۰
plusresetminus

هیچ روستای بدون خانه بهداشت در استان فارس وجود ندارد

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس با اشاره به ساخته شدن خانه بهداشت در تمام روستاهای این استان گفت: هیچ روستای بدون خانه بهداشت در استان فارس وجود ندارد.
به گزارش حافظ نیوز، محمدهادی ایمانیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: در یکسال گذشته 140خانه بهداشت هرکدام با 80 تا 100 میلیون تومان اعتبار  توسط دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس در نقاط مختلف این استان ساخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اجرای طرح نهضت تعمیر و تجهیز خانه‌های بهداشت در استان فارس خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته هر خانه بهداشت در استان فارس که نیازمند تجهیزات به‌روز و تعمیر ساختمانی بوده اقدامات لازم برای بروزرسانی تجهیزات و نوسازی آن گرفته است.

وی با بیان اینکه ادعا می‌کنیم خانه بهداشت نساخته در استان فارس نیست گفت: اگر روستایی فاقد خانه بهداشت است این نیز بر اساس استانداردهای جمعیتی و طبق سطح‌بندی است.

ایمانیه همچنین از آغاز مجدد طرح اعطای مکمل‌های دارویی به خانه‌های بهداشت در استان فارس خبرداد و افزود: براساس بسته تحول سلامت مکمل‌هایی از جمله آهن و ویتامین‌ها در خانه‌های بهداشت توزیع می‌شود.

قائم مقام وزیربهداشت در استان فارس بیان کرد: امروزدر خانه‌های بهداشت این استان علاوه بر توزیع مکمل بین مادران باردار و کودکان انواع خدمات سرپایی بهداشتی و درمانی نیز به روستائیان ارائه می‌شود.

ایمانیه گفت: راه‌اندازی مراکز جامع سلامت با ارائه خدمات مختلف در حوزه‌های بهداشتی و درمانی با اولویت پیشگیری‌ نیز از موضوع‌های مهمی است که در شهرهای استان فارس به‌ویژه شهر شیراز در برنامه قرار گرفته است.
کد مطلب : ۱۰۴۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما