۰
plusresetminus
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس اعلام کرد:

بهسازی کتابخانه عمومی حافظیه/ افتتاح همزمان بخش تخصصی کودک در چهار کتابخانه‌ عمومی شهرستان فیروزآباد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۱
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: هر دو کتابخانه توسط خیرین شهرستان و با پیگیری‌های مستمر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لامرد واگذار شده و با جذب اعتبارات شهرستانی تجهیز شده‌اند.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس
 به گزارش "حافظ نیوز"، همزمان با هفته‌ دولت، مشتاقان فرهنگ و کتابخوانی فارس، شاهد افزایش فضای کتابخانه ای استان با افتتاح چند باب کتابخانه عمومی و راه اندازی بخش تخصصی کودکان در کتابخانه‌های شهرستان‌های استان بوده‌اند.

سید محمدامین جعفری حسینی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس که همواره بر توسعه و پیشرفت بخش کودک کتابخانه‌های عمومی تاکید دارد از افتتاح و تجهیز بخش تخصصی کودک کتابخانه‌ی عمومی صادق آل محمد(ع) شهرستان اقلید در فضایی بالغ بر 180 مترمربع و با حداقل دو هزار جلد کتاب ویژه گروه‌های سنی کودک و نوجوان خبر داد و از آن به عنوان بهترین و زیباترین کتابخانه‌ی کودک در استان فارس نام برد.

وی تصریح کرد: در شهرستان داراب کتابخانه‌ عمومی زنده یاد غلامحسین فرخنده در زمینی به مساحت 900 متر مربع و بالغ بر 200 متر فضای کتابخانه ای با همیاری خیرین ورثه مرحوم فرخنده توسط اداره کتابخانه‌های شهرستان داراب با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال احداث و با 100 میلیون ریال از محل اعتبارات 2 درصد نفت و گاز ماده 180 تجهیز شده است.

وی همچنین افزود: کتابخانه‌ عمومی امام موسی کاظم(ع) با زیربنای 270 متر مربع و با اعتبار بالغ بر 500 میلیون ریال و کتابخانه روستایی شهید سید محمد موسوی نژاد با زیربنای 360 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال باحضور مردم و مسئولین شهرستان شهرستان لامرد افتتاح و تجهیز شده و جهت استفاده و بهره برداری مردم این شهرستان شروع به کار کرد.

جعفری یادآور شد: هر دو کتابخانه توسط خیرین شهرستان و با پیگیری‌های مستمر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لامرد واگذار شده و با جذب اعتبارات شهرستانی تجهیز شده‌اند.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های مذکور دارای بخش‌های مخزن، کودک، سالن‌های مطالعه و بخش پژوهش در بهترین سطح متعارف کتابخانه ای استان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس همچنین از افتتاح دو باب کتابخانه روستایی در شهرستان ارسنجان خبر داد و تصریح کرد: کتابخانه‌ عمومی پروین اعتصامی در روستای جمال آباد در زمینی به مساحت 300 مترمربع و فضای کتابخانه ای بالغ بر 150 متر مربع با 2500 جلد کتاب و کتابخانه عمومی ابوذر در زمینی به مساحت 400 مترمربع و فضای کتابخانه ای بالغ بر 100 متر مربع در روستای کتک این شهرستان نیز با دو هزار جلد کتاب پذیرای کتابخوانان روستایی خواهند بود.

وی افزود: هر دو کتابخانه روستایی تازه افتتاح شده ارسنجان نیز مجهز به بخش کودک هستند.

جعفری ضمن تاکید بر نیاز مبرم به تجهیز و بهسازی کتابخانه‌های استان از افتتاح بخش ویژه‌ی کودکان در سه کتابخانه‌ی عمومی شهرستان استهبان خبر داد و تصریح کرد: در کتابخانه عمومی محقق العلما در شهر استهبان 50 متر فضای کتابخانه ای به بخش کودک اختصاص یافته و با 3000 جلد کتاب کودک آمادگی ارائه خدمات به کودکان را دارد.

همچنین بخش کودک کتابخانه امام علی (ع) شهر استهبان در فضایی با 40 مترمربع زیربنا و 2000 جلد کتاب در شهر استهبان و بخش کودک کتابخانه صاحب الزمان با 20 متر مربع زیربنا و 1000 جلد کتاب کودک در شهر ایج در خدمت کودکان این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان در بخش کودک تنها به امانت دهی کتاب و نشریات ویژه رده سنی کودک و نوجوان محدود نمی‌شود. کلاسهای آموزشی، قصه‌گویی، کاردستی، پرورش خلاقیت، نویسندگی و... در بخش کودک کتابخانه‌های استان با برگزاری سیرهای مطالعاتی ویژه کودک همراه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از افتتاح همزمان بخش تخصصی کودک در چهار کتابخانه‌ی عمومی شهرستان فیروزآباد با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال از محل اعتبارات این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با بهسازی و تجهیز کتابخانه‌ی عمومی سروش در شهر فیروزآباد، 50 مترمربع فضای کتابخانه ای به بخش کودک اختصاص داده شد که با دو هزار جلد کتاب ویژه این رده سنی آماده خدمات دهی به اعضای کودک این کتابخانه است، همچنین 70 مترمربع از فضای کتابخانه روزبه شهر فیروزرآباد نیز با 2500 جلد کتاب کودک پذیرایی کودکان فیروزآبادی است.

جعفری حسینی ادامه داد: با بهسازی کتابخانه گلستان شهر میمند نیز 80 مترمربع به بخش تخصصی کودک با سه هزار جلد کتاب ویژه این رده سنی و 50 متر مربع به بخش کودک کتابخانه شهیدجابر قربانی شهر میمند با 1500 جلد کتاب کودک اختصاص یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین از افتتاح سالن مطالعه شماره دو کتابخانه‌ی گلستان شهر میمند با 150 متر زیربنا و اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان فیروزآباد اشاره کرد.

سید محمدامین جعفری حسینی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس به افتتاح سالن مطالعه کتابخانه عمومی اندیشه شهر اوز لارستان اشاره و تصریح کرد: این سالن مطالعه کاملاً مجهز به همت خانواده مرحوم عبدالعزیز هنری خیّر کتابخانه ساز با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و پانصد میلیون ریال در زمینی به مساحت 550 مترمربع و زیربنای 450 مترمربع از این به بعد پذیرای مردم خیراندیش شهر اوز لارستان است.

جعفری حسینی در پایان از افتتاح کتابخانه روستایی سبزپوشان واقع در روستای کوشک بیدک از توابع شهرستان شیراز خبر داد و افزود: این کتابخانه با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال با زیربنای 360 مترمربع در روستای کوشک بیدک در حدود 24 کیلومتری شیراز راه اندازی شده و دارای سالن مطالعه، مخزن کتاب با 2500 جلد کتاب و بخش تخصصی کودک است.

گفتنی است، این روستا با روستاهای ظفرآباد و سنجانک همجوار است و تاکنون در هیچ یک از این روستاها کتابخانه عمومی وجود نداشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس به بهسازی کتابخانه عمومی حافظیه در جوار آرامگاه حافظ که مرکز تخصصی حافظ شناسی نیز است، اشاره و تصریح کرد: این کتابخانه با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال بهسازی و برای استفاده عموم مردم شریف فارس بازگشایی شد.

گفتنی است؛ هم‌اکنون استان فارس با 121 باب کتابخانه عمومی شهری، 43 باب کتابخانه عمومی روستایی، 39 باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه عمومی مستقل در مسیر دستیابی به اهداف بلند نهضت مطالعه مفید استان می‌کوشد.
کد مطلب : ۱۰۵۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما