در ششمین روز هفته دولت صورت گرفت

افتتاح چندین طرح در بخش مرکزی لامرد

8 شهريور 1394 ساعت 18:03

در ششمین روز از هفته دولت پروژه‌های بخش مرکزی شهرستان لامرد به بهره‌برداری رسید.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرنگار ایلنا از لامرد، محمد‌امین جعفری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور در آئین افتتاح این دو کتابخانه در شهرستان لامرد گفت: در افق ۱۴۰۴ به ازای هر صد نفر باید هشت مترمربع فضای کتابخانه‌ای در هر شهر و استان وجود داشته باشد. اما در حال حاضر فضای مطالعه در فارس چیزی حدود ۱. ۳۶ مترمربع است و همچنین در شهرستان لامرد 3.4متربع فضای کتابخانه‌ای داریم که لامرد از بسیاری شهرستان‌ها بالاتر قرار گرفته است.

افتتاح دو کتابخانه عمومی

وی ادامه داد: بحران کتابخوانی هم مانند بحران آب می‌تواند مشکل‌ساز باشد و خیرین مسئولین باید در این زمینه حمایت‌ کنند و ما هم کمک‌هایی را به تمامی کتابخانه‌ها و همچنین کتابخانه‌های خیرساز خواهیم داشت.

در این آئین ، دو کتابخانه عمومی امام موسی کاظم‌(ع) شهرک هجرت و شهید موسوی‌نژاد دهشیخ با مجموعه زیربنای 63 مترمربع و اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد ریال که با کمک خیرین فرهنگ‌دوست، مهدی صفری‌زاده و عباس رضایی واگذار و از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز و ماده 180 تجهیز شده بود به بهره‌برداری رسیدند.

افتتاح دو خانه بهداشت

سیدحسن احمدی کارشناس بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان لامرد در خصوص خانه‌های بهداشت روستاهای دهشیخ و سیگار به ایلنا گفت: هرکدام از این خانه بهداشت‌ها در مساحت 75 مترمربع و با اعتباری بالغ‌بر 80 میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی نظیر واکسیناسیون ، مراقبت‌های پزشکی و... به بهره‌برداری رسیدند.

همچنین مخازن آب مجموعه روستاهای خره و حسن‌کمالی، سیگار و دهستان ترمان ، مقاوم سازی و ساخت نمازخانه مدرسه توحید دهشیخ ، ساختمان دهیاری جمال آباد، خط جدید انتقال برق فشار متوسط دهستان ترمان ، روکش آسفالت محور ترمان - سبخی - چاه شرف از دیگر طرح‌های افتتاح شده بخش مرکزی شهرستان لامرد بودند.

گفتنی‌ست امروز بعدازظهر طرح‌های بخش اشکنان شهرستان لامرد در هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.


کد مطلب: 10421

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10421/افتتاح-چندین-طرح-بخش-مرکزی-لامرد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir