۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر لامرد؛

حاشیه‌هایی از دومین جلسه حضور خبرنگاران لامردی در چهارمین شورای شهر لامرد/ شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات هیئت‌رئیسه/ رئیس قبلی شورا کاندیدا نشد/ گزارشی از اقدامات دومین سال شورای شهر

تاریخ انتشارجمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
حسین صفایی و محمد جمالی کاندیدای انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر لامرد شدند که سرانجام جمالی با کسب سه رأی و صفایی با کسب چهار رأی به‌عنوان رئیس شورای شهر لامرد انتخاب شد.
شورای شهر لامرد
شورای شهر لامرد
به گزارش "حافظ نیوز"، در انتخابات هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر لامرد طیف اصلاح‌طلبان حاضر در این شورا با شکست روبرو شدند. جلسه انتخابات هیئت‌رئیسه جدید شورای اسلامی شهر لامرد در حالی ساعت 23 شامگاه پنج‌شنبه برگزار شد که فرماندار لامرد و نماینده وی در جلسه انتخابات هیئت‌رئیسه جدید شورای اسلامی شهر لامرد حاضر نشدند؛ چراکه چهارشنبه‌شب، یک‌شب قبل‌تر از این جلسه نخستین حضور عبدالرضا منصوری در جلسه انتخابات هیئت‌رئیسه جدید شورای اسلامی شهر لامرد در آغاز سال سوم فعالیت این شورا بود و از سوی دیگر خبرنگاران شهر لامرد نیز برای نخستین بار در یک جلسه شورای اسلامی شهر لامرد در دوره چهارم حاضر شدند، اما هادی قائدی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر لامرد طی تماس تلفنی با محمد دهقان رئیس این شورا اعلام می‌کند که فرماندار در جلسه حاضر شده است و بقیه اعضای شورای شهر لامرد نیز منتظر حضور شما هستند که دهقان به نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر لامرد اعلام می‌کند که در این جلسه حاضر نمی‌شود.

در ادامه فرماندار لامرد نامه ارسالی از سوی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس را برای چهار عضو شورای اسلامی این شهر حاضر و در آن جلسه قرائت می‌کند که در این نامه تأکید شده است باید تا پیش از 12 شهریورماه جاری انتخابات هیئت‌رئیسه جدید شوراهای اسلامی شهرها و روستاها برگزار شود.

عبدالرضا منصوری در ادامه سخنان خود در آن جلسه با بیان اینکه احترام گذاشتن به جمع حاضر در جلسه امشب شورای شهر مهم است، گفت: باید اعضای شورای اسلامی شهر لامرد با یکدیگر تعامل داشته باشند.



از آغاز فعالیت این شورا اما خبرنگاران شهر لامرد در جلسه شب گذشته انتخابات هیئت‌رئیسه جدید شورای اسلامی شهر لامرد جزو غایبین نبودند و حتی زودتر از چند تن از اعضای شورای شهر لامرد در جلوی ساختمان سرخ این شورا حاضر شدند و پس ‌از آن نزدیک به 15 دقیقه در دفتر شورای شهر معطل ماندند؛ چراکه محمد دهقان رئیس شورای اسلامی شهر لامرد که نشان می‌داد چندان تمایل زیادی به حضور خبرنگاران در جلسه شورا ندارد، خطاب به خبرنگاران اعلام کرد که باید با بقیه اعضای شورای شهر تشخیص بدهیم که آیا حضور خبرنگاران به صلاح است یا نیست.

هرچند بسیاری از خبرنگاران از گفتن این جمله محمد دهقان ناامید شدند و احتمال اینکه با حضور آنان مخالفت شود بسیار زیاد بود و در مدت معطل‌شدن در دفتر شورا مشغول گرفتن عکس سلفی دسته‌جمعی بودند اما سرانجام رئیس شورای اسلامی شهر لامرد، اصحاب رسانه شهر لامرد را به سالن جلسات شورای اسلامی شهر لامرد در طبقه دوم ساختمان سرخ این شورا دعوت کرد و این دومین حضور خبرنگاران در جلسات شورای اسلامی شهر لامرد در دوره چهارم از آغاز فعالیت این شورا تاکنون بود.

محمد دهقان، رئیس شورای اسلامی شهر لامرد با اشاره به برگزاری جلسه شب گذشته و عدم حضور وی در آن جلسه که با حضور فرماندار برگزار شد، افزود: انتخابات هیئت‌رئیسه شورا در سال 92 و 93 هر دو در 12 شهریورماه اتفاق افتاد و مسئولیت این هیئت‌رئیسه تا پایان روز 12 شهریورماه است و اینکه جلسه‌ای لغو می‌شود یا به ساعت دیگر موکول می‌شود از اختیارات رئیس شورا است و هر جلسه‌ای که رئیس شورا اعلام می‌کند که این جلسه لغو یا موکول به‌روز دیگر می‌شود اگر هر جلسه دیگری گرفته شود غیرقانونی است و موضوع تنها حدنصاب نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چند نفر از اعضای شورا اعلام کردند
دومین حضور خبرنگاران در جلسات شورای اسلامی شهر لامرد در دوره چهارم
که ما نیستیم و نمی‌رسیم جلسه را به‌روز بعد موکول کردیم تا همه شرکت کنند.



دهقان ادامه داد: من به فرماندار زنگ زدم و پیامک هم دادم و گفتم جلسه به‌روز بعد موکول شده است و این سروصداهایی که خبرنگاران کردند آن جلسه رسمیت نداشته است و قطعاً زمان جلسه، تعیین جلسه و مکان جلسه با رئیس شورا است.

رئیس شورای اسلامی شهر لامرد در ادامه سخنان خود به بیان گزارش عملکرد یک‌ساله خود در مدت‌زمان ریاست خود در این شورا پرداخت و تصریح کرد: مسائل سیاسی در شهر و شهرستان بسیار حاد است و علاوه آنکه باید سیاسی وارد شد و قطعاً شما را درگیر می‌کنند باید مسائل عمران و آبادانی شهر را پیگیری کرد و در طول مدت یک سال اخیر رایزنی‌هایی در سطح استان و کشور انجام دادیم.

وی اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم که به لامرد آمدند تا پای هلی‌کوپتر از وی پاراف گرفتم و با پیگیری‌های که در تهران انجام دادیم چهار میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه برای ورودی‌های شهر اختصاص دادند.

دهقان با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام‌شده 150 و 300 میلیون تومان اعتبار جداگانه برای پل در حال ساخت توکلی شهر لامرد اختصاص یافت، بیان داشت: در خصوص نقشه تفصیلی شهر و طرح جامع شهر این موضوع را پیگیری کردیم و با شرکت مربوطه قرارداد بسته‌ایم و هر قسمت از شهر نگاه کنید شهرداری در فعالیت است که همراه با تلاش این شورا بوده است و کار قطعاً انجام می‌شود و شهرداری لامرد با داشتن 160 کارمند و کارگر بالای 250 میلیون تومان حقوق متوسط ماهیانه پرداخت می‌کند و عملکردها را خوب دقت کنید زیرا کار سازندگی در شهر انجام می‌شوn.

رئیس شورای اسلامی شهر لامرد اضافه کرد: این شورا یک شورای اکتیو و فعال در همه مسائل است و مانند طلبه‌ها که بحث می‌کنند ما نیز در جلسات بحث‌وجدل می‌کنیم اما رفاقت و دوستی‌مان برقرار است اما این‌گونه نیست که گوش‌به‌فرمان یک نفر باشیم و اگر شنیدید که سه نفر گوش به حرف یک نفر هستند اصلاً قبول نکنید.


وی خطاب به خبرنگاران خاطرنشان کرد: آن شورایی که تصور می‌کنید نیست و شورا بسیار فعال است و در رابطه با تمام مسائل تصمیم‌گیری می‌کند.

کشاورز در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه حضور و یا عدم حضور اعضای شورای شهر با دعوت‌نامه‌ای است که از سوی رئیس شورا انجام می‌شود، گفت: جلسه شب گذشته با پیامک رئیس شورا لغو شد و ما هم حضور پیدا نکردیم که البته یکی از کسانی که نیز مشکل برای حضور داشت و با تأخیر هم می‌آمد من بودم.

وی اضافه کرد: آن چیزی که در رسانه‌ها بوده است ما در جلساتمان نداشته‌ایم اما نکته‌ای که روی آن بحث دارم پس از گذشت دو سال از عمر شورا ما انتظار داشتیم که حداقل ما به این آگاهی به این حد و آن مرز برسیم که بتوانیم شورایی بودن را درک کنیم.

عضو شورای شهر لامرد خاطرنشان کرد: اما با گذشت دو سال باز هم می‌بینیم این اتفاق رخ نمی‌دهد و من وابستگی به هیچ جناح سیاسی ندارم نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا؛ اما دوستان زیادی در هر دو جناح دارم و با آنها ارتباط دارم و پشتوانه آرای من نیز وقتی وارد شورا شدم، همین دوستان اصلاح‌طلب و اصولگرا بودند.

کشاورز ادامه داد: در چند روز گذشته بنده برای اینکه بتوانم هیئت‌رئیسه‌ای که در شورا تشکیل می‌شود یک حالت تعادل داشته باشد و به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم راحت‌تر با هم تعامل و همکاری داشته باشیم تلاش‌های زیادی کردم و همیشه بحثم بر این بود که شورای شهر نباید سیاسی باشد و همانند یک پزشک باشد که زمانی فردی وارد مطبش می‌شود از وی نمی‌پرسد شما چه جناح هستی و دردش را می‌پرسد و شهروندی
150 و 300 میلیون تومان اعتبار جداگانه برای پل در حال ساخت توکلی شهر لامرد اختصاص یافت
که وارد شورا می‌شود بپرسیم دردت چه است نپرسیم جناحت چیست و همیشه بحث این داشتم که با لابی‌گری‌های سیاسی و تصمیم‌گیری‌های خارج از شورا به شدت مخالفم و امروز هم حرفم همین است و بحث من روی همین موضوع است.

وی افزود: بنده سه، چهار روز قبل با یکی از دوستان در شورا که نماد اصولگرایی است صحبت کردم و گفتم من می‌دانم سه نفر اصلاح‌طلب و سه نفر اصولگرا در شورا حضور دارند و بنده هم فراجناحی هستم و هر قسمت برویم چهار نفر می‌شوند و می‌شود تشکیل هیئت‌رئیسه جدید داد اما دوست دارم این اتفاق رخ ندهد و به‌گونه‌ای باشد که این بار هیئت‌رئیسه حالت تعادل برای تعامل داشته باشیم.

نایب‌رئیس شورای شهر لامرد در سال اول فعالیت این شورا بیان داشت: این دوست بزرگوار اشاره کردند و گفتند انتخاب آقایان جمالی و دهقان خط قرمز ماست و بنده هم گفتم انتخاب شما از طرف آنها به‌عنوان ریاست خط قرمز است اما دوست دارم فردی انتخاب شود که این مشکلات را نداشته باشد و این دوست بزرگوار گفتند ما می‌رویم و صحبت می‌کنیم و پاسخ می‌آورم که تا امروز هیچ پاسخی از این دوست عزیز دریافت نکردیم.

کشاورز اذعان داشت: با جناح اصلاح‌طلب‌ها نیز صحبت کردیم که بهتر است وضعیت تعادل برای تعامل مدنظر باشد که انتخابات مجلس شورای اسلامی هم پیش رو است و قطعاً مسئله کشمکش‌های درون شورا می‌تواند شورا را به چالش بکشد و مشکلات و تنش‌هایی درون شورا داشته باشد که جناح اصلاح‌طلب لطف داشتند و گفتند این اختیار ما به شما می‌دهیم و بروید این کار را انجام دهید. وی بیان داشت: من جا دارد از خدمات یک‌ساله آقای دهقان تشکر کنم و پیشاپیش به آقایان صفایی به‌عنوان رئیس و آقای قائدی نایب‌رئیس شورا تبریک می‌گویم و مطمئن باشید تا زمانی که انتخابات هیئت‌رئیسه درون یک‌خانه مشخص می‌شود و برای رسمیت دادن وارد شورا می‌شود نمی‌تواند این هیئت‌رئیسه خدمت به شهر و شهروندان کند.

عضو شورای شهر لامرد در ادامه سخنان خود بیان داشت: تصمیمات شورا بر اساس چهار رأی است و می‌دانید اگر چهار رأی باشد یک مصوبه تصویب می‌شود و اگر ما می‌بنیم این اتفاق رخ داده است در جاهایی که با پنج رأی است می‌توانیم یک نقش داشته باشیم و آنجا است که شورا با مشکل بزرگی روبرو خواهد شد و قصد داشتیم این اتفاق رخ ندهد اما قطعاً این اتفاق رخ داده است و قبل از اینکه وارد شورا شویم می‌دانیم رئیس شورا چه کسی است و می‌دانیم نایب‌رئیس چه کسی است و یعنی تصمیم گرفته شده است.

کشاورز خاطرنشان کرد: با این وضعیت ادامه دادن کار شورا و مشکلات در شورا خواهیم داشت و ما سعی خواهیم کرد به خاطر مردم، به خاطر شهرمان، به خاطر تعهدی که به مردم دادیم تعامل کنیم و خدمتی که از دستمان برمی‌آید و فرصتی که به دستمان داده‌اند هدر نرود و بتوانیم استفاده کنیم.


در ادامه جلسه شورای شهر لامرد، انتخابات هیئت‌رئیسه جدید شورای شهر لامرد برگزار شد که برای ریاست حسین صفایی و محمد جمالی کاندیدا شدند که سرانجام جمالی با کسب سه رأی و صفایی با کسب چهار رأی به‌عنوان رئیس شورای شهر لامرد انتخاب شد

اما کاندیدای نایب‌رئیس نیز تنها هادی قائدی بود که با کسب چهار رأی مثبت و سه رأی سفید به‌عنوان نایب‌رئیس شورا شهر لامرد انتخاب شد. همچنین برای منشی شورای اسلامی شهر لامرد نیز مصطفی نیدانی به‌عنوان تنها کاندیدا با کسب چهار رأی مثبت و سه رأی سفید انتخاب شد.

با پیروزی طیف اصولگرایان بر اصلاح‌طلبان شورای شهر لامرد در پرده اول امیدها به آغاز حاکمیت آرامش و همدلی بر شهر لامرد و پایانی بر مسائل حاشیه‌ای و کشمکش‌ها افزایش می‌یابد.
کد مطلب : ۱۰۵۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما