۰
plusresetminus
نماینده مردم لارستان در مجلس

در فاضلاب شهری لار سالانه ۹ میلیون متر مکعب آب بازیافت می‌شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۵
نماینده مردم لارستان،خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح فاضلاب شهری لار بنابر محاسبات صورت گرفته سالیانه ۹میلیون متر مکعب آب قابل بازیافت است که باید برای آن خریدار تضمینی وجود داشته باشد.
در فاضلاب شهری لار سالانه ۹ میلیون متر مکعب آب بازیافت می‌شود
به گزارش حافظ نیوز، جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لارستان، با اشاره  به اجرای طرح فاضلاب شهری لار اظهار داشت: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب BOT اجرا می‌شود و سرمایه‌گذار همه هزینه اجرای طرح را تقبل کرده و بابت آن برای مدت معینی آب‌های استحصال شده را تملک می‌کند.

وی با بیان اینکه این طرح در مراحل نهایی است، تصریح کرد: سرمایه‌گذار در آخرین اقدام خود توانسته هزار میلیارد ریال از صندوق ملی توسعه برای اجرای طرح‌های فاضلاب تخصیص دهد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ‌کرد: در صورتی مجوز لازم برای اجرای طرح فاضلاب شهری صادر می‌شود که برای آب استحصال شده، خریدار تضمینی وجود داشته باشد.

جعفرپور بیان کرد: در طرح فاضلاب شهری لار بنابر محاسبات صورت گرفته سالیانه 9میلیون متر مکعب آب قابل بازیافت است که باید برای آن خریدار تضمینی وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تاکنون سازمان مناطق ویژه اقتصادی موافقت اصولی خود را برای خرید تضمینی آب اعلام و شهرداری لار نیز برای مصارف آبیاری درختان و فضای سبز شهری با تیم سرمایه‌گذار مذاکره کرده است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکره شهرداری با تیم سرمایه‌گذار نیاز به تایید شورای شهر دارد خاطرنشان کرد: پس از تایید شورای اسلامی شهرلار، میزان 2 میلیون متر مکعب از آب حاصل به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی با اشاره به مصارف دیگر آب حاصل تصریح کرد: از آب به دست آمده می‌توان پس از تصفیه در زمینه کشاورزی و احداث باغ شهری‌های جدید یا آبیاری باغ شهری‌های موجود استفاده کرد.

جعفرپور افزود: علاوه بر این‌ها قرار است با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی لارستان، زمین‌هایی در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد تا به کشت محصولات متنوع گلخانه‌ای و کشاورزی به وسیله آب‌های به دست آمده اقدام کند.

وی خاطرنشان‌کرد: به زودی از سوی سرمایه‌گذار تیمی برای مکان‌یابی و جانمایی زمین‌های مورد نیاز به لارستان سفر می‌کنند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی این مراحل از جمله انتخاب سرمایه‌گذار و نیز پیگیری‌های لازم برای خرید تضمینی آب توسط سازمان مناطق ویژه اقتصادی و هماهنگی سرمایه‌گذار با مسئولان شهرستان توسط دفترنماینده صورت گرفته است.

جعفرپور گفت: امید است اجرای این طرح و با استفاده از آب‌هایی که تاکنون هدر می‌رفت فضای سبز شهری و تولیدات کشاورزی در لار افزایش یابد و صنایع نیز رونق گیرد.
کد مطلب : ۱۰۴۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما