌های بیمه این
نقش کم‌رنگ حمایتی صندوق‌های بیمه روزگار کشاورزان را سخت‌تر کرده است
روند را سخت‌تر کرده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه قرار بود فارس قطب الکترونیک و مخابرات باشد که شکل نگرفت و بعضی از صنایع وابسته به دولت از استان خارج شده‌اند، افزود: این استان جزو استان‌هایی که بیشترین رقم بیکار را دارند، است؛ در بحث صنعت، مالیات بر صنایع، تولید را ورشکست کرده و صنایع و کارخانه‌ها را تعطیل کرده است و عمده صنایع با حداقل ظرفیت کار می‌کنند که مناسب استان نیست.

نماینده جهرم در مجلس با اشاره به اینکه در بحث واگذاري تسهيلات
مالیات بر صنایع، تولید را ورشکست کرده و صنایع و کارخانه‌ها را تعطیل کرده است
بانكي، بانك‌ها در استان فارس تا سقف پنج ميليارد تومان اختيار پرداخت دارند، درصورتی‌که اين ميزان نياز سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادي را رفع نمي‌كند، تصریح کرد: تفويض اختيار بايد متناسب با وسعت، جمعيت و پتانسيل‌ هر استان باشد.

رضایی بیان کرد: 50 در صد منابعی که می‌توانیم به تولیدات اختصاص دهیم از استان خارج می‌شود، مالیات نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته و این مبلغ فشار بسیاری بر تولیدکننده و کسبه وارد می‌کند.

وی عنوان کرد: باید سطح اختيارات
باید پالايشي از مديران اقتصادي داشته باشيم تا آنان كه توان دارند بمانند و آنان که ضعيف هستند جاي خود را به افراد قوي‌تر بدهند
تفويض شده از سوي دولت به استانداران و مديران استاني یابد؛ چراکه اختيارات استانداران و مديران استاني در بخش‌هاي مختلف پاسخگوي نيازهاي موجود نيست.

رضایی بیان داشت: باید پالايشي از مديران اقتصادي داشته باشيم تا آنان كه توان دارند بمانند و آنان که ضعيف هستند جاي خود را به افراد قوي‌تر بدهند.

به گفته رئيس مجمع نمايندگان استان فارس، نگاه دولت و وزرا به اين استان بايد تغيير كند، چراکه فارس را نبايد يك استان برخوردار و گل‌وبلبل ديد، شيراز و ساير شهرستان‌هاي فارس وضعيت چندان مناسبي ندارد و براي ايجاد تحول نيازمند تغيير در نگاه دولت‌مردان هستيم.
کد مطلب : ۱۰۳۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما