۰
plusresetminus
رئیس سازمان صنعت و معدن استان فارس عنوان کرد

افتتاح طرح توسعه پتروشیمی مرودشت تا پایان سال ۹۴

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از افتتاح و بهره‌برداری طرح توسعه پتروشیمی شهرستان مرودشت با تولید کود ازت واوره خبرداد.
افتتاح طرح توسعه پتروشیمی مرودشت تا پایان سال ۹۴
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی همتی در حاشیه افتتاح طرح‌های صنعتی شهرستان مرودشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح تا پایان امسال با اعتبار 1500 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و در توسعه اقتصادی واشتغال منطقه نیز نقش به‌سزایی دارد.

وی با اشاره به افتتاح  چهار طرح بزرگ صنعتی در استان فارس تصریح کرد: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از 158میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

همتی اشتغال این چهار طرح که در شهرک‌های صنعتی شیراز و مرودشت افتتاح می‌شود را 90 نفر اعلام کرد و افزود: این طرح‌ها شامل واحد تولیدی کاغذ کرافت، شرکت تولیدی انواع پوشش و لباس یک‌بارمصرف بیمارستانی ، کارخانه تولید کارتن از ورق آماده و کارخانه تولیدکننده شیشه سکوریت است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان فارس خاطرنشان کرد: مراسم رسمی افتتاح طرح‌های صنعتی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز روز دوشنبه با حضور مقامات ارشد استانی برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، مجتمع پتروشیمی مرودشت به‌عنوان اولین واحد تولیدی صنایع پتروشیمی ایران و در سال 1342 به منظور تولید کودهای شیمیایی ازته آغاز به فعالیت کرد.

این مجتمع در 45 کیلومتری شهر شیراز، در مجاورت رودخانه کر و در نزدیکی مرودشت واقع شده است. وسعت مجتمع 300 هکتار است که از این مقدار 72 هکتار آن‌را محوطه صنعتی تشکیل می‌دهد و ارتفاع مجتمع از سطح دریا  نیز حدود 1600 متر است.

آغاز بکار مجتمع با بهرهبرداری از 4 واحد تولید آمونیاک، اوره، اسید نیتریک و نیترات آمونیوم و نیز واحد تامین سرویس‌های جانبی آب، برق، بخار و هوای فشرده همراه بوده و پس از آن با توجه به نیاز کشور، طرح‌های توسعه متعددی به مرحله اجرا در آمده است.
کد مطلب : ۱۰۴۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما