۰
plusresetminus
بازخوانی اخبار رسانه‌ها؛

وحدت اصولگرایان کلید خورد/ تحریم‌های جدید علیه ایران در دستور کار کنگره است/ معتبرسازی گزینه زیر میز آمریکا برای دفاع از برجام!/ ایران به خاطر آمریکا پشت حزب‌الله را خالی نمی‌کند/ وزیر کشور از ارتفاعات قندیل ایران بازدید کرد نه عراق

تاریخ انتشارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۶
مردم‌سالاری (ارگان حزب اصلاح‌طلب مردم‌سالاری) سرمقاله خود را به «اجرا شدن یا نشدن توافق» اختصاص داد که با امضای «رامین والی‌زاده میدانی» منتشر شده اما با کمی دقت معلوم می‌شود این مقاله با همین جملات پیش از این و عیناً در وبسایت فارسی‌ بی‌بی‌سی منتشر شده است.
روزنامه
روزنامه
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از مشرق، نقل از روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند.

** کیهان

کپی‌کاری زنجیره‌ای از «اعتماد» به «مردم‌سالاری» رسید

یک روزنامه زنجیره‌ای تحلیل مغرضانه شبکه دولتی انگلیس را با تغییر نام نویسنده به عنوان سرمقاله خود منتشر کرد!

به گزارش جهان‌نیوز، مردم‌سالاری (ارگان حزب اصلاح‌طلب مردم‌سالاری) سرمقاله خود را به «اجرا شدن یا نشدن توافق» اختصاص داد که با امضای «رامین والی‌زاده میدانی» منتشر شده اما با کمی دقت معلوم می‌شود این مقاله با همین جملات پیش از این و عیناً در وبسایت فارسی‌ بی‌بی‌سی منتشر شده است. نویسنده مقاله بی‌بی‌سی حسین باستانی بولتن نویس ریاست جمهوری در دولت اصلاحات است پس از لو رفتن ارتباطاتش با بیگانگان، از کشور گریخت و رسماً در شبکه دولتی انگلیس مشغول به کار شد. در مقاله بی‌بی‌سی که عیناً از سوی مردم‌سالاری منتشر شده، تلاش گردیده ضمن بزرگ‌نمایی عدم تصویب توافق در نهادهای قانونی کشورمان، از این اقدام به عنوان بحران در جامعه ایرانی یاد شود.

اتاق خبر بی‌بی‌سی فارسی از بدو تأسیس تاکنون برای تولید خبر و تحلیل پیرامون رخدادهای سیاسی کشور با منابع داخلی به خصوص خبرنگاران رسانه‌های زنجیره‌ای در ارتباط بوده است؛ به این صورت که این پایگاه جاسوسی مدل «پینگ‌پنگی» را در دستور کار قرار داده است و از یک سو داده‌ها و اطلاعات خاص را از منابع خود در داخل کشور دریافت می‌کند و به صورت اخبار اختصاصی در برنامه‌های خود کار می‌کند و از سوی دیگر خط رسانه مورد نظر خود در مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را از طریق این کانال‌ها در رسانه‌های زنجیره‌ای اعمال می‌کند؛ این رفتار روزنامه مردم‌سالاری مدل دوم را به صورت ناشیانه اجرا کرده است.

اخیراً صادق خرازی در گفت‌وگوی خود از اصلاح‌طلبانی که گرا به دشمن می‌دهند؛ نام می‌برد و اظهار داشت: «من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بد و بیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم. کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن گرا می‌دادند؛ من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم.»

حسین باستانی
بولتن‌نویس رئیس دولت اصلاحات یکی از افرادی است که در جریان راه‌اندازی روزآنلاین به عنوان یکی از دو نفر اصلی (به همراه مسعود بهنود) توسط فرح کریمی نماینده ایرانی‌تبار پارلمان هلند انتخاب شده و مأموریت ایجاد شبکه رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران را برعهده می‌گیرد. تهیه‌کنندگی سایت و رادیو بی‌بی‌سی فارسی از مهم‌ترین اقدامات او طی سال‌های حضورش در خارج از کشور هست که پتانسیل خوبی را برای نامبرده در خصوص سازماندهی فعالان مطبوعاتی خارج از کشور فراهم آورد.

پیش از این روزنامه زنجیره‌ای اعتماد نیز برای مدتی طولانی تحلیل‌های بی‌بی‌سی را بدون ذکر مأخذ و به عنوان تحلیل‌های خود منتشر می‌کرد که پس از لو رفتن ماجرا، مجبور به توقف این روند کپی‌پیست از شبکه رسمی MI6 انگلیس شد.

مردم‌سالاری چند سال پیش هم به انتشار سرمقاله‌ای در «نقد سخنان شب گذشته رئیس جمهور (احمدی‌نژاد)» پرداخته بود با این نکته قابل تأمل که اتفاقاً مصاحبه آن شب احمدی‌نژاد به دلایلی به تعویق افتاده بود، اما همکاران روزنامه زنجیره‌ای کار خود را کرده بودند!

بلومبرگ: تحریم‌های جدید علیه ایران در دستور کار کنگره است

خبرگزاری بلومبرگ از احتمال طرح تحریم‌های جدید علیه ایران پس از توافق هسته‌ای خبر داد.
بلومبرگ نوشت برخی اعضای کنگره آمریکا، پیشاپیش بررسی توافق هسته‌ای، در حال برنامه‌ریزی برای چند طرح جدید برای تحریم‌های جدید علیه ایران هستند.

براساس این گزارش، طرح جدید تحریم‌های «اد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز پاییز  به جریان خواهد افتاد. این طرح شبیه قانونی است که سناتورها «مارک کرک» و «رابرات منندز» در طول مذاکرات هسته‌ای ارائه کردند. طبق گفته چند تن از مشاوران سنا، کرک در حال حاضر سرگرم همکاری با «مارکو روبیو» به منظور گذراندن قانونی جدید و منندز نیز سرگرم کار با «لیندزی گراهام» است.

بلومبرگ افزود: ایرانی‌ها نگران طرح‌های جدید تحریم‌ها هستند. نماینده ایران در سازمان ملل ماه گذشته در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد، در صورتی که تحریم‌های جدید شبیه تحریم‌های اعمال شده قبلی باشد، ایران ممکن است در تعهدات خود بازنگری کند.

به نوشته بلومبرگ، کارشناسان هسته‌ای معتقدند، حتی اگر این طرح‌ها به حد را‌ی‌گیری نرسد، با این حال تاثیرگذارند. مارک دوبوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و از منتقدان توافقنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت: گفت‌وگو درباره قانون جدید تحریم‌ها حامل پیام‌ برای بانک‌ها و شرکت‌های سراسر جهان است.

به گفته وی، این طرح‌های جدید اساسا در پی ایجاد خطراتی برای تعامل تجاری و مالی زودهنگام با ایران است. این طرح‌ها می‌تواند به رئیس‌جمهوری بعدی برای ابطال این توافقنامه انعطاف بیشتری بدهد.

یادآور می‌شود طبق برجام تنها 13 درصد از مجموعه تحریم‌ها لغو یا تعلیق می‌شوند و با این حساب، طبیعی است که در همین وضعیت فعلی- حتی با فرض عدم تصویب تحریم‌های جدید- نیز شرکت‌های خارجی ریسک تجارت با ایران را به جان نخرند و این در حالی است که در صورت اجرای برجام  در همان چندماه اول، بخش مهمی از توانمندی‌های هسته‌ای از کشور خارج شده یا از مدار فعالیت خارج می‌شود که خروج 98 درصد اورانیوم غنی شده از کشور، بتن‌ریزی در قلب راکتور اراک و تغییر کاربری آن، از کار انداختن دو سوم سانتریفیوژها و خارج کردن 14 هزار سانتریفیوژ (از مجموع 19 هزار سانتریفیوژ) از حالت آبشاری، توقف غنی‌سازی در فردو و... از آن جمله است.

نگرانی پژوهشگاه وزارت نفت از توقف تحقیقات پس از توافق هسته‌ای

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت پژوهشگران این مرکز نگران توقف‌ کارهای تحقیقاتی و فناوری پس از توافق هسته‌ای هستند.

به گزارش خبر آن‌لاین حمیدرضا کاتوزیان جزو اولین تغییرات مدیریتی بیژن نامدارزنگنه پس از کسب رای اعتماد از مجلس به عنوان وزیر نفت بود. وی که دارای دکتری مهندسی مکانیک و بیومکانیک است، دو دوره مجالس هفتم و هشتم نماینده تهران در مجلس بود و در مجلس هشتم رئیس کمیسیون انرژی انتخاب شد. شاید بتوان گفت در همین دوران هم دیدگاه‌هایش به بیژن زنگنه نزدیک شد تا زنگنه او را در اولین تغییرات مدیریتی وزارت نفت در جایگاه مهم پژوهش در صنعت نفت برگزیند.

کاتوزیان در مصاحبه با خبر آن‌لاین و در پاسخ این سؤال که پس از اعلام توافق در مذاکرات هسته‌ای، گروه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری به ایران آمدند، چقدر علاقه داشتند در بخش پژوهش فعال شوند؟ گفت: البته هنوز بحث‌ها کلی است و نیاز است گام‌های دیگری برداشته شود تا به بخش پژوهش برسند. فکر می‌کنم ورود هیئت‌های خارجی، نه فقط در صنعت نفت بلکه در سایر بخش‌های پژوهشی کشور سازمان‌هایی مثل پژوهشگاه را دچار نگرانی‌هایی کرده است. وی می‌افزاید: دوستان داخل پژوهشگاه با من صحبت کردند که بعد از برداشته شدن تحریم‌ها چه اتفاقی می‌افتد. آیا ورود خارجی‌ها به این معناست که کارهای تحقیقاتی و فناوری ما متوقف شده و به آنها واگذار می‌شود؟ یا اینکه خارجی‌ها قرار است در تسریع امور بهره‌برداری نقش داشته باشند و به فناوری ورود نمی‌کنند. در گذشته شرکت‌های خارجی همکار صنعت نفت در تسریع فرآیند تولید کمک می‌کردند که این همکاری به لحاظ اقتصادی و تولید کوتاه مدت برای ایران منفعت داشت. اما اینکه خودمان صاحب فناوری و صاحب تکنولوژی نشویم، کشور را با یک چالش سنگین مواجه خواهد کرد. کسانی که قصد همکاری با ایران در حوزه صنعت نفت و گاز دارند شاید بخواهند این فناوری‌ها را با خود بیاورند و اگر چنین شود، وضعیت بخش‌های پژوهشی‌ با چالش مواجه می‌شود. امروز چرخه اقتصادی دنیا بر پایه دانش و تکنولوژی استوار است و کسانی که صاحب دانش و تکنولوژی هستند، برنده این چرخه اقتصادی هستند. این یک زنجیره به هم متصل است و نمی‌شود حلقه‌ها از هم دور باشند. شکی نیست که یکی از این حلقه‌ها تکنولوژی است، نگرانی ما هم از همین جهت است.

معتبرسازی گزینه زیرمیز آمریکا برای دفاع از برجام!

خالی کردن دل مردم با توهم جنگ، بدترین نوع دفاع از برجام و به منزله پر کردن جای ناکامی‌هاست.

داریوش سجادی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب در تحلیلی نوشت: آقای روحانی هفته گذشته در نشست مشترک دولت و استانداران اظهار داشتند «نباید فکر کنیم پس از حصول توافق می‌توانیم هر طور که بخواهیم حرف بزنیم و عمل کنیم و دیگران در برابر این تغییر رفتار ما واکنشی نخواهند داشت». هر چند چنین اظهاراتی خالی از مناقشه نبود و به موقع نیز از جانب برخی از مسئولین واکنش مناسب داده شد اما علی‌رغم این آقای روحانی در حالی که هنوز دو هفته از این مواضع شاذ و ناسنجیده‌شان نگذشته، شنبه گذشته و برخلاف توصیه نامتعارف خود این بار اما به درستی در خصوص تحریم تسلیحاتی ایران فرمودند «ما از هر کجا و هر زمان که لازم بدانیم، بدون هیچ ملاحظه‌ای سلاح خواهیم خرید و سلاح خواهیم فروخت و منتظر تأیید هیچ کس و هیچ قطعنامه‌ای نخواهیم بود». که با واکنش وزارت خارجه آمریکا مواجه شد.

مشاور سابق کروبی می‌افزاید: چنین بلبشو و تناقضاتی در سخنان آقای روحانی می‌تواند یا حاکی از فقد «ثبات و هم‌گونی آرا» و ضعف هویت سیاسی و یا مؤید «رقص بالماسکه» به اقتضا و مناسبت‌های مختلف باشد!

سجادی می‌نویسد: نمونه دیگر از اظهارات شاذ و ناوارد ایشان آن بخش از سخنرانی وی در خلال سفر به همدان بود که فرمودند؛ «بعد از 23 ماه تلاش و مذاکره توسط دیپلمات‌های ملت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که توانسته‌ایم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم و امنیت واقعی را به کشور باز گردانیم».

وی تصریح کرد: اصرار بلاوجه روحانی بر وجود سایه شوم جنگ بر سر مردم ایران در حالی است که چنین ادعائی از اساس عاری از واقعیت است و جمیع متخصصین و زبدگان سیاسی مسلط بر فرآیندها و تحولات سیاسی- نظامی منطقه و آشنایان با موتور محرکه سیاسی- اقتصادی و نظامی آمریکا بوضوح بر این واقعیت اشتراک نظر دارند که بعد از دو جنگ آمریکا در عراق و افغانستان و بعد از بروز و تحمیل واقعیت‌های میدانی به واشنگتن از خلال دو جنگ مزبور و بعد از افول جهانی اقتصاد، اساساً و منطبق بر داده‌های نظامی و اقتصادی، آمریکا تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه برخوردار از آمادگی و استعداد لازم برای ورود به جنگی دیگر در هیچ کجای جهان نیست. لذا این گونه دل مردم را از خطر جنگ «ناموجود و تخیلی» خالی کردن قبل از واقعیت نشان از نیاز بمنظور پرکردن ناکامی‌ها و «باگ»های غیرقابل دفاع در «برجام بد فرجام» است!

سجادی همچنین با اشاره به نقش «هـ» در ادامه نوشت: در آستانه انتخابات اسفند ماه بوضوح علائمی از فتنه‌ای نوین تحت مدیریت «ام‌الفتنه» در حال بازتولید است. ام‌الفتنه این بار و مانند دور قبل (88) با بسیج گسترده عقبه رسانه ای و سیاسی خود و با استظهار به شرایط مساعد حمایت خارجی «بازی» نوینی را کلید زده. هرچند قبلاً هم گفته‌ام واقعیت‌های میدانی اجازه کامیابی ایشان را (مانند تجربه 88) نمی‌دهد اما قطعاً مانند 88 این فرصت را دارد تا بار دیگر هزینه‌های سنگینی را از جوار این فتنه نوین به حساب نظام واریز کند!



تحلیلگر شبکه دولتی انگلیس گفت: حزب‌الله برای امنیت ملی ایران اهمیت استراتژیک دارد و ایران هرگز به خاطر توافق هسته‌ای، حمایت خود از حزب‌الله را متوقف نخواهد کرد.

فواز جرجس استاد سیاست خاورمیانه در مدرسه اقتصادی لندن به شبکه بی‌بی‌سی گفته است: حزب‌الله لبنان مهمترین برگ برنده‌ای است که در خاورمیانه در دست ایران قرار دارد و اهمیتش برای امنیت ملی ایران به همان اندازه عراق است. ایران، نیازها و منافع بسیار حیاتی در خاورمیانه دارد و حزب‌الله نشان داده که به عنوان یک بازوی سیاسی می‌تواند خواسته‌های ایران را برآورده کند.

وی گفت: نیروهایی در ایران ممکن است که مایل باشند سرمایه‌گذاری و کمک ایران به حزب‌الله را متوقف کنند. اما فکر می‌کنم رهبر ایران و سپاه پاسداران به حزب‌الله به چشم یک سرمایه‌گذاری مهم و استراتژیک نگاه می‌کنند.

جرجس افزود: خیلی‌ها در غرب توجه نمی‌کنند که بحث حزب‌الله فقط اسرائیل نیست و اکنون این گروه به تکفیری‌ها در منطقه نیز توجه دارد که از نظر حزب‌الله یک تهدید موجودیتی علیه شیعیان نه فقط در لبنان بلکه در سوریه، عراق و دیگر نقاط محسوب می‌شوند.

وی گفت: تردیدی وجود ندارد که حزب‌الله در کوتاه مدت یعنی یک، دو یا پنج سال آینده فعالیت‌های نظامی خودش را رها نخواهد کرد.

جرجس اضافه کرد: ما شروع یک تغییر ملایم را شاهد هستیم اما نه یک تغییر یک شبه و ایران باید تصمیم بگیرد که اولویت استراتژیک این کشور، عراق و حزب‌الله است یا داشتن یک دولت دوست در دمشق است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا کشورهای غربی این قدر مصر هستند که ایران دست از حمایت حزب‌الله بردارد؟ اظهار کرد: به دلیل اینکه حزب‌الله برای اسرائیل خیلی مهم است و در واقع مهمترین تهدید موجودیت اسرائیل از جانب فلسطینی‌ها یا مصر نیست؛ بلکه از سوی حزب‌الله است.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند مواضع ایران نسبت به حزب‌الله را تغییر دهند، گفت: حزب‌الله خودش را غرور جمهوری اسلامی می‌داند و میزانی که ایران روی حزب‌الله سرمایه‌گذاری کرده از سرمایه‌گذاری در هر سازمان دیگری فراتر می‌رود.

جرجس در پاسخ به این پرسش که حمایت ایران از حزب‌الله، ایدئولوژیک است یا سیاسی و استراتژیک؟ گفت: من فکر می‌کنم هر دو؛ حزب‌الله یک قلعه و دژ مستحکمی در قلب جهان عرب است و یک کارت بازی در برابر اسرائیل به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: همان طور که شاهد هستیم ایران نیاز ندارد مثلاً در سوریه وارد عمل شود؛ این حزب‌الله است که به عنوان یک خط مقدم سیاست ایران وارد می‌شود و نشان می‌دهد که می‌تواند به نیابت از ایران عمل کند.

** وطن امروز
 
وحدت اصولگرایان کلید خورد
 
همایش مشترک 3 تشکل مؤتلفه، پایداری و ایثارگران با عنوان «اجلاس وحدت اصولگرایان» روز پنجشنبه با سخنرانی آیت‌الله مصباح‌یزدی و پیام آیت‌الله موحدی‌کرمانی برگزار شد. به گزارش فارس، در این همایش که شوراهای مرکزی تهران و استانی این تشکل‌ها نیز حضور داشتند، آیت‌الله مصباح‌یزدی رئیس مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام‌خمینی(ره) به سخنرانی پرداخت. همچنین در این همایش از آیات موحدی کرمانی دبیر جامعه روحانیت مبارز و یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز دعوت شده بود که به دلیل سفر آیت‌الله موحدی‌کرمانی به مشهد مقدس، پیام تصویری وی در این همایش پخش شد. آیت‌الله یزدی نیز بنا به کسالت جسمی نتوانسته بود در این همایش حضور یابد و حجت‌الاسلام تقوی به نمایندگی از وی سخنرانی کرد.

در ادامه اجلاس وحدت اصولگرایان، میزگرد پرسش و پاسخ تخصصی دبیران این احزاب و جمعیت‌ها با حضور محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه،‌ حجت‌الاسلام آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری و حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران درباره روند وحدت اصولگرایی برگزار شد. در حاشیه این همایش، حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با آیت‌الله مصباح‌یزدی پس از خروج از جلسه ملاقات خصوصی داشت. آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی‌(ره) در اجلاس وحدت اصولگرایان، طی سخنانی به بیان تفاوت‌های انسان و حیوان و نقش عقل و غرایز در انسان پرداخت.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله مصباح‌یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: علت قرائت‌های مختلف از بیانات امام(ره) و رهبری، نفس انسان است که برخی فکر می‌کنند قرائت خودشان اولی بر قرائت ولی‌فقیه است. وی ادامه داد: نباید بگذاریم به نام دین ارزش‌های دینی را تحریف کنند. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادعای برخی که می‌خواهند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند، تصریح کرد: برخی می‌گویند نیاز به پیشرفت داریم و اگر دین هم آسیب دید دلواپس آن نباشیم، هرکس دین خود را حفظ کند، ما نباید از دیگران عقب بمانیم.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با رد این نظر گفت: نمی‌شود بر سر دین با کسی مصالحه کرد و سر سوزنی کوتاه آمد. ما در امر دین حق مصلحت‌سنجی نداریم. این از تعالیم قرآن است. وی خاطرنشان کرد: در برابر دشمن نرمش نشان دادن خطر ایجاد می‌کند. عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که آیا ما باید فدای دین بشویم یا دین فدای ما، گفت: پاسخ روشن است، باید دین را حفظ کنیم و از دنیا و جاذبه‌های فریب‌آمیز آن پرهیز کنیم. باید اصالت را به دین بدهیم و از ارزش‌های دینی تا آخرین نفس دفاع کنیم. باید اصل را در حرکت بر مبنای عقاید و احکام و ارزش‌های دینی بگذارید.

** خراسان
 
دستور ويژه به وزرا براي مديريت مصرف آب و انرژي

بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير دولت به همه اعضاي کابينه، تاکيد شده است که با توجه به اهميت افزايش بهره وري و صرفه جويي در مصرف ادارات مختلف، کليه دستگاه هاي اجرايي موظف شده اند براي اجراي طرح هاي کاهش مصرف آب و انرژي خود، با شرکت هاي معتبر در اين زمينه قرارداد منعقد کرده و تعهدات بازپرداخت مربوطه را به ميزان انرژي و آب صرفه جويي شده، از محل بودجه هاي مصوب سال هاي آينده خود پرداخت کنند.
مجوز دولت براي فروش 220 هزار متر از زمين هاي دولتي
 
بر اساس تصويب وزيران عضو کميسيون لوايح هيئت دولت که به استناد ماده 115 قانون محاسبات عمومي کشور، توسط يک مسئول ارشد اجرايي به دستگاه هاي مسئول ابلاغ شده، مقرر شده است به منظور حمايت از توسعه سرمايه ‏گذاري در بخش کشاورزي و تشکيل صندوق ‏هاي حمايت از اين توسعه، مجوز فروش املاک مازاد بر نياز دستگاه هاي دولتي در شمال غرب کشور به ميزان جمعا بيش از 220 هزار متر مربع صادر شود و وجوه حاصل از فروش، در اختيار وزارت جهادکشاورزي قرار گيرد تا با رعايت قوانين و مقررات مربوطه هزينه کند.

** آرمان
ملاقات خصوصي حدادعادل با مصباح
شنیده شد که در حاشيه همايش مشترك حزب موتلفه، جبهه پايداري و جمعيت امي كه صبح روز پنج شنبه در سالن شهداي موتلفه برگزار ايثارگران انقلاب اسلامی شد، آيت ا... مصباح يزدي و غامعلي حداد عادل پس از خروج از جلسه ماقات خصوصي داشتند. در اين همايش كه شوراهاي مركزي استاني اين تشكل ها نيز  پژوهشي امام حضور داشتند، آيت ا... مصباح يزدي رئيس موسسه آموزشي خميني(ره) به ايراد سخنراني پرداخت. همچنين حجت الاسام محمدكاظم صديقي نيز در اجاس وحدت اصولگرايان حضور داشت.

استيضاح وزير ورزش جدي است

شنیده شد که نماينده اسدآباد گفت: استيضاح وزير ورزش و جوانان به دليل اهميت بسيار زياد در كنار استيضاح هاي اعام وصول نشده، قرار نمي گيرد. بهروز نعمتي در پاسخ به سوالي مبني براينكه آيا امكان دارد استيضاح وزير ورزش و جوانان در كنار ساير استيضاح هاي اعام وصول نشده قرار بگيرد، اظهار كرد: فكر نمي كنم زيرا اين استيضاح موضوعات مهمي را در بر گرفته كه بايد حل و فصل شود. وي تصريح كرد: بحث نبود سرمربي تيم ملي، مسائل استقال و پرسپوليس، دخالت در انتخابات فدراسيون ها، فساد در فوتبال و ورزش همگاني از اساسي ترين موضوعاتي است كه استيضاح گودرزي وزير ورزش و جوانان را به جريان انداخته است. 

جريمه ۱۰ ميليون توماني براي كارمندان بدحجاب؟
شنیده شد که عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اخبار منتشر شده درباره تصويب طرح صيانت از عفاف و حجاب در قوه مقننه اظهار داشت: اين قانون هنوز كامل نشده و فقط يك كار مقدماتي است، به طوري كه قبل از تكميل نهايي بايد بررسي شود كه آيا مصاديقي از جمله كسر حقوق كارمندان در آن مد نظر قرار گيرد  ميليون تومان 10يا خير. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ لاله افتخاري افزود: مبلغ  هزار توماني 100 جريمه براي كارمندان بد حجاب را به خاطر نمي آورم و فقط مبلغ جريمه براي سرنشينان بدحجاب خودروها مطرح شده كه در صورت تبديل شدن به قانون مانند ساير تخلفات رانندگي اين جريمه نيز اعمال مي شود. وي رعايت نكردن عفاف و حجاب را از جمله موارد آسيب رسان به امنيت اخاقي، اجتماعي و همچنين امنيت جاني دانست و خاطرنشان كرد: همان گونه كه اگر يكي از سرنشينان خودرو كمربند ايمني اش را نبسته باشد راننده جريمه مي شود، درباره رعايت نكردن حجاب اسامي توسط سرنشينان خودرو نيز راننده جريمه خواهد شد.
تشكيل گروه تلويزيوني در سپاه
شنیده شد که مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: ايجاد گروه تلويزيوني، گام بسيار مثبتي است كه در مراكز سپاه و هم در مراكز استان ها بايد اين ظرفيت را به وجود بياوريم. پارسينه نوشت؛ حجت الاسام علي سعيدي افزود: رسانه هاي ماهواره اي به دنبال ايجاد شبهه عليه سپاه در بين مردم هستند. آنها با طرح پرسش هاي واهي، ذهن نوجوانان و جوانان را دچار اغتشاش مي كنند و ما اگر برنامه اي با كيفيت و پرجاذبه داشته باشيم، صداوسيما از توليدات گروه تلويزيوني (سپاه) استقبال مي كند.

عروسي خاص در كردستان!

شنیده شد که مراسم عروسي پسر رئيس عشيره هركي در روستاي كاني سپي اشنويه در حالي برگزار شد كه تعداد  ميهمان اين عروسي به هشت هزار نفر مي رسيد. براي برگزاري اين عروسي، يك كمپ در منطقه يياقي در زميني به مساحت ده هكتار با پاركينگ در سه سطح برپا شده بود. پنج اتومبيل جهت دريافت هدايای نقدي در مراسم قرار داشتند و دو طويله موقت جهت دريافت هداياي گوسفند و بز  ميهمانان پيش بينی شده بود. اين مراسم از ده صبح تا هشت عصر برگزار شد و نماينده اقليم كردستان عراق نيز هديه اي معادل سيصدهزار دلار (يك ميليارد تومان) به عروس و داماد هديه دادند.

اختلافي در جا به جايي رئيس اوين مطرح نبود
شنیده شد که رئيس سازمان زندان ها درباره دليل جا به جايي رئيس زندان اوين و اينكه گفته شده اين جا به جايي به دليل نحوه برخورد خوب او با مهدي هاشمي بوده است، گفت: همه مسئولان زندان وظيفه دارند با زندانيان خوب رفتار كنند. اين هم يك تكليف و اخاق اسامي است و هم جزو حقوق همه متهمان و محكومان است كه برخورد مناسبي با آنها صورت گيرد. اظهارات كساني كه اين موضوع را مطرح مي كنند كه برخورد مناسب با يك زنداني مي تواند زمينه جابه جايي يك مسئول را فراهم كند، نشان مي دهد كه نسبت به زندانباني اسامي آشنايي ندارند. ايلنا نوشت؛ اصغر جهانگير درباره دليل جا به جايي رئيس زندان اوين و اينكه گفته شده اين جا به جايي به دليل نحوه برخورد خوب او با مهدي هاشمي بوده است، گفت: اين جابه جايي ها طبيعي است. سه مدير ما در تهران جابه جا شدند كه آقاي رشيدي نيز جزو يكي از همين افراد بود. بنابراين برخاف برخي اظهارات گفته شده اختافي در اين جابه جايي مطرح نيست. 


نوع جنگنده از روسيه۲خريد


شنیده شد که ايران توافق خريد حداقل دو نوع جنگنده روسي را با اين كشور امضا مي كند. «سورنا ستاري» معاون رئيس جمهور ايران در مصاحبه اي با روزنامه كامرسانت گفت ايران حداقل دو نوع جنگنده از روسيه خريداري مي كند. وي گفت: مذاكرات فشرده اي در اين خصوص در جريان است اما مذاكرات از سوي وزير دفاع ما پيش مي روند و او بايد در اين خصوص اظهارنظر كند. ستاري در ادامه گفت: تنها چيزي كه در اين زمينه مي توانم بگويم اين است كه احتمال امضاي قرارداد براي  نوع جت وجود دارد و گفت وگوها در اين باره به خوبي در حال انجام ۲خريد هستند. ستاري در ادامه به ابعاد گسترده همكاري هاي نظامي ايران و روسيه در زمينه  در ۲۹ و ميگ ۲۴صنعت هوايي و همچنين به وجود هواپيماهاي جنگنده سوخوي بدنه نيروي هوايي ايران اشاره كرده و گفت: ما در حال حاضر موشك توليد مي كنيم.  هستند بر اساس فناوري خودمان در ۳00 حتي موشك هايي را كه تداعي كننده اس داخل توليد مي كنيم.
5۰  درصد بازنشسته ها شاغلند

شنیده شد که عضو كميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينكه كشور بايد تكليفش  و نيم درصد 8 روشن باشد كه با چه كسي روبه رو است، بازنشسته يا شاغل، گفت: كل جمعيت شاغل ما را در حال حاضر بازنشسته ها تشكيل مي دهند و براي اينكه  ميليون نفر است و ۲۳ ونيم درصد چه ميزان است، جمعيت شاغل ما حدود 8بدانيم  درصد 50 ميليون نفر را محاسبه كنيم خواهيد ديد كه بيش از ۲۳ و نيم درصد 8اگر  شاغل هستند. عليرضا محجوب با تاكيد بر اينكه ما دغدغه هاي ً از بازنشسته ها عما دولت را درك مي كنيم، اظهار داشت: بر اين اساس سعي كرديم تا دغدغه هاي دولت را پوشش دهيم تا دولت بتواند از توانايي هايش استفاده كند و اگر مي خواهد كسي را به تيمش اضافه كند مشكلي براي او ايجاد نشود.
** قانون
احتمال زندانی شدن باراک به خاطر ایران
صدا و سيما منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند وزیر جنگ پیشین این رژیم ممکن است به دلیل افشای برنامه سری این رژیم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به سه سال حبس محکوم شود. يهودا فاینشتاین «مشاور قضایی کابینه اسرائیل»، ران نزری «معاون امور جنایی»، شای نیتسان «دادستان کل» و مینی اسحاقی «رئیس بخش تحقیقات و اطلاعات پلیس اسرائیل» رایزنی‌هایی را درباره آنچه به عنوان خاطرات ایهود باراک در کتاب « باراک، جنگ‌های دوران حیات من» چاپ شده، انجام داده‌اند. در این رایزنی‌ها امکان تهیه لایحه اتهامی علیه ایهود باراک به دلیل افشای اسراری چون برنامه ریزی اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران مطرح شده است.
مخالفت‌ با‌ استعفای صادق خرازی

تسنیم رئیس کمیته اطلاع‌رسانی حزب ندای ایرانیان خبر از مخالفت شورای مرکزی این حزب با استعفای صادق خرازی داد و با بیان اینکه در جلسه با توجه به اصرار خرازی بر استعفا، مخالفان و موافقان به صورت تفصیلی دلایل و استدلال‌های خود را مطرح کردند، گفت: در این جلسه ضمن انتقاد از بی‌اخلاقی‌های انجام شده طی هفته‌های گذشته این نکته مورد تأکید قرار گرفت که دغدغه‌های دلسوزان جبهه اصلاحات حائز اهمیت بوده و ندای ایرانیان خود را متعهد به حرکت در چارچوب‌های مورد وثوق جبهه اصلاحات می‌داند. پ‍ژمان گرامي در ادامه افزود: در مجموعه حزب ندای ایرانیان افرادی با سلایق و نظرات متفاوت حضور دارند اما طبیعی است که در هر حزبی مجموعه مواضع رسمی از طریق بیانیه‌ها و اسناد حزبی منتشر شده و افراد منتسب به حزب همچون اعضای دیگر احزاب آزادند که دیدگاه‌ها و نظرات خود را با رسانه‌ها در میان بگذارند.
دو فروند ناوشکن هندی در بندرعباس پهلو گرفتند
مهر دو فروند ناوشکن متعلق به ناوگان نیروی دریایی ارتش هند در راستای تقویت روابط نظامی و اقتصادی ديروز پس از پهلوگیری در اسکله ولایت منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مورد استقبال کاردار نظامی ارتش، نماینده کنسولگری هندوستان در استان هرمزگان و مقامات نظامی در استان قرار گرفتند. ناوگروه اعزامی هندی در مدت چهار روز اقامت در بندرعباس از اماکن فرهنگی و دیدنی استان هرمزگان دیدن خواهند کرد؛ همچنین در این سفر با مقامات سیاسی و مذهبی استان همچون استاندار هرمزگان دیدار می‌کنند.
کمیسیون ویژه برجام جای کار سیاسی نیست

ایسنا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت کمیسیون ویژه برجام جایی برای اقدامات کار‌شناسی نمایندگان جهت بررسی توافق است و کسی نمی‌پذیرد که در آنجا کار سیاسی انجام شود. علی مطهری اظهار کرد: البته ترکیب کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام ترکیب ایده‌آلی نیست اما ترکیب بدی هم نیست. در این کمیسیون ۹ نفر از فراکسیون رهروان ولایت و ۶ نفر از فراکسیون مقابل حضور دارند و افراد تندرو و کسانی که به تندروهای مجلس مشهور هستند در این کمیسیون حضور ندارند. وی اظهار کرد: من فکر می‌کنم جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و این کمیسیون گزارش خوبی را ارائه خواهد کرد. من فکر نمی‌کنم کمیسیون ویژه برجام بتواند خطری ایجاد کند زیرا باید در چارچوب سیاست‌های نظام حرکت کند و نظام هم برجام را پذیرفته و به نظر نمی‌رسد کاری که مخل توافق باشد صورت گیرد.
ديداراعضای شورای مرکزی خانه احزاب با وزیر کشور

باشگاه‌خبرنگاران‌ نایب رئیس دوم خانه احزاب از دیدار اعضای شورای مرکزی خانه احزاب و تشکل‌های صنفی به مناسبت هفته دولت با وزیر کشور خبر داد. قدرتعلی حشمتیان افزود: نشست با رحمانی‌فضلی روز شنبه (۷ شهریورماه) در سالن پیامبراعظم (ص) برگزار می‌شود. پیش‌تر در جلسه شورای مرکزی خانه احزاب که روزدوشنبه ۴ شهریور در وزارت کشور به منظور تعیین نواب رئیس برگزار شد، حسین کمالی از فراکسیون اصلاح‌طلبان به عنوان نایب رئیس اول و قدرت‌علی حشمتیان از فراکسیون مستقلین به عنوان نایب رئیس دوم خانه احزاب انتخاب شدند.
ارائه بخش نخست لایحه برنامه ششم تا پایان شهریور به مجلس

ایلنا رئيس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از ارائه بخش نخست لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس تا پایان شهریور خبر داد و گفت: بخش دوم آن بعد از ارائه لایحه بودجه سال ۹۵ به مجلس ارسال می‌شود. به گفته نوبخت، بخش اول تا آخر شهریور ماه به مجلس ارسال می‌شود و بخش دوم آن نیز بعد از ارائه بودجه سال آینده، تقدیم مجلس خواهد شد. وی درباره افزایش قیمت کالا‌ها نیز گفت: ما منکر افزایش قیمت‌ها نیستیم اما با این حال باید توجه داشت که نرخ تورم در سال‌های اخیر کاهش خوبی داشته است. معاون رئيس جمهور گفت: مدیریت هدفمند برای توزیع اعتبارات، مبنای عمل این سازمان است. وی اظهار کرد: ستاد بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مانند سال گذشته ۱۵ آذر ماه قانون بودجه سال آینده را به صورت عملیاتی به مجلس ارائه خواهد داد. آنچه بیش از تهیه برنامه بودجه برای ما دشوار است توزیع اعتبارات مختصر و محدود است که تلاش می‌شود این بودجه‌ها به بخش‌هایی داده شود که مردم نفع بیشتری ببرند. معاون رئيس‌جمهور در زمینه تغییر الگوی کشت و سوق یافتن به سوی کشت گلخانه‌ای گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و وضعیت بحرانی آب طی هفته گذشته قرارداد سه جانبه‌ای بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت جهاد کشاورزی و برخی بانک‌ها منعقد شد.

** شرق
دیپلمات ایرانی: وزیر کشور از ارتفاعات قندیل ایران بازدید کرد نه عراق
فارس: یک دیپلمات ایرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری «دوغان» ترکیه گفت: روابط قدرتمند ایران و ترکیه تحت‌تأثیر اخبار و گزارش‌های کذب قرار نمی‌گیرد. این گفت‌وگو در پاسخ به گزارش‌های رسانه‌های ترکی انجام شده است. این گزارش‌ها دیدار وزیر کشور از کوه‌های قندیل را دیدار از اردوگاه پ‌ک‌ک دانسته‌اند. این دیپلمات ایرانی ضمن رد این مطلب گفت: وزیر کشور ایران در تصاویری که از طریق حساب اینستاگرام شخصی خود منتشر کرد، از ارتفاعات سه‌هزارمتری کوه قندیل، واقع در استان آذربایجان‌غربی ایران بازدید کرده است و نه عراق. منطقه بازدیدشده این منطقه جزء خاک جمهوری اسلامی ایران و پرچم ایران نیز همیشه در این منطقه برافراشته است.
احمد خاتمی: آنتن‌های ماهواره‌ای آنتن‌های جهنمی است
ایسنا: آیت‌الله احمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای مأموریت دین‌زدایی، اخلاق‌زدایی و جداکردن مردم از راه شهدا را دارند و در پی آن هستند که سبک زندگی دینی به‌خصوص در کانون خانواده‌ها را تغییر دهند. او خطاب به متدینین با تأکید بر اینکه «شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن شما هستند و من معتقدم که آنتن‌های ماهواره‌ای، آنتن‌های جهنمی است»، گفت: آنها مأموریت برچیدن سفره دین مردم این کشور به‌خصوص دین جوانان را دارند و می‌خواهند دین را از خانه‌های مردم بیرون کنند.
حزب ندای ایرانیان با استعفای «صادق خرازی» مخالفت کرد
مهر: پژمان گرامی، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی حزب ندای ایرانیان، از مخالفت شورای مرکزی این حزب در جلسه عصر پنجشنبه با استعفای محمدصادق خرازی خبر داد. او گفت: در این جلسه پنج‌ساعته پس از بحث و بررسی صورت‌گرفته، اعضای شورای مرکزی با استعفای خرازی مخالفت کردند.

** ایران
موج حمایت مدنی در امریکا از توافق هسته‌ای
موج حمایت‌های مدنی از «توافق هسته ای» و تلاش برای متقاعد کردن «کنگره» همچنان ادامه دارد.در همین راستا ایسنا به نقل از لس‌آنجلس تایمز از تجمع روز چهارشنبه شماری از مردم امریکا مقابل دفتر «تدلی‌ئو» از اعضای کنگره خبر داد. بنابراین گزارش تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را با شعار «با ایران جنگ نکنید» و «از دیپلماسی دفاع کنید» در دست داشته و  اعلام کردند 230 اجتماع دیگر نیز برپا خواهند کرد.«عصر ایران» نیز گزارش داد شورای ملی ایرانیان امریکا نیز به همین منظور کمپینی راه‌اندازی کرده‌اند. همچنین شماری از فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله شیرین عبادی، جعفر پناهی، کیهان کلهر، نسرین ستوده و غنچه قوامی با انتشار فیلم‌های کوتاهی در یوتیوب، از توافق هسته‌ای حمایت کرده و از کنگره خواستند تا از این توافق حمایت کند.

اختلاف ایران و روسیه بر سر قیمت «اس 300»
یک خبرگزاری روسی مدعی شد روسیه و ایران بر سر «قیمت» سامانه موشکی اس 300 به اختلاف رسیده‌اند. به گزارش عصر ایران به نقل از اینترفاکس، ایران قصد دارد قرارداد سامانه موشکی اس 300 را با ارزش قرارداد سال 2007 امضا کند. ارزش قرارداد سال 2007 حدود یک میلیارد دلار بود. این در حالی است که روسیه به ایران پیشنهاد داده به جای خرید سامانه موشکی «اس 300 بی‌ام‌او»، سیستم‌های مدرن‌تر موسوم به «اس 300 وی 4» (آنتی 2500) را به ایران بفروشد. بنابراین گزارش، روسیه تأکید کرده  سامانه موشکی اس 300 دیگر ساخته نمی‌شود، به همین دلیل در نظر دارد با افزایش ارزش قرارداد سیستم‌های موشکی قوی‌تری را به ایران بفروشد. ریاست جمهوری روسیه آوریل گذشته ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران را رفع کرد.

انتقاد امام جمعه مشهد از بازگشایی سفارت انگلیس
امام جمعه مشهد از بازگشایی سفارت انگلستان در ایران انتقاد کرد.به گزارش انتخاب، سید احمد علم الهدی در دیدار کاروان پیاده زائران بسیجی شهرستان محلات گفت: 200 سال سابقه تاریخی سفارت انگلیس در ایران، دزدی، جنایت و فتنه بوده است؛ امروز درب دارالفساد را دوباره باز کرده‌اند و جریانی را که 200 سال در این کشور آدم کشته و دزدی کرده و مردم را از راه به در کرده راه داده‌اند.وی با اشاره به مسائل هسته‌ای و اتفاقات سیاسی پس از آن افزود: در حوادث و رفت و آمدهای از خارج به داخلی که اخیراً در کشور اتفاق افتاده، این مسأله را لمس می‌کنیم که دشمنان در صددند طوری در کشور نفوذ کنند که سفره مردم را از زیر پای رهبری جمع کنند تا رهبری سقوط کند.

روایت گاردین از ازدحام تجار ودیپلمات ها در تهران
روزنامه انگلیسی گاردین خبر داد مقامات سوئد و لهستان به زودی به ایران سفر خواهند کرد.این نشریه در گزارشی سفر مسئولان اروپایی به تهران را مورد توجه قرار داد و نوشت: هتل‌های مجلل تهران پر هستند و میز در رستوران‌های پر زرق و برق کمیاب است؛ زیرا مقامات اروپایی و تجار برای به‌دست آوردن معاملات رقابت می‌کنند؛ حتی در بحبوحه اطمینان نداشتن در مورد اینکه آیا رئیس جمهوری امریکا می‌تواند بر مخالفت‌های کنگره با این توافق غلبه کند.به گزارش انتخاب این نشریه افزود:حضور بازدید کنندگان از تهران تازه ترین نشانه از اختلاف میان امریکا و کشورهای اروپایی است. اوباما و جان کری وزیر امور خارجه امریکا هشدار داده‌اند اگر کنگره این طرح‌ها را رد کند، آنها قادر به اجرای مجدد تحریم‌های تجاری چند ملیتی هستند. پنج کشور دیگری که به میانجیگری در مورد این توافق کمک کردند نیز به کنگره اعلام کرده‌اند آنها نمی‌خواهند به میز مذاکره بازگردند. این سفرها نشان می‌دهد مقامات امریکا نمی‌توانند مانع پرواز اروپایی‌ها به تهران پیش از رأی‌گیری کنگره در 17 سپتامبر شوند.در همین راستا جو کیسر، مدیر اجرایی شرکت آلمانی زیمنس ماه گذشته به تلویزیون آلمان گفت: «ما در اینجا در مورد حدود 80 میلیون نفر صحبت می‌کنیم که به منابع انرژی و به طور طبیعی به مراقبت‌های بهداشتی نیاز دارند. در اینجا فرصت‌ها و شانس‌هایی وجود دارد.»
 
مطالب مرتبط
کد مطلب : ۱۰۴۰۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما