بهره‌برداری بیش از 10 پروژه کشاورزی در اقلید

10 شهريور 1394 ساعت 9:21

مدیر جهاد کشاورزی اقلید از بهره‌برداری بیش از 10 پروژه کشاورزی در هفته دولت در این شهرستان خبر داد.


به گزارش حافظ نیوز، سید ماشاالله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید، از افتتاح بیش از 10 پروژه کشاورزی این شهرستان در هفته دولت خبر داد و بابیان اینکه اقلید قطب مهم کشاورزی استان فارس و کشور است بر تلاش مسئولان جهاد کشاورزی در راستای رفع مسائل و مشکلات کشاورزان این شهرستان تأکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی اقلید به اقدامات متعدد جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان و رونق کشاورزی اقلید اشاره کرد و عنوان داشت: با توجه به مشکل خشک‌سالی که در چند سال گذشته گریبان کشاورزان این منطقه را گرفته اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار و احداث و ساماندهی کانال‌های آب‌رسانی از مهم‌ترین و مؤثرترین اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با این بحران بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی اقلید در ادامه با اشاره به اهمیت احداث کانال بتنی در جلوگیری از هدررفت آب انتقالی به‌منظور تسریع انتقال آب، پیشگیری از اتلاف آب هنگام انتقال از منبع آبیاری (رودخانه، چاه، سد و آب‌بندان)، جلوگیری از ماندآبی و سکون آن در مسیر انتقال و هدررفت آب‌های سطحی، هدایت هرزآب‌ها در فصول غیرزراعی، جلوگیری از فرسایش خاک در کانال‌های سنتی خاکی و توزیع اصولی آن در اراضی زراعی و باغی از احداث کانال‌های انتقال آب در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان در سال 93 و تداوم این پروژه عمرانی در سال 94 خبر داد.

حسینی به احداث کانال‌های شاهه، چنار، جیلان، صغادالاسود، پس بل، فسارود، باغستان، دشت ملا، چشمه رسول‌الله و کنج بیکن در حومه اقلید اشاره کرد و از اجرا و یا تکمیل احداث کانال‌های جدول نو، خواجه‌ای، پشت بید، جوی گپو، کلکستان، خارستان، شولان، پهنابهی، کافتر، کوره‌ای شهرمیان، پهلوانی، سعادت‌آباد، رضاآباد، تنگ براق، رحمت‌آباد، بازبچه و... در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی اقلید با اشاره به احداث 16 کیلومتر کانال آب‌رسانی از صرف هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و دو درصد نفت و گاز در اجرای این پروژه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: خدمت به مردم وفادار ایران اسلامی به‌ویژه کشاورزان زحمت‌کش و جلب رضایت و آسایش آنان هدف اصلی تمام مسئولان است که جهاد کشاورزی اقلید نیز در راستای تحقق این هدف والا با نیرویی بیش از توان می‌کوشد.

به گزارش فارس، بهره‌برداری از کانال‌های آب‌رسانی صغاد‌الاسود، دشت ملأ، سه‌شنبه شاهه، پهلوانی، خواجه‌ای، پشت بید، چهل شهیدان و بازبچه و افتتاح سیستم نوین آبیاری در روستای فتح‌آباد شهرمیان، دشت نمدان و فرجینه حسن‌آباد ازجمله برنامه‌های جهاد کشاورزی اقلید در هفته دولت بوده است.


کد مطلب: 10497

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10497/بهره-برداری-بیش-10-پروژه-کشاورزی-اقلید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir