استاندار فارس تاکید کرد

سرمایه‌گذاری ویژه در گردشگری تخت جمشید به‌عنوان اثر بی‌نظیر تاریخی

8 شهريور 1394 ساعت 17:57

استاندار فارس گفت: موضوع گردشگری و تحت جمشید به‌صورت ویژه به‌عنوان یک اثر تاریخی فاخر و بی‌نظیر در استان فارس باید دیده و در این راستا سرمایه‌گذاری شود.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از مرودشت، استاندار فارس در سفر به مرودشت امشب از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کرد و در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تخت جمشید نماد تمدن ایرانی و بیانگر دانش و مهندسی ایرانیان در بیش از 2 هزار و 500 سال گذشته است.

محمدعلی افشانی افزود: این مجموعه برای هر ایرانی افتخار بزرگی است و با دیدن آن می‌توان به عمق اندیشه و توان مهندسی و اجرایی ایرانیان در بیش از 25 قرن گذشته پی برد و همین را دستمایه پیشرفت اکنون قرار داد.

وی اضافه کرد: گردشگری در فارس باید متناسب با بناهای تاریخی، مذهبی و جغرافیایی این استان شکل‌گرفته و پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط پس از تحریم و گشایشی که حاصل خواهد شد شاهد حضور گردشگران بیشتر و هم‌چنین سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری باشیم.

استاندار فارس ادامه داد: موضوع گردشگری و تحت جمشید به‌صورت ویژه به‌عنوان یک اثر تاریخی فاخر و بی‌نظیر در استان فارس باید دیده و در این راستا سرمایه‌گذاری شود.

افشانی همچنین بیان داشت: به مردم مرودشت نیز این نوید را می‌دهم که با توجه به شاخص‌های خوبی که این شهرستان دارد آینده روشنی در سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و به‌ویژه در گردشگری داشته باشیم.

در ادامه محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران از حضور استاندار در مرودشت و تخت جمشید قدردانی کرد و اظهار داشت: 35 درصد ظرفیت گردشگری کشور در استان فارس قرار دارد و ما خوشحالیم که این ظرفیت و شاخص موردتوجه استاندار فارس است.

وی افزود: به‌عنوان نماینده مردم مرودشت از بذل‌توجه دولت به مجموعه تخت جمشید و پاسارگاد در اختصاص ردیف خاص در بودجه سال 94 به مبلغ 10 میلیارد تومان تشکر کرده و امیدوارم در پی سفر ریاست جمهوری به تخت جمشید و در راستای ایجاد بسترهای مناسب گردشگری شاهد تحول اساسی در آینده باشیم.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته دولت در شرایط دشواری نسبت به دوره‌های گذشته قرار دارد و با توجه به این‌که درآمد دولت وابسته به فروش نفت است و با توجه به کاهش قیمت نفت و کاهش شدید فروش شرایط کشور با گذشته قابل قیاس نیست اما دولت با تمام توان در راستای توسعه کشور تلاش می‌کند که قابل‌تقدیر است.

 استاندار فارس که از صبح امروز در مرودشت حضور داشت پس از افتتاح طرح‌های هفته دولت و بازدید از تخت جمشید به مقبره شهدای گمنام مرودشت رفت و پس از قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهدا بر مزار شهدای گمنام شاخه گل اهدا کرد.


کد مطلب: 10428

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10428/سرمایه-گذاری-ویژه-گردشگری-تخت-جمشید-به-عنوان-اثر-بی-نظیر-تاریخی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir