افتتاح موزه «خط و کتابت» نی ریز مایه غرور و سربلندی نی ریز است

8 شهريور 1394 ساعت 9:06

مدیر کل امور موزه های سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه موزه «خط و کتابت» نی ریز می تواند موجب غرور، سربلندی و هویت این شهر شود، گفت: این موزه باعث تولد دوباره احمد نی ریزی شد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از نی ریز، محمدرضا کارگر، مدیر کل امور موزه ها و اموال منقول فرهنگی، تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شب گذشته (7شهریور) در مراسم افتتاحیه موزه «خط و کتابت» نی ریز گفت: وجود استاد احمد نی ریزی ثابت می کند که این شهر چقدر قدمت دارد.

وی با اشاره به اینکه این شهر ریشه های فرهنگی بسیاری دارد که توانسته است در دل خود چنین گوهر گران بهایی همچون احمد نی ریزی را بپروراند، اظهار داشت: این فرد در کل جهان اسلام به عنوان شخصیتی بارز شناخته می شود.

کارگر، هنر خوشنویسی را جز هنرهایی دانست که در هنر و تمدن اسلامی به آن توجه ویژه ای شده است، اضافه کرد: وجود موزه باعث می شود تا مردم حافظه تاریخی خود را همواره زنده نگهدارند و در مجموع موزه «خط و کتابت» باعث جاودانگی بیشتر احمد نی ریزی می شود.

مدیر کل امور موزه ها و اموال منقول فرهنگی، تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: موزه «خط و کتابت» نی ریز می تواند موجب غرور، سربلندی و هویت این شهر شود.

وی در ادامه افتتاح این موزه را باعث تولد دوباره احمد نی ریزی خواند و یادآور شد: نماد مقبره مرحوم نی ریزی نیز باید با خط تزئین و بازسازی شود.

کارگر در پایان قول داد تا موزه مردم شناسی نی ریز در صورت تامین مکان، ساخته و تجهیز شود، تا در این موزه روحانیت، مشاهیر و مردم نی ریز بیش از پیش معرفی شوند.


کد مطلب: 10413

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10413/افتتاح-موزه-خط-کتابت-نی-ریز-مایه-غرور-سربلندی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir