۰
plusresetminus

پیشرفت فیزیکی سدنرگسی کازرون بررسی شد

تاریخ انتشارجمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۱
فرماندار کازرون و چند مسوول این شهرستان پنجشنبه ازسد در دست احداث نرگسی در بخش جره و بالاده کازرون دیدن و پیشرفت این سد را بررسی کردند.
به گزارش حافظ نیوز، حمید رضا گرامی فرماندار کازرون در حاشیه این بازدید به ایرنا گفت:با توجه به موقعیت منطقه و خشکسالی در منطقه سا خت این سد برای جلوگیری از سیلاب ها تاثیر مهمی برای شهرستان کازرون و فراشبند و در صدی هم برای شهرشیراز خواهد داشت.

وی گفت: با اتمام این سد سالیانه 10میلیون متر مکعب آب به تالاب پریشان انتقال خواهد یافت.

گرامی گفت: مبلغ 50 میلیارد تومان برای انتقال آب ازسد نرگسی بطول 28 کیلومتر به دریاچه پریشان اختصاص یافت که طی دوماه آینده عملیات آن شروع خواهد شد.

فرماندار کازرون گفت: علاوه بر انتقال آب به تالاب پریشان 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه آبیاری خواهد شد و براساس طرح زمان بندی این پروژه تا سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

عملیات ساخت این سد تیرماه 1389 آغاز شد.

فرخ نیک روز مدیر کارگاه پروژه سد نرگسی گفت: تا کنون 200 هزار متر مکعب خاک ریزی انجام شده و تونل های انحراف آب ساخته شده است.

وی گفت: اعتباراتی که تاکنون هزینه شده است حدود 50 میلیارد تومان است که برای اتمام این سد به یکصد میلیارد تومان اعتباردیگر نیاز داریم .

وی افزود طرح انتقال آب از این سد به تالاب پریشان صورت گرفته است که تا قبل از اتمام سد وبا آماده شدن مخازن فرازمند این سد و آبگیری مخازن می توانیم انتقال آب به تالاب پریشان .

هدف از ساخت این سد کنترل و مهار سیلاب، تأمین آب کشاورزی اراضی پایین دست، تأمین آب شرب و صنعت منطقه بالاده و فراشبند و آب مورد نیاز پتروشیمی بالاده و بخش صنعتی زاگرس جنوبی، تأمین آب زیست محیطی و تولید انرژی برقابی است.

شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
کد مطلب : ۱۰۳۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما