اکوسیستم طبیعی خرامه به صفر رسیده است

9 شهريور 1394 ساعت 8:03

مدیر جهاد کشاورزی خرامه گفت: به دلیل کاهش بارندگی‌های چند سال اخیر اکوسیستم طبیعی در این منطقه از 18 هزار هکتار در سال‌های گذشته به صفر رسیده است.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از خرامه، سید حسین زارعی بعدازظهر امروز در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی از طرح‌های کشاورزی این شهرستان در سخنانی اظهار داشت: مهاجرت 16 هزارنفری روستائیان به شهرها علاوه بر گسترش حاشیه‌نشینی، موجب بروز بحران‌های اجتماعی شده و ناهنجاری بسیاری را به وجود آورده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرامه گفت: به دلیل کاهش بارندگی‌های چند سال اخیر اکوسیستم طبیعی در این منطقه  از 18 هزار هکتار در سال‌های گذشته به صفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تغییر الگوی کشت، کاشت گیاهان دارویی، توجه به صنایع تبدیلی، احداث گلخانه، مکانیزه کردن کشاورزی، تسطیح لیزری، آبیاری نوین و نیز جلوگیری از کشت برنج در سرشاخه‌های رودخانه کر و برخورد جدی با حفاری‌های غیرمجاز ازجمله عوامل مقابله با مشکل خشک‌سالی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه تصریح کرد: تسهیلات برای خرید دستگاه آب‌شیرین‌کن در چاه‌ها، ارائه وام‌های بلاعوض و کاشت درختانی که نیاز به آب کم دارند نیز باید در اولویت مقابله با پدیده خشک‌سالی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرامه نیز در این نشست در سخنانی اظهار داشت: به دلیل قرار گرفتن این شهر در انتهای سدهای درودزن و سیوند و خشک شدن رودخانه کر آب چاه‌های خرامه با افت شدید و شور شدن روبه‌رو شده و خسارت‌های بسیاری به اهالی این شهر که 90 درصد جمعیت آن را کشاورزان تشکیل می‌دهند زده است.

حیدر شیبانی خاطرنشان کرد: کشاورزی این شهرستان براثر خشک‌سالی‌ها و صدمات فراوان مالی در حالت کما بسر می‌برد و نیاز به توجه جدی از سوی مسئولان دارد.


کد مطلب: 10418

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10418/اکوسیستم-طبیعی-خرامه-صفر-رسیده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir