۰
plusresetminus

با رشد اقتصادی بدون «اشتغال» مواجه هستیم/ هشدار درباره سونامی بیکاری بیش از هفت میلیون نفر در سال 1400/ خروج از رکود مستلزم اجماع جمعی در کشور است

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
در حالی که دولت از رشد اقتصادی 3 درصدی خبر داده، بنا بر گزارش‌ها در سال گذشته 50 هزار شغل ایجاد شد و 50 هزار نفر نیز بیکار شدند.
اقتصاد
اقتصاد
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از جوان، در حالی که دولت از رشد اقتصادی 3 درصدی خبر داده، بنا بر گزارش‌ها در سال گذشته 50 هزار شغل ایجاد شد و 50 هزار نفر نیز بیکار شدند.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی درباره سونامی بیکاری بیش از 7 میلیون نفر در سال 1400 هشدار داد. این در حالی است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد فرصت‌های شغلی مورد نیاز کشور تا سال 1400 را 9 میلیون شغل عنوان کرد و اظهار داشت: کشور در شرایط فعلی با رشد اقتصادی بدون اشتغال مواجه است که خروج از رکود مستلزم اجماع جمعی در کشور است.

 مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر هجوم 5.6 میلیون تحصیلکرده به بازار کار، طی گزارشی چشم‌انداز بازار کار در سال 1400 را در پنج سناریوی مختلف با لحاظ نرخ مشارکت 37.3درصد، 38.7 درصد و 41 درصد ترسیم کرده و از احتمال ادامه بحران بیکاری جوانان خبر داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه تا سال 1400 باید 9 میلیون شغل ایجاد کنیم، گفت: در حالی که در سال 93 برای 50 هزار نفر شغل ایجاد شده اما متاسفانه 50 هزار شغل نیز از دست رفته اسا.

علی ربیعی در جلسه شورای اداری و کارگروه اشتغال در استانداری اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر با رشد 8 درصدی اقتصاد که در برنامه توسعه پیش‌بینی شده است، مواجه نیستیم ولی معتقدیم شرایط باید به گونه‌ای باشد که برای سال 1400 به این رشد اقتصادی دست یابیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حال حاضر حدود 22 میلیون شاغل در کشور داریم که در سال 1400 به بیش از 31 میلیون شاغل خواهد رسید که با توجه به این موضوع باید سالانه حدود 900 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود.
کد مطلب : ۱۰۴۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما