۰
plusresetminus
شورای اداری فارس؛ 3-

آيت‌الله ايماني: جاذبه‌های گردشگری- اقلیمی مورد توجه باشد/ استخراج معادن صادرات غیرنفتی را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۶
نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: نظام جمهوری اسلامی که ادامه راه حکومت علوی و نبوی است باید برنامه‌ریزی بر روی معیشت مردم را مورد توجه جدی قرار دهد.
نماینده ولی‌فقیه در فارس
نماینده ولی‌فقیه در فارس
به گزارش "حافظ نیوز"، آيت‌الله اسدالله ايماني در جلسه شوراي اداري استان فارس، پیرامون مسائل معیشتی مردم اظهار داشت: اگر مجموعه آیات قرآن را مرور داشته باشید و مورد ارزیابی قرار دهید درمی‌یابید که آیات در مورد امر معیشت مردم وزندگی مردم و نحوه و چگونگی مصرف بحث شده است.

وی افزود: در روایات اهل‌بیت(ع) در مورد وضع معیشتی، مطلب گسترده‌تر از آن است که بتوان در یک مبحث آن را بازگو کرد؛ در زندگی پیامبر(ص) نمونه‌های فراوانی از آموزش کسب درآمد به مردم و شرایط آن وجود دارد که خودشان نحوه استفاده کردن از امکانات را می‌آموختند و یاد می‌دادند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: معیشت مردم و اداره امور زندگی موردتوجه و مدنظر پیامبر بوده و روی چگونگی زندگی مردم حساس بوده‌اند و تلاش می‌کردند از همه امکانات موجود بهترین بهره‌برداری را داشته باشد.

آيت‌الله ايماني خاطرنشان کرد: امام علی(ع) ماحصل حکومت پنج خود را بر روی مسائل معیشتی خلاصه می‌کند و املا اعلام می‌کند که رئیس حکومت مقابل معیشت مردم احساس مسئولیت دارد، در عهدنامه امام به مالک اشتر مسائل به کسانی برمی‌گردد که تولید ثروت می‌کنند یا ثروت را جابه‌جا می‌کنند که بخش عمده‌ای به آن اختصاص داده‌شده است.

وی با بیان این مطلب مهم که معیشت مردم ازجمله مسائلی است که باید موردتوجه حکومت و در رأس همه مسائل قرار گیرد، گفت: نظام جمهوری اسلامی که ادامه راه حکومت علوی و نبوی است باید برنامه‌ریزی بر روی معیشت مردم را مورد توجه جدی قرار دهد.

نماینده مردم فارس در شورای خبرگان رهبری در پایان گفت: استان فارس ازنظر گردشگری و تنوع اقلیم وضعیت مطلوب و مناسبی دارد که اگر با برنامه‌ریزی همراه شود مشکل خشکسالی مهار خواهد شد و باید استعدادهای معادن مورد استخراج و فرآوری شود تا صادرات مواد غیرنفتی داشته باشیم و میزان بیکاری کاهش و کارخانه‌ها فعال‌تر از گذشته باشند.
کد مطلب : ۱۰۳۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما