رئیس شوراهای عالی استان‌های کشور:

اختیارات شوراهای اسلامی افزایش یابد

10 شهريور 1394 ساعت 9:27

رئیس شوراهای عالی استان‌های کشور با تأکید بر اینکه اختیارات شوراهای اسلامی افزایش یابد، گفت: درخواست افزایش اختیارات شوراها به مجلس شورای اسلامی ارسال و پیگیری می‌شود.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از جهرم، همایش هم‌اندیشی شوراهای شهرستان جهرم با حضور غلامرضا بصیری پور رئیس شوراهای عالی استان‌های کشور،علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه جهرم و برخی از مسئولان محلی و استانی در فرمانداری جهرم برگزار شد.

غلامرضا بصیری پور رئیس شوراهای عالی استان‌های کشور با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و با تبریک هفته دولت بابیان سابقه تاریخی و فرهنگی شهرستان جهرم، اظهار داشت: شوراها برای ایجاد اشتغال مجری نیستند اما می‌توانند طرح دهند.

وی بابیان اینکه یکی از مشکلات شهرها حاشیه‌نشینی است، گفت: با ایجاد اشتغال در روستاها می‌توان از مهاجرت روستائیان به شهر و ایجاد پدیده حاشیه‌نشینی جلوگیری کرد.

بصیری پور با تأکید بر اینکه اختیارات شوراها افزایش یابد، افزود: برای تحقق این مهم درخواست خود را به مجلس شورای اسلامی ارسال و پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای سفر به شهرستان جهرم پیگیری ثبت حرم امامزاده فضل بن موسی (ع) به‌عنوان برادر امام هشتم امام رضا (ع) است.

فراهانی، با اشاره به اینکه عالمان و فرهنگیان شهرستان جهرم جایگاه ویژه در استان دارند، خاطرنشان کرد: کم‌آبی یکی از معضلات استان فارس است که مسئولان باید برای بهینه‌سازی مصرف آب برنامه‌ریزی کنند.

وی تأکید کرد: بخش‌های مختلف جهرم در راستای رونق اقتصادی مانند صنعت گردشگری و غیره فعال شود تا اقتصاد شهرستان به‌طور صد درصد به محصولات کشاورزی وابسته نباشد.

علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه جهرم خاطرنشان کرد: درگذشته 70 درصد از جمعیت ما در روستاها زندگی می‌کردند اما متأسفانه به دلیل نبود امکانات این افراد به شهر مهاجرت و این آمار برعکس شده است.

وی با اشاره به مشکلات مهاجرت روستاییان به شهر، تصریح کرد: ایجاد آلودگی هوا، ترافیک، عدم استمرار تولیدات در روستا و غیره ازمشکلات مهاجرت روستائیان به شهرها است.


کد مطلب: 10494

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10494/اختیارات-شوراهای-اسلامی-افزایش-یابد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir