۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از افتتاح پروژه 843 واحدی تعاونی مسکن مهر شماره 3 شیراز؛

مسکن مهر در دولت یازدهم درگیرودار بی‌مهری‌ها/ اقشار محروم؛ متقاضیان «مسکن مهر»/ حمل‌ونقل عمومی و تکمیل زیرساخت‌ها؛ از ضروریات این پروژه‌ها/ مساعدت دولت در به سرانجام‌رساندن پروژه‌های مسکن مهر؛ نشانی از همدلی دولت با ملت

تاریخ انتشارجمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
نماینده شیراز در مجلس گفت: این منطقی نیست که بخواهیم پروژه‌ای که آغاز شده و برای آن‌‌ هزینه‌های زیادی شده را نیمه‌تمام رها کنیم لذا باید تلاش کنیم تا بخش‌های باقی‌مانده پروژه‌های مسکن مهر زودتر به اتمام برسند زیرا افرادی که متقاضی این مسکن‌ها هستند، نیاز دارند.
مسکن مهر
مسکن مهر
به گزارش "حافظ نیوز"، مسکن مهر، به عنوان پروژه‌ای عمرانی و عظیم که پس از انقلاب اسلامی می توان آن را کم سابقه نامید حال در دولت یازدهم درگیر و دار بی‌مهری‌ها واقع شده است، پروژه‌ای که البته انتقادات صحیح بسیاری به آن وارد است اما برای اجرای آن هزاران میلیارد تومان هزینه شده است و هم اینک آرزوی دست‌نیافتنی بسیاری از اقشار متوسط و بلکه محروم جامعه را برای خانه‌دار شدن را به واقعیت نزدیک و نزدیک‌تر ساخته است.

حال، در شرایطی که بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر نیمه‌تمام، بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند بی‌مهری دولت یازدهم و عدم تخصیص اعتبارات مناسب برای تکمیل آ‌نها، امید بسیاری از مردم برای خانه‌دار شدن را به یأس تبدیل کرده است، اتفاقی که در استان فارس نیز کم‌وبیش در حال رخ دادن است و بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر، غالباً با مشارکت و سرمایه‌گذاری
نگاه دولت به مسکن مهر هرچه باشد نباید به این منجر شود که سرمایه‌ها بدون استفاده قرار گیرد
مردمی صورت می‌گیرد، رویدادی که اگر با مساعدت دولت پیگیری و به سرانجام برسد، حلاوتی دیگر خواهد داشت و نشان از همدلی دولت با ملت خواهد بود.



در همین راستا، پروژه 843 واحدی تعاونی مسکن مهر شماره سه شیراز واقع در منطقه لپویی که با مشارکت های مردمی تکمیل و به بهره برداری رسیده است، با حضور جعفر قادری و محمدرضا هاجری؛ نمایندگان مردم شیراز در مجلس و شورای شهر شیراز و جمعی از مسئولان شهری به بهره‌برداری رسید.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه‌ها، فراهم کردن زمینه استفاده از بخشی از سرمایه‌های کشور است، اظهار کرد: نگاه دولت به مسکن مهر هرچه باشد نباید به این منجر شود که سرمایه‌ها بدون استفاده قرار گیرد و دولت باید هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل این پروژه‌ها اقدام و آن‌ها به سرانجام برساند.

وی تصریح کرد: اگر دولت یازدهم خود از ابتدا برای ساخت مسکن مهر و اجرای این پروژه بزرگ اقدام می‌کرد این طرح به گونه دیگری رقم می‌خورد اما اکنون نیز باید دولت برای تکمیل بخش‌های باقیمانده از این طرح تلاش کند.



عضو
تکمیل پروژه مسکن مهر امام رضا(ع) زمینه امیدواری مردم را به نظام اسلامی فراهم می‌کند
مجمع نمایندگان فارس با اشاره به عدم برخی زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن مهر بیان داشت: نمایندگان در مجلس پیگیری‌هایی برای مشارکت دستگاه‌های مختلف به‌منظور ارائه خدمات و تأمین زیرساخت‌‌ها داشتند.

این اقتصاددان مجلس با بیان اینکه اگر سرمایه این پروژه‌ها در بهسازی بافت فرسوده مراکز استانی قرار می‌گرفت، ممکن بود نتایج بهتری حاصل شود، تصریح کرد: با این‌حال باید سرمایه‌هایی که برای ساخت مسکن‌های مهر به کار گرفته‌شده مورداستفاده قرار گیرد، از دولت انتظار می‌رود که زیرساخت‌های این واحدها را تأمین کرده و مشکلات این پروژه‌ها را برطرف کند.

قادری خاطرنشان کرد: این منطقی نیست که بخواهیم پروژه‌ای که آغاز شده و برای آن‌‌ هزینه‌های زیادی شده را نیمه‌تمام رها کنیم لذا باید تلاش کنیم تا بخش‌های باقی‌مانده پروژه‌های مسکن مهر زودتر به اتمام برسند زیرا افرادی که متقاضی این مسکن‌ها هستند، نیاز دارند.

محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: تکمیل پروژه مسکن مهر امام رضا(ع)
امورات تعاونی مسکن مهر شماره سه شیراز را به عهده هفت نفر از جوانان گذاشتیم و امروز نتیجه کار آنان را مشاهده می‌کنیم
زمینه امیدواری مردم را به نظام اسلامی فراهم می‌کند و خانه‌دار شدن افراد نیازمند در جامعه بزرگ‌ترین افتخار برای مسئولان است.



وی با تصریح بر فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اعتماد به جوانان گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که نتیجه اعتماد کردن به جوانان، حماسه هشت سال دفاع مقدس و همچنین ارتقای سطح علمی کشور است لذا ما نیز در اجرای این پروژه به تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد کرده و کار را به آنان سپردیم.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: امورات تعاونی مسکن مهر شماره سه شیراز را به عهده هفت نفر از جوانان گذاشتیم و امروز نتیجه کار آنان را مشاهده می‌کنیم؛ به‌طوری‌که این تعاونی،‌ نخستین تعاونی مسکن مهر است که پروژه خود را تحویل داده است ضمن اینکه چندین لوح تقدیر کیفیت کار نیز به آنان اهداشده است؛ 843 واحد مسکونی تحویل خانواده‌های نیازمند این مسکن‌ها شده است.



وی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های این پروژه گفت: حمل‌ونقل عمومی برای ساکنان این پروژه از ضروری‌ترین نیاز این مجموعه است.

عضو شورای شهر شیراز بیان داشت: شهرداری لپویی تا زمان تکمیل این شهرک‌ها نمی‌تواند خدماتی
این تعاونی هیچ‌ بدهی به پیمانکاران ندارد
ارائه دهد.

غلام فروزان، مدیرعامل مسکن مهر شماره 3 شیراز نیز با ارائه تاریخچه‌ای از ساخت این پروژه گفت: ساخت این مجموعه در زمینی بیابانی و ناهموار در سال 86 آغاز شد که نزدیک به یک سال و نیم برنامه پالایش و ثبت‌نام متقاضیان و اعضای تعاونی طول کشید و با توجه به اینکه نزدیک به پنج هزار نفر متقاضی ثبت‌نام بودند اما یک هزار نفر واجد شرایط قطعی مسکن مهر شناسایی شدند و در پایان سال 89 مجموعه زمین این شهرک به شکل رسمی به شرکت تعاونی تحویل شد و در سال 90 پیمانکاران انتخاب شدند و در مدت 36 ماه این مجموعه به ثمر رسید.

وی بیان داشت: جهت احداث شهرک 5 هزار و 500 واحدی مهر امام رضا(ع) چهار تعاونی مسکن در شیراز راه‌اندازی شد که از این تعداد احداث 843 واحد به تعاونی مسکن مهر شماره 3 شیراز واگذار شد.

مدیرعامل مسکن مهر شماره 3 شیراز این تعاونی هیچ‌ بدهی به پیمانکاران ندارد و تنها 10 درصد از مطالبه پیمانکاران پرداخت‌نشده است تا اگر در واحدهای تحویل‌شده مشکلی بود برطرف شود.

فروزان
آب، برق و فاضلاب این پروژه‌ها تکمیل و تنها گازرسانی آن باقی‌مانده است
تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور تعاونی مسکن مهر شماره سه شیراز در طول ساخت و تکمیل پروژه خود با همکاری صندوق قرض‌الحسنه به اعضا تسهیلات بلندمدت و به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

وی با اشاره به انجام زیرساخت‌های این مجموعه گفت: آب، برق و فاضلاب این پروژه‌ها تکمیل و تنها گازرسانی آن باقی‌مانده است که طبق گفته مسئولان، باید سرانه جمعیتی ساکن در پروژه نصف به‌علاوه یک شود تا انشعاب هم به واحدها واگذار شود.

فخرالدین جمالی، معاون تعاون اداره کار رفاه اجتماعی فارس نیز در افتتاح این پروژه‌ها افزود: 27 هزار واحد مسکونی مهر در فارس در قالب تعاونی ساخته‌شده و تاکنون 22 هزار واحد به متقاضیان واگذارشده است و در هفته تعاون نیز نزدیک به یک هزار واحد دیگر به مردم واگذار می‌شود.



بنابرگزارش "حافظ نیوز"، پروژه 843 واحدی تعاونی مسکن مهر شماره سه شیراز در زمینی به مساحت 78 هزار و 235 مترمربع و 67 هزار مترمربع زیربنا در قالب 33 بلوک 19 واحدی و 9 بلوک 24 واحدی احداث شده است.
کد مطلب : ۱۰۵۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما