۰
plusresetminus

فعالیت 300 شرکت تعاونی در لامرد

تاریخ انتشارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد گفت: در حال حاضر 300 شرکت تعاونی در سطح این شهرستان فعالیت می‌کنند.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از لامرد، احمد اخلاقی بعدازظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته تعاون اظهار داشت: می‌توان گفت در بخش تعاون تمام مردم لامرد تعاون‌گر هستند و این شهرستان بالاترین نرخ عضویت در شرکت‌های تعاونی در سطح استان فارس را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد افزود: این موضوع مایه افتخار است و نشان می‌دهد مردم لامرد به بخش تعاون اعتماد دارند.

وی بابیان اینکه در سال 93 به‌عنوان اداره برتر در حوزه تعاون در سطح شهرستان‌های استان فارس مقام نخست را کسب کردیم گفت: در سال 93 و پنج ماهه نخست سال جاری 22 شرکت تعاونی دیگر در حوزه‌های مختلف در لامرد به ثبت رسید که نتیجه آن عضویت یک‌هزار و 108 نفر در این شرکت‌های تعاونی و ایجاد فرصت شغلی برای 270 نفر بود.

اخلاقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 500 نفر در بخش تعاون شهرستان لامرد مشغول به کار هستند که امیدواریم با برنامه‌هایی که مدنظر داریم و فعالیت‌های ترویجی بتوانیم زمینه اشتغال بیشتر افراد جویای کار را فراهم کنیم.

وی در مورد شرکت‌های تعاونی فعال در لامرد نیز ادامه داد: 422 شرکت تعاونی در این شهرستان ثبت شده که از این تعداد در حال حاضر 300 شرکت فعالیت دارند و مبادلات خارجی تعاونی‌های لامرد سالانه حدود 50 میلیون دلار بوده که کمک بسیار خوبی به بخش صادرات غیرنفتی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد اضافه کرد: تاریخچه تشکیل نخستین شرکت تعاونی در لامرد به سال 1365 برمی‌گردد و این شرکت، تعاونی مصرف فرهنگیان بود.

این مسئول در مورد آخرین وضعیت مجموعه ورزشی کارگران لامرد نیز بیان داشت: این مجموعه بزرگ ورزشی بااعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد تومان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و پس از بهره‌برداری اولویت نخست استفاده از آن کارگران خواهند بود اما آحاد مردم شهرستان لامرد نیز می‌توانند از این مجموعه بزرگ استفاده کنند.

اخلاقی در ادامه سخنان خود در مورد مهم‌ترین برنامه‌های هفته تعاون نیز تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های هفته تعاون در لامرد می‌توان به همایش بزرگ تجلیل از تعاونی‌های برتر این شهرستان که در بخش اشکنان برگزار می‌شود، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، بازدید مسئولان از شرکت‌های تعاونی برتر، دیدار تعاون‌گران با فرماندار و مسئولان و حضور آنان در نماز عبادی سیاسی جمعه اشاره کرد.
کد مطلب : ۱۰۵۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما