ناظر شورای شهر شیراز در سازمان زیباسازی خواستار شد

9 شهريور 1394 ساعت 8:25

ناظر شورای شهر شیراز در سازمان زیباسازی گفت: شهرداری باید هر چه سریع‌تر و در برهه زمانی مشخص و معین، نسبت به ساماندهی تابلوهای مراکز تجاری در محدوده‌های مرکزی شهر و مسیرهای گردشگری اقدام کند.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، ناظر شورای شهر در سازمان زیباسازی ظهر امروز با بیان اینکه تابلوهای مراکز تجاری مسیرهای گردشگری و مرکز شهر شیراز باید ساماندهی شود،‌اظهار داشت: اگر چه ناهماهنگی‌های موجود در بحث تابلوهای مراکز تجاری، مشمول زمان بوده است اما شهرداری باید هر چه سریع‌تر و در برهه زمانی مشخص و معین، نسبت به ساماندهی این تابلوها در محدوده‌های مرکزی شهر و مسیرهای گردشگری اقدام کند.

غلامعلی ترابی ادامه داد: اندازه مصوب برای تابلوهای تجاری، متراژ عرض مغازه با ارتفاع 1.5 متر است و در حال حاضر شاهد نابسامانی در ابعاد، طرح و رنگ تابلوهای مراکز تجاری به‌ویژه در خیابان زند و محدوده تجاری گردشگری زندیه هستیم که این موضوع منجر به آشفتگی بصری و اخلال در زیبایی سیما و منظر شهری شده است.

این عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهرداری در سریع‌ترین زمان، با ارائه طرح پیشنهادی و اخذ مصوبه شورا، اقدام به رفع این آشفتگی کند.

ترابی همچنین ضمن اشاره به تعریف بلوار زند و خیابان‌های رودکی و انوری به‌عنوان مسیرهای گردشگری، گفت: پیاده‌رو‌سازی، نورپردازی، اصلاح فضای سبز و نصب المان‌های گردشگری شهر شیراز در این خیابان‌ها به تصویب شورای شهر رسیده که در این راستا شهرداری در حال تعیین مشاور و اجرا است.

وی بیان کرد: خیابان‌های رودکی و انوری از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر و در واقع مرکز شیراز قدیم هستند که احیا و تبدیل آنها از خیابان‌های ماشین‌رو به پیاده‌راه‌های گردشگری به‌منظور حفظ هویت و اصالت شیراز صورت می‌گیرد که این اقدام تأثیر مستقیمی در کاهش ترافیک محدوده مرکزی شهر نیز خواهد داشت.


کد مطلب: 10446

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10446/ناظر-شورای-شهر-شیراز-سازمان-زیباسازی-خواستار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir