۰
plusresetminus

داعش 122 عضو خود را به اتهام کودتا اعدام کرد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
مسوول اطلاع رسانی حزب دموکرات کردستان عراق در موصل گفت: گروه تروریستی داعش 122 نفر از اعضای خود را که قصد کودتا داشتند، اعدام کرد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از العالم، "سعید مموزینی" روزدوشنبه در گفت وگو با سومریه نیوز افزود: این گروه از جمله 18 فرمانده داعشی به اتهام تلاش برای کودتا علیه ابوبکرالبغدادی رهبر داعش در زندان قدیمی جنوب موصل تیرباران شدند.

وی گفت: آنها برای تسلط بر ولایت نینوا و اعلام جنگ علیه گروه داعش در شهر الرقه سوریه برنامه ریزی می کردند.

مموزینی بیان کرد: ساعت صفر عملیات این افراد روز یکشنبه بوده، اما داعش دو روز پیش توانست 5 نفر را در منطقه شمسیات در شرق موصل بازداشت و پس از اعتراف گرفتن از آنان، همه 122 نفر را بازداشت و عملیات آنان را ناکام گذارد.

وی خاطرنشان کرد، هدف این افراد از کودتا؛ برنامه ریزی برای کشتن والی موصل، تسلط بر نینوا، جدا کردن آن از مناطق تحت کنترل البغدادی، عزیمت به سوی الرقه سوریه، اعلام جنگ علیه داعش و به کنترل درآوردن این شهر بود.

به گفته مسوول اطلاع رسانی حزب دموکرات کردستان عراق در موصل، به تازگی اختلافاتی میان اعضای گروه تروریستی داعش به وجود آمده که به کشته شدن دهها نفر از افراد مسلح این گروه در درگیریهای داخلی به خاطر تقسیم پول، قدرت و نفوذ منجر شده است.

شهر موصل در استان نینوا از 10 ژوئن 2014 به تسلط داعش درآمد و به دلیل تلاش این گروه برای تحمیل دیدگاه افراطی خود بر همه شئون زندگی مردم، این شهر از بحران امنیتی و انسانی شدیدی رنج می برد.

این در حالی است که حملات هوایی به پایگاههای گروه تروریستی داعش در استان نینوا ادامه داشته و این حملات هر بار به کشته و زخمی شدن شماری از اعضای این گروه منجر می شود.
کد مطلب : ۱۰۵۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما