۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس؛

شورای فرهنگ عمومی باید یک سند بالادستی داشته باشد/ توجه به اقتضائات فرهنگی هر منطقه/ بازنگری در شورای فرهنگ عمومی/ استفاده از اعضای حقیقی در این شورا/ «خانواده»؛ مهم‌ترین اولویت شورای فرهنگ عمومی

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: در شورای فرهنگ عمومی فارس غیر از سند بالادستی و حضور مسئولان ذی‌ربط و آماده‌سازی مصوبات باید در نظر بگیریم که در مجموعه‌ای به نام حرم سوم اهل‌بیت(ع) در ایران هستیم که اقتضائات فرهنگی خاص خودش را دارد.
شورای فرهنگ عمومی
شورای فرهنگ عمومی
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار داشت: در شورای فرهنگ عمومی فارس غیر از سند بالادستی و حضور مسئولان ذی‌ربط و آماده‌سازی مصوبات باید در نظر بگیریم که در مجموعه‌ای به نام حرم سوم اهل‌بیت (ع) در ایران هستیم که اقتضائات فرهنگی خاص خودش را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: حرم سوم اهل‌بیت(ع) عنوانی است که جایگاهی دارد و این
آیت‌الله ایمانی: حرم سوم اهل‌بیت(ع) عنوانی است که جایگاهی دارد و این جایگاه الزاماتی دارد
جایگاه الزاماتی دارد و باید برای تحقق این الزامات اقدام کرد و مسائلی که به‌عنوان حرم سوم اهل‌بیت (ع) است در سایر استان‌ها طبعاً وجود ندارد.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: فارس زادگاه فرهنگ و تمدن در ایران‌زمین قبل از اسلام و محل رشد و نمو تمدن اسلامی بعد از ورود اسلام به ایران بوده است و طبعاً خود این معنا هم الزاماتی به دنبال دارد که باید به آن الزامات توجه داشت.

 حجت‌الاسلام سید حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این نشست اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب نخستین شورای اقماری فرهنگی کشور به‌عنوان شورای فرهنگ عمومی کشور را تشکیل دادند؛چراکه توجه به فرهنگ
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: توجه به فرهنگ عامه درواقع توجه به لایه‌های زیرین اجتماع است
عامه درواقع توجه به لایه‌های زیرین اجتماع است و بی‌توجهی به آن مشکلات بسیاری را به دنبال دارد.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور بازنگری شده و مشکلات آن تا پایان امسال برطرف می‌شود تا به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: باید در شوراهای فرهنگ عمومی از اعضای حقیقی بیشتری استفاده شود و تصویب مصوبه نیاز به عقبه علمی و شرایطی دارد که باید رعایت شود.

حجت‌الاسلام شاهمرادی تصریح کرد: دبیرخانه باید اعضا را از مجموعه‌ای از جامعه‌شناسان، علمای دین‌شناس، استادان فرهنگ‌شناس و مجموعه‌ای از عقول جامعه را در دبیرخانه گرد هم آورد.

وی گفت:
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: در استان‌ها نباید تنها به ناهنجاری‌ها پرداخت بلکه باید برای تقویت هنجارها تلاش کرد
با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی، 48 سرفصل جمع‌آوری و اولویت‌بندی شده است و بحث خانواده از همه موارد مهم‌تر بوده است که از ابتدای امسال این بحث در دستور کار قرار دارد و تمام موارد مرتبط با حوزه خانواده امسال جمع‌آوری شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم می‌شود و به استان‌ها نیز ابلاغ می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: هر استان هم باید به تناسب وضعیت خود برخی موارد مرتبط با حوزه تعریف‌شده برای شورای فرهنگ عمومی مشخص و آن‌ها را اولویت‌بندی کند تا در جلسات شورا مطرح و راهکار مناسب ارائه شود، در استان‌ها نباید تنها به ناهنجاری‌ها پرداخت بلکه باید برای تقویت هنجارها تلاش
استاندار فارس: نباید هیچ‌گاه گمان کنیم که مسائل فرهنگی را می‌توان با بودجه عمومی دولت حل کنیم
کرد.

سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس نیز در این جلسه بیان کرد: در عین اینکه محور اصلی کار در استان فارس بحث اقتصاد، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال به‌عنوان یک امر بسیار ضروری است اما من استاندار فرهنگی هستم زیرا اعتقاد دارم زیربنای همه‌چیز فرهنگ است.

وی گفت: نباید هیچ‌گاه گمان کنیم که مسائل فرهنگی را می‌توان با بودجه عمومی دولت حل کنیم بلکه باید جامعه را درگیر کنیم و چگونگی این کار را باید صاحب‌نظران معین کنند.

استاندار فارس تصریح کرد: لازم است تا تمام دستگاه‌های اجرایی که عضو شورای فرهنگ عمومی هستند، در مورد مسائل فرهنگی وقت بگذارند زیرا این مسائل دارای اهمیت فراوانی است.
کد مطلب : ۱۰۵۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما