۰
plusresetminus

۸ طرح نرم‌افزاری و تحقیقاتی جهاد کشاورزی استان فارس رونمایی شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۵
۸ طرح نرم‌افزاری و تحقیقاتی جهاد کشاورزی استان فارس با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در شیراز رونمایی شد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، شامگاه شنبه 8 طرح نرم‌افزاری و تحقیقاتی جهاد کشاورزی استان فارس همزمان با هفته دولت با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار فارس در شیراز رونمایی شد.

این 8 طرح شامل رونمایی از پروانه بهره‌برداری نخستین زنجیره تولید گوشت مرغ در فارس، کتاب راهبرد توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی فارس، وب سایت جدید جهاد کشاورزی فارس، وب سایت همزیستی با خشکی و شبکه هواشناسی کشاورزی فارس و دستاوردهای مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان فارس در حوزه گیاه‌پزشکی، منابع طبیعی و محصولات زراعی بود.

شناسایی نوعی "اسپو ریز" به عنوان عامل بقا بیماری "بانت" در شرایط جنوب ایران برای نخستین بار در دنیا، شناسایی بیماری میوه سبز یا "گرینینگ مرکبات" که ماه گذشته برای نخستین‌بار در استان فارس گزارش شد دستاورد گیاه‌پزشکی مرکز تحقیقات کشاورزی استان فارس است.

معرفی گونه جدید از زنبورهای بذرخوار "برای فون" ایران، معرفی ارقام جدید گندم و تولید مینی تیوبریا ریزغده سیب‌زمینی نیز دست‌آورد منابع طبیعی و محصولات زراعی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان فارس است.

وب سایت "همزیستی با خشکی" نیز هدفی فراتر از اقلیم‌شناسی و خشک‌سالی را دنبال می‌کند و به دنبال جمع‌آوری اطلاعات، به کارگیری دانش بخش‌های مختلف و کاربردی کردن یافته‌های نوین برای تولیدات کشاورزی است.

برای اطلاع‌رسانی سریع و صریح به مخاطبان و بهره‌برداران و ارتباط دوسویه سایت جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و 29 شهرستان و یک مرکز مستقل نیز برای نخستین‌بار در بین سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور به بهره‌برداری رسید.

شبکه هواشناسی کشاورزی استان فارس نیز با هدف پایش پارامترهای هواشناسی در مقیاس خرد اقلیم کشاورزی راه‌اندازی شده است.
کد مطلب : ۱۰۴۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما